Jump to content

Få innerpåsen ur Camelbak

Johan ES

Recommended Posts

Kom igen nu Johan

Du lyckas ju säkert att plocka av en BH med bara munnen så nog ska du kunna lista ut hur man fixar det. :/

1. Öppna kardborren högst upp.

2. Dra vattepåsen rakt upp medan du håller emot isoleingen.

3. Klart.

Skulle du fortfarnade ha problem kontakta mig ska du få lite bilder på det hela.

/målis

Kom igen nu Johan

Du lyckas ju säkert att plocka av en BH med bara munnen så nog ska du kunna lista ut hur man fixar det.  :)

Det må vara möjligt...

Men min Camelbak Storm saknar kardborre, har tre tryckknappar istället. Du får gärna skicka bilderna eller lägga upp dom på nätet.

/Johan ES

Då måste du sitta på en nyare variant, men principen för att få ur blåsan bör vara densamma. Det svarta mtrl:et runt korken är elastiskt, så det bör inte vara några problem med den detaljen heller.

-Men det var ju ett tag sen jag fipplade med en Storm senast.

Jag har en sådan Camelbak jag med med tryckklappar..

*skruva av locket.

*dra bort lockringen från "halsen" (Delen med gängor..)på påsen så att den lossnar..

*öppna sen knapparna på toppen.. in med handen.

*tryck sedan in "halsen" in i camelbaken så den frigörs från själva "väskan"

*Fiska sen upp påsen å dra ut den ur öppningen med knapparna istället för karborre.

*lirka ut slanget..

Pling plong så har du en stycke blåsa i näven =)

Edited by Arox

Varse!

Hur man förvarar den bäst har jag ingen aning om.. men jag hänger alltid upp min när jag plockat isär den och rengjort blåsa å slang. så den torkar å blir helt torr..

sen packar jag ihop den å lägger den plant i garderoben med korken av . asså inte ihopknölad å i rumstemp..

vet ej va som är rätt å fel i detta fall..

men detta är min uppfattning..

Nu till nästa fråga. Hur förvarar jag bäst min Camelbak. Har för mig att jag någonstans har läst att den förvaras bäst i frysen.

/Johan ES

Har du den fylld kan du förvara den i kylen.

Tom kan det vara läge att ha den förvarad så att luft kan cirkulera genom blåsan och slangen, mao, demontera slangen och bitmunstycket, peta in något i blåsan så den "spärras upp" alt. köp en av Camelbak's "galgar", eller bygg en själv...

http://www.camelbak.com/mil/clean.cfm

Jag har glömt en av mina camelbaks i garderoben i 2-3 månade när de varit fyllda med vatten, en snabb rengöring och de har varit som nya.

Tåliga grejor...

Låter riktigt att låta den förvaras torr i rumstemp. men varför man skall förvara den i kylen har jag inte riktigt förstått.. kallt vatten är ju ändå inte bra säger dom som vet..

men gott är de =)

Som jag har förstått det (tror) så bildas det inte alger lika lätt i kyla som i varmare temperaturer.

Har du något skit i din camelbak så "växer" det inte i kyla på samma sätt som i värme.

ja de är ju sant. men rengör man den ordentligt när man använt den så blir de oftast inge aljer =)

å de sägs ju ju allt alger är så bra att äta så de gör nog itne så mycket om man får i sig några liter alg-vatten heller =)

ja de är ju sant.  men rengör man den ordentligt när man använt den så blir de oftast inge aljer =)

Jo, men det gällde ju OM du hade den fylld med vatten...

Sedan finns det väl bra alger och dåliga alger.. :/

Tom kan det vara läge att ha den förvarad så att luft kan cirkulera genom blåsan och slangen, mao, demontera slangen och bitmunstycket, peta in något i blåsan så den "spärras upp" alt. köp en av Camelbak's "galgar", eller bygg en själv...

Tror inte det är möjligt att demontera slangen på min modell (Storm). Plasten där slangen övergår till vätskepåsen ser ut att vara permanent fastsatt. Får väl ta och köpa en torkgalge och ett rengöringskit istället.

/Johan ES