Jump to content

Världens fegaste polis


siros

Recommended Posts

"Dom" verkade ju rätt sköna

De har antagligen jobbat ihop ett antal år och vet vad som skall göras. De behöver inte diskutera så mycket, de har upplägget klart redan.

 

Jag och min kollega, (det är oftast bara vi två), är lika nya, så vid alla lite mer ovanliga situationer stannar vi upp och snackar ihop oss om en taktik/motsv. Det är sällan sådan panik så att det inte kan vänta 30 sekunder till.

 

Detta innebär också att jag måste lita till 100 % på min kollega, det finns ingen annan som kan hjälpa mig. Det tar minst 10 minuter innan grannstädernas patruller kan komma till undsättning om vi skulle behöva. (Råkar de precis vara i närheten så ok, då kan de komma snabbare, men vad är oddsen för det om skiten träffar fläkten?)

 

Vi jobbar därför med följande säkerhetsregler/prioriteringar:

 

MIN säkerhet. (Finns inte jag kan jag inte hjälpa kollegan.)

KOLLEGANS säkerhet.

ALLMÄNHETENS säkerhet.

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

BUSENS säkerhet.

 

Hårt? Kan tyckas, men vi tycker att det är en nödvändighet...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Förstår inte varför alla tuggar om ammuniton hit och ammunition dit. Diskutera istället vad den kriminelle har gjort INNAN poliserna tvingas skjuta honom. På vissa låter som om poliserna åker runt och prickar folk med förbjuden ammuniton rent slentrianmässigt. Det är väl för f*n inga oskyldiga som håller upp tassarna i vädret som skjuts! Gör inte brott, lyd polisen, bli inte skjuten! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jag har faktiskt också skrivit lite sporadisk dagbok från min aspiranttid och från de månader som jag varit "riktig" polis, om det kan vara av intresse?

Vore kul att läsa!! Om inte annat slipper man ifrån kriminologin ett tag, och får istället en aptitretare på den så hett efterlängtade "verkligheten" :camo:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...