Jump to content

ska jag till kosovo?

Recommended Posts

För två dagar sedan sparkades dörren på luckan in.. in springer en fönrik med ett papper i högsta hugg.

skriv på här för att anmäla er för att åka till kosovo.
på hugget som man är så skriver man ju på utan att ställa några frågor. men.... igår ställde jag frågan om han visste något mer och all info jag fick var att det var en efteranmälning och att det börjar nästa vecka .... kanske ni vet något om detta?

btw muck idag :navy: -----> :banana

Edited by suna

Gillar det där med att skriva på utan att fråga! Det är en bra inställning!

Det enda jag hört/läst är att vpl från K4 kunde bli aktuella för Kosovo. Annars är det så att du skriver på ett kontrakt för utbildningen och ett för själva missionen om detta inte blivit ändrat vill säga.

Misstänker att det var någon form av intresseanmälan du skrev på, dåligt av din Fänrik att inte ge mer info tycker jag.

Ha det kul i mörkret(det civila)

Din misstanke är rätt det var en intresseanmälan.. vad jag fick veta var att dom behövde mekaniker och RM (själv är jag RM) och att dom behövde dom idag ;) men men.. jag fick ett tel-nr men ingen som svarar :blink:

Din misstanke är rätt det var en intresseanmälan.. vad jag fick veta var att dom behövde mekaniker och RM (själv är jag RM) och att dom behövde dom idag  ;)  men men.. jag fick ett tel-nr men ingen som svarar  :blink:

RM=ryttmästare, iaf i min värld! vad är det i din?

Opps! Det var självfallet inte min mening att göra di stackars karlarna här på forumet generade... :P

@ Bellum vi kan ha möts tidigare, jag var en sån där prao-tjej på K1 nån gång 95-96.

:/

Opps! Det var självfallet inte min mening att göra di stackars karlarna här på forumet generade... :P

@ Bellum vi kan ha möts tidigare, jag var en sån där prao-tjej på K1 nån gång 95-96.

Haha.. Tror inte han blev så generad... Tror det finns fler som är som jag.. Svag för kvinnor i uniform...

Haha.. Tror inte han blev så generad...  Tror det finns fler som är som jag.. Svag för kvinnor i uniform...

attans att jag har lämnat in min...fast det finns tydligen andra sätt att attrahera det motsatta könet på. :P

slut OT

Jag vill också åka! Vad heter Fänriken? Kankse finns det fler platser.  :camo:

Sluta flörta me Karin nu o återgå till namn o nummer till fänriken med blanketten

Vill också åka (vilket kan ha framgått av mina tidigare inlägg)

Edited by Sgt Andersson

Haha.. Tror inte han blev så generad... Tror det finns fler som är som jag.. Svag för kvinnor i uniform...

Happ happ happ, så tar vi det lilla lugna nu va?! Inte göra gamla chiefen generad med en massa flörtande med kjoltyg i uniform! :P

:wub:

Happ happ happ, så tar vi det lilla lugna nu va?! Inte göra gamla chiefen generad med en massa flörtande med kjoltyg i uniform! :P

Hmm, det var ju du som hela tiden skickade mig till Stexet.... :ak: Jag kan ju inte hjälpa att deras kopiatorer hela tiden gick sönder eller att de satte fast papper i papperstuggen.... Eller var det så att du sålde mig till dem för en billig peng??? ,O Att jag flörtar med folk av motsatta könet var väl ingen nyhet för dig??

RM=ryttmästare, iaf i min värld! vad är det i din?

Reservdelsman... enligt hans profil.

I Kosovo kan det generera den humoristiska namnbrickan "Spare part man". :worthy:

[/OT] Såg en hemvärnskille mycket ung. Han va med HUVu. Så fråga mig inte varför han va med i HV/u om han gjort värnplikten, vilket han tycks ha gjort. Han hadde en båge "reserdelsman". Va mycket komiskt. Trodde det va ett skämt på hemvärnsman först. [/OT]

Attans påsk... nu är jag tvungen att vänta tills på tisdag för att få mer info... vi får väll se hur det går...

jag får väll gissa mig till att det börjar den 19 april och att det är ks10 med den lösa info man fått i olika trådar här.. ;) (Rätta mig om jag är helt ute och cyklar) :baskerPa:

Nu gäller det väll att sitta och hålla tummarna för att dom behöver en av min sort. :P

Fick ett telefonsamtal på mobilen för en 2 veckor sen rek.ansvarig Int undrade om jag va sugen på att åka till KS men jag var tvungen att tacka nej då jag tillhör EN 02 och för tillfället går CMD2 ,annars vore det trevligt att återvända efter en 2½år.

:surprise:

wow vad lätt det är att ringa till den man söker när han är på utbildning... nu har jag en lista på 5 tel-nr alla like väldelösa... :clap: well well nu är jag inne på personalhandlägare utlandstyrkan så dom borde ju veta lite.. :baskerFN: btw ingen som vet hur läget ligger till? jag menar hur stor chans är det att man får åka? jag menar kan det vara många Reservmateriel som söker? är det?

Aaaaa jag blir galen.... hur svårt ska det vara att få lite svar  :angry:  :P

Det är notoriskt svårt för dem att rekrytera RM'are!!

Så chansen är nog god! Hänger dock på om du får tag på rätt människa.

Mitt råd är att söka sig uppåt och jobba efter principen:

Förtroende är bra.

Kontroll är bättre!

Bestraffning är bäst!! :bash:

Stå på dig och ge inte upp, de är notoriskt svårt att få tag på rätt person även när man är precis den dom söker efter. Kan sluta med att dom tar nån som inte är kvallad bara för att dom är så inkompetenta att dom inte kan svara i telefon...

Jag fick briefa in en kille som jag tyckte verkade lite konstig och inte riktigt hängde med i jargången.. Men pinky tänkte jag... Visade sig att han inte hade gjort lumpen!! :banana:clap::huh: PersE