Jump to content

Söldner: Secret Wars Demo snart?

DWAM

Recommended Posts

Lirat demot ett par timmar sammanlagt nu, kört min egen lilla server med lite folk, och det är rätt trevligt. Dock inte så väl polerat än men det kommer väl förhoppningsvis, de kallar ju det för en öppen beta så.

Det är riktigt stora ytor, även om de tre multiplayer banorna ser till att all action hamnar på en rätt liten yta med hur de lagt baserna/flaggorna o.s.v.

Det påminner väl en del om OFP, dock tycker jag inte det kommer upp i OFP klass då jag gillar hur OFP fokuserar mer på realism medan Söldner är mer av ett arkad spel med realistiska inslag.

Det är en stor arsenal vapen och mycket fordon som går att köra och flyga och det är rätt trevligt med hur mycket man kan förstöra. Efter någon timmes hårda strider med pansarfordon understödda av helikoptrar och infanteri så ser det verkligen ut som ett slagfält, husen är söndriga, kratrar i markerna, träden har vält o.s.v. Även om dessa effekter kanske är en aning överdrivna så är de trevliga inslag. Spränga broar och den där jobbiga prickskytten uppe i ett torn kan man lätt få på bättre tankar genom att fälla hela tornet ;).

Nu har jag överdrivet lite med pengarna som delats ut på min server vilket gjort att det varit extremt mycket stora vapen, på mer välbalanserade servrar blir nog striderna mer intressanta när man måste noga överväga om det är värt att investera i den där feta pansarvagnen när man då får dra ner lite på de småkalibriga vapnerna o.s.v.

Dock väntar jag på OFP2 så jag vet itne om jag kommer införskaffa detta när det kommer, beror på om vi får några indikationer snart om hur långt i framtiden OFP2 ligger.

,Apr 9 2004, 18:53 ] OFP2 dröjer nog ytterligare ett år.

Jao, det gör nog tyvärr det. Fast iofs, min värnplikt drar snart igång och beräknas pågå i tio månader så OFP2 får gärna vänta tills den är över :navy:.

Har tankat Söldner-demot o fanskapet vill aldrig koppla upp... Tänkte testa den rekommenderade metoden att koppla via LAN-klienten, det snackas om det på Söldners officiella forum. Ni som kör egna servrar, dela med er av IP-numren! Jag har ignen möjlighet att "öppna eget"... :baskerPa:

Jao, gå via portalen är dömt att misslyckas, är den igång och inte helt nerkörd i botten och man hittar spel så är det inte ofta man kan koppa upp sig emot servrarna i alla fall. Drar jag igång min igen så hör jag av mig, idag kommer allting vigas åt mitt projektarbete, samt nog alla dagar fram tills onsdag.

OK, har lyckats 2 ggr nu att koppla upp mig på en server utan BattleLan, fattar inte hur skiten funkar. Dessutom är min ISP ludermässig så jag kan aldrig spela i mer än en kvart uran att bli bortkopplad...

I alla fall:

* Snyggt som fan för att vara en Beta. Visst, grafiken är inte direkt i klass med FarCry, men å andra sidan om du tycker att ett träd är skitfult, varsågod och spräng den. Kulle i vägen för sjöutsikten? Bomba bort den. Urläckert.

* Massa buggar o skit med interfacet däremot. Man kan inte sikta nedåt när man ligger i sluttning etc, springa i backe är inte aktuelt, varken uppåt eller nedåt.

* Spelar ingen roll vilken AK du köper, alla är likadana, både i känsla, effekt, o ljud.

* Konfigurationen av den egna gubben e glockren. Helt superb! Känns skitkul att få fippla med alla pryttlar man ska ha, rena återgången till GI-Joe, plocka den modell som du tycker e coolast... :lol:

Ser fram emot det färdiga liret, ni hittar mig på servrarna under namnet Stavka.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...