Jump to content

SGT Jakobsson

Guest Dedicated

Recommended Posts

Guest Dedicated

http://www.mds.mil.se/index.php?c=news&id=21108

Känner mig rätt nöjd med att ha lyckats rekrytera denne, hrm ja, inte speciellt lugne och fine ex KJ, numera Insatsplutonssoldat till våran pluton!

Övriga forums-medlemmar som deltog var som instruktör Jake the Snake, som övande Dies Israe, Facit, Militant Hv-are, M.L, PBVHansen, Danne76 och säkert någon till jag missat..............

Dedicated

Edited by Dedicated

Ser man på! Nu blev vi kändisar med!

Edit: Även er kompanistab får vara med på ett litet hörn, Ganska smidig lösning på koket får jag säga!

Staben

Edited by jake the snake

• 4 weeks later...
http://www.mds.mil.se/index.php?c=news&id=21108

Känner mig rätt nöjd med att ha lyckats rekrytera denne, hrm ja, inte speciellt lugne och fine ex KJ, numera Insatsplutonssoldat till våran pluton!

Övriga forums-medlemmar som deltog var som instruktör Jake the Snake, som övande Dies Israe, Facit, Militant Hv-are, M.L, PBVHansen, Danne76 och säkert någon till jag missat..............

Dedicated

Du missade KspGubben , som vanligt :):huh:

Guest Dedicated
ex KJ

"ex KJ"..?

En gång Kustjägare - ALLTID Kustjägare! :)

*petig* ;)

Oj, förlåt........belönar mig med "på pannan ställ" här bakom skrivbordet.......

Edit: Även er kompanistab får vara med på ett litet hörn, Ganska smidig lösning på koket får jag säga!

Staben

Det där är säkerligen inget med M-Nummer och definitivt inget från FMV.

Borde genast avskaffas. Det kan leda till högre effektivitet och det mina vänner finns det bara ett ord för: VIDRIGT.

Frågan är också om detta är tillåtet enligt SÄKI.

Förstår inte att du Jake kan tycka detta är bra. FM har haft kokgrupper av traditionell modell sedan IB66 och de har fanimig fungerat bra, så varför skall vi nu komma med något nytt. Dessutom ser jag ingen användning för denna lösning i det NätverksBaseradeFörsvaret. Jag menar, vad skall Markus göra med sin display i det koket? Svara på det du.

Vidrigt är detta iaf!

Ser ungefär ut som det exprimentelköket vi haddde på kompaniet unde min värnplikt... fast äldre, och mer hembygge....

Det var ijallefall klockrent... Ett komplett resturangkök... Där lagades det Filé med med potatis och svampsås eller liknande till Kronprinsessan...

Staben

Det där är säkerligen inget med M-Nummer och definitivt inget från FMV.

Borde genast avskaffas. Det kan leda till högre effektivitet och det mina vänner finns det bara ett ord för: VIDRIGT.

Frågan är också om detta är tillåtet enligt SÄKI.

Förstår inte att du Jake kan tycka detta är bra. FM har haft kokgrupper av traditionell modell sedan IB66 och de har fanimig fungerat bra, så varför skall vi nu komma med något nytt. Dessutom ser jag ingen användning för denna lösning i det NätverksBaseradeFörsvaret. Jag menar, vad skall Markus göra med sin display i det koket? Svara på det du.

Vidrigt är detta iaf!

,O

'

Faktum är att det är ett officiellt försök, och då är det ju OK.

Sen finns det faktiskt ett MARKUS-Interface på baksidan, brevid Soppåsen........