Jump to content

Då var det påsk

Fk Satan

Recommended Posts

Den eviga frågan under påskhelgen är hur man ska kunna utöva MÖP? ska åka upp till päronens jaktstuga där det fortfarande är en hel del snö :baskerPa: och då är frågan hur ska man lyckas med MÖP-verksamhet där utan att det blir allt för tydligt?

förra påsken körde jag en liten mini-överlevnads-kurs på ett par timmar (typ göra upp eld, luncha på lav och bygga en riskoja). Då fick man MÖP:a lite :wub: Men hur ska man lyckas med det hela i år? jag och min kusin funderar på att bygga en snörka och sova i, men det känns lite extremt (trots att vi har med oss två st 18:åringar att smaska på under natten, alltså whisky :wub: ) Alternativt att man skulle ta upp ngt jaktvapen och köra lite prickskytte, har ngr 3:e delsfigurer liggande där uppe, samt ngr figurer på oskyldiga små djur(typ räv & hare) . Påsken är en svår tid för oss möpar, för hur ska man lyckas umgås med familjen och samtidigt lyckas utöva möp?

Får se hur man lyckas med detta i år, men prickskytte tävling kanske skulle vara ngt med skjutavstånd mellan 350-550meter :wub:

Själv ska jag köpa 5st av de största fyrverkerirören och måla om dom till P/86. Sen övar jag eldöverfall på några gamla skrotbilar :baskerPa:  :wub:  :wub:

ska du skjuta dom från axeln eller ska du fega :wub:

Själv ska jag köpa 5st av de största fyrverkerirören och måla om dom till P/86. Sen övar jag eldöverfall på några gamla skrotbilar :baskerPa:  :wub:  :wub:

ska du skjuta dom från axeln eller ska du fega :D

Dom skall givetvis skjutas från axeln, helst 2 på en gång......Fy F-N vilkel jävla smäll det kommer att bli. :lol::wub:

ehh e inte det där ni snackar om typ...livsfarligt?

/värjan

Jo. Men det är ju så jävla kul :wub: GAHHHHHHHH!!! Nä nu ska jag inte ljuga mer. Det är ju totalt livsfarligt att leka med fyrverkeripjäser på det viset. Jag ska sitta hemma med mina nära och kära och dricka äggtoddy och bara mysa. Inte speciellt MÖP:igt :ak: men om man klappar medhårs blir det ju mindre gnäll när man ska ut i stora skogen och leka krig med dom riktiga grabbarna. ,O:D

Det låter som om vissa i den här tråden kommer att träffa herr Darwin och herr Murphy i påsk :)

om du kombinerar dom två så får du .....Påskharen ;)

Hum, hur ska jag utöva möp denna helg?

Nu ska vi se, ja nu vet jag, jag ska iväg på spanövn med HvU/FBU-U hela helgen  :o Fredag - Måndag

/Visper

Sådant är ju fusk, jag fick inte ta påsken ledigt för sambon för att åka ut i skogen :) ifall jag ngn gång skaffar en ny sambo så ska hon oxå vara MÖP! tänk vad allt skulle bli enkelt då :D

Nu åker jag och hälsar på vänner och släkt, ha en trevlig påsk.

Skriv nu inte förmycket inlägg, det blir så mycket att läsa när man kommer hem igen.

PS

Ta det försiktigt med spriten, den kan ta slut :)

DS

om ändå fler kjoltyg var MÖP:ar :)

Jag kanner flera stycken. Syrran ar t ex nu Officer Cadet i RAF VR (alltsa i en University Air Squadron), en av mina polare ar i Officer Training Corps, och hans syster - ocksa en av mina vanner - borjar bli infekterad av det militara, sa jag forsoker leda henne ratt till Flyget i stallet. Dessutom fattar hon uttrycken jag anvander; "Roger", "ETA", "Sitrep" o s v... alltid anvandbart. En annan av mina vanner - som nu borjar bli narmast en extra syster - ska bli polis, alltsa av peta-omkring-i-lik-variant, och ar dessutom tokig i knivar...

Kanner en hel del andra ocksa... ni bor uppenbarligen pa fel stalle! :lol:

Hum, hur ska jag utöva möp denna helg?

Nu ska vi se, ja nu vet jag, jag ska iväg på spanövn med HvU/FBU-U hela helgen  :D Fredag - Måndag

/Visper

Sådant är ju fusk, jag fick inte ta påsken ledigt för sambon för att åka ut i skogen :baskerPa: ifall jag ngn gång skaffar en ny sambo så ska hon oxå vara MÖP! tänk vad allt skulle bli enkelt då :D

Taskigt av henne.. det är ju sköj att vistas i skogen, särkilt när man är grönkläd :D

Jag ska skänka samtliga Möp/Mip:ar som är fast hemma i helgen en tanke när jag ligger därute i tältet och lyssnar på ljudet av radion och kaminen.

/Visper :D

Själv ska jag köpa 5st av de största fyrverkerirören och måla om dom till P/86. Sen övar jag eldöverfall på några gamla skrotbilar :baskerFN:  :)  :Malaj:

Om du nu hade gjort detta så hade en videokamera varit ett måste!!!

:unsure::lol:

Guest Old No.7
Annars är ju ett tips att hitta på någonting med civil anknytning så ni slipper bli helt insnöade. Det finns en värld utan gröna kläder och saker som säger pang.

INFIDEL :lol:

:baskerFN: BURN HIM :unsure:

Jag har lyckat MÖPa till det genom att gå en kort marsch med delar av släckten 1 mil blev det, jag gick med packning men det gjorde inte de andra civilisterna. Längs en väg, upp för ett berg ,"fika", marsch genom svår terräng (tät skog med inslag av träsk) därefter på en stig hem. Skönt att kunna MÖPa till det lite iaf... :surprise:

Jag har precis stoppat fetvadd i avloppet, täppt igen dörrspringan till badrummet och slagit på alla kranar. Resten av aftonen ska jag sitta i ett vattenfyllt badrum, banka på rören och skrika "DAS BOOT!"...

EDIT: Lepra i buggarna...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...