Jump to content

Högskoleprov - Skövde

nina

Recommended Posts

Jag vet att jag skulle vara där antingen 0730 eller 0830, tror mest på det senare men vill vara helt säker då jag tyvärr måste åka från Gbg för att skriva i Skövde...

Mobbar er övriga....

fick 1.7 på provet för massor med år sedan... så jag är ganska så nöjd med det hela! Dock ett tips/råd är att göra provet många gånger samt att uppsöka biblioteken och göra om äldre prov! detta ger mer än vad ni kan tro!!!

//Fk Satan som på onsdag kommer att vara 0,9 meter ifrån maskinen som rättar högskoleprovet

Har redan 1.7 *muttrar*

behöver högre...

Få utb. man behöver få högre än 1.7 Det räckte väldigt bra för mig iaf :) Men det är allid kul och bra att det finns individer som vill få ännu högre! Vet själv att jag skulle kämpa väldigt hårt ifall det utb. jag ville gå krävde högre poäng, då skulle jag själv skriva om provet massor med gånger. Men en gång räckte för mig B)

LYCKA TILL ANNE och hoppas du lyckas j*vligt bra imorgon!

Har redan 1.7 *muttrar*

behöver högre...

Ska du plugga till läkare? Eller vilken utbildning är det som kräver 1.8 eller högre?

Lycka till i vilket fall!

Har suttit och skrivit högskoleprovet idag, det gick som smort, hade mer än fem minuter över på varje del, på NOG-delen var jag klar 20 minuter för tidigt. Får väl som jag bara tyckte att jag hade så bra flyt, eller om jag verkligen hade det. :2guns:

Btw, var det bara jag som tyckte det verkade så, eller hade författaren till texten om social snedfördelning råkat skriva ett "dem" där det ska vara "de"? i en mening som löd något i stil med "För dem med akademisk grundexamen [...]" eller nått i den stilen?

Nä, på LÄS-delen hade jag ju kvar en kvart när jag var färdig. Kanske hade lite för bråttom. Jag lade inte märke till nåt dem där det skulle vara de. I och för sig så läste jag inte texten så noga. Det är jäkligt skönt att det är över i alla fall! Nu blir det några veckors plågsam väntan innan man får resultatet. Fast jag känner på mig att jag inte kommer höja mig :2guns:

Vad är skillandena mellan ett civilt högskoleprov och ett militärt?

Utan att ha gjort militärt högskoleprov så skulle jag tro att det är mer som inskrivningsprovet än det civila högskoleprov. Alltså mer av ett intelligenstest.

För övrigt så förde jag inte över mina svar till den där andra lappen på högskoleprovet. Kan tänka mig en situation där man tror att man har ett resultat men sen visar det sig att man fört över fel eller att normeringen har ändrats så man har fått ett sämre resultat än man trodde. Nä, då väntar jag hellre några veckor och får reda på vad jag fick officiellt.

Har redan 1.7 *muttrar*

behöver högre...

Långt ifrån de resultaten men behövde inte så höga för att komma in på de 3 utbildningar jag sökte......

:P :P :P

Vad är skillandena mellan ett civilt högskoleprov och ett militärt?

Stora och många.

Högskoleprovet ska visa om du är "anpassad" till att studera på universitet eller högskola medan MHS-provet är mer av typen IQ-test* som alltså mäter faktorer som visospatial förmåga och annat luddigt. Det är även hårda tidskrav så det mäter även stress osv.

* OBS! Jag säger inte att det mäter IQ men det liknar mer ett sådant test.

Tråd om det provet: http://forum.SoldF.com/in...=0

edit: putsade till länken

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...