Jump to content

Samla aprilskämt?

Lt Hmmm

Recommended Posts

För en himla massa år sen hade kalles kaviar en helside annons i Aftonbladet där det stod att dom skulle göra ett världsrekordförsök i världens största reklamskylt. Dom påstod att dom hade skickat upp en satelit som skulle projektera en blid av kalles kaviar på månen, självklart skulle det vara helmåne så att man skulle se den. Det stod att sateliten skulle startas kl. 20.45 och jag satt och läst tidningen kl. 20.55, så jag sprang ut för att kolla men det syndes inget på månen. Trode att jag var för sen eller att den inte funkade men dan efter så frågade morsan om jag gått å nått aprilskämt och det var först då jag förstod att det var ett aprilskämt.

Till mitt försvar kan jag säja att jag bara var 13-14 år :angry:

/Stevooooo "inte så smart som 13-åring"

Ja, ett skämt som jag drog, men som visade sig vara sanning. Tro det den som vill.

Sa till morsa på första april:

P=Panzer

M=Mamma

P:Titta! en älg på gården!

M:Va!?! jag kan inte så nån?

(jag drog ut på avslöjandet)

Några timmar senar:

M: Oj se, nu är den där igen.

Jag tittar ut genom fönstret

P:Ja jävlar, där är den... älgen som inte fanns.

Då har det gått in en älg jävel på tomten nån timme efter jag lurade morsan att det stod en där. :P

Jag hörde talas om ett där någon minnestillverkare skulle börja sälja "Write Only Memory". Mycket användbart, minne som man enbart kan skriva till! Måste vara perfekt till kanaldata och annan känslig information. :angry:

I morse i radiosporten: nån kvinnlig längdhoppare som hade hoppat världårsbästa genom att göra en volt. Enligt Christian Olssons tränare ska även Christian hoppa med en ny teknik på OS. :D

Alla 3G-master kan rivas eftersom en ny svensk upptäckt visar att man kan göra samma saker med en GSM-telefon som med en 3g-telefon om du skakar den. Genom att skaka telefonen förstärks signalen och den högre 3G-frekvensen uppnås, säger "forskaren" Hubert Hochsztapler enligt DN. :D

Alla 3G-master kan rivas eftersom en ny svensk upptäckt visar att man kan göra samma saker med en GSM-telefon som med en 3g-telefon om du skakar den. Genom att skaka telefonen förstärks signalen och den högre 3G-frekvensen uppnås, säger "forskaren" Hubert Hochsztapler enligt DN. :D

Den tror jag gärna på... :D

Själv vet jag en hemsida för några år sen som man kunde ladda hem saker till spelen i från.

Där länka man en länk till NASA eller nån nyhetstidning där det stog att man skulle bygga en hiss till månen :/

saken var bara att länken fans kvar i maj och man viste inte vad man skulle tro... :blink:

kanske att de va myttomaner helabuntten :)

men det bästa va när Sajber (tror det hetter så fans) gjorde ett repotage om att microsoft och appel hade gjort påsk ägg i programen. smågömda funktioner som kom fram om man gjorde saker på konstiga sätt. typ klicka hundra gånger på start knappen där nere på skärmen så kommer det fram en bild där netscapes logga sprängs...

saken var att jag såg det här programet när reprisen var. Då Trode jag jätte stort på det och kunde bara vänta på att få komma hem till datan och prova alla de där sätten.

Då sucka min storasyster åt mig och sa att jag va lite bakom flötet och skulle tänka på vilket datum det var sänt det här...

Jag fatt inte ....

så hon förklara för mig :D

sammanfattning av det här kan man väll säga att de borde ta bort det sen när 1 april har vart anars kanske folk går på det... :baskerHV:

och fortsätter skämta med fotbollsintresserade:

känt spanskt fotbollslag spelar på skitliten träningsplan

Bild tillhörande artikeln från nätupplagan

SPO-1beckham-200_2.jpg

Med bildtexten: UNDERLAGET ÄR VIKTIGT. Superstjärnan David Beckham gillar jämna och fina gräsplaner. I går besiktade han Torsbovallen i Trollhättan inför Real Madrids besök i sommar.

:baskerHV:

I morse i radiosporten: nån kvinnlig längdhoppare som hade hoppat världårsbästa genom att göra en volt. Enligt Christian Olssons tränare ska även Christian hoppa med en ny teknik på OS. :baskerHV:

Det som gör det hela lite extra roligt är att man för ca 20 år sedan provade att hoppa längdhopp med volt. Resultatet blev i snitt 50 cm längre hopp. Hoppet såg helt annorlunda ut då man hoppade med huvudet först och utförde volten för att därefter sträcka ut benen och landa. Så Radiosporten var inte helt ute och cyklade.

/Johan ES

Själv vet jag en hemsida för några år sen som man kunde ladda hem saker till spelen i från.

Där länka man en länk till NASA eller nån nyhetstidning där det stog att man skulle bygga en hiss till månen  :/

saken var bara att länken fans kvar i maj och man viste inte vad man skulle tro... :blink:

kanske att de va myttomaner helabuntten  :)

men det bästa va när Sajber (tror det hetter så fans) gjorde ett repotage om att microsoft och appel hade gjort påsk ägg i programen. smågömda funktioner som kom fram om man gjorde saker på konstiga sätt. typ klicka hundra gånger på start knappen där nere på skärmen så kommer det fram en bild där netscapes logga sprängs...

saken var att jag såg det här programet när reprisen var. Då Trode jag jätte stort på det och kunde bara vänta på att få komma hem till datan och prova alla de där sätten.

Då sucka min storasyster åt mig och sa att jag va lite bakom flötet och skulle tänka på vilket datum det var sänt det här...

Jag fatt inte ....

så hon förklara för mig  :D

sammanfattning av det här kan man väll säga att de borde ta bort det sen när 1 april har vart anars kanske folk går på det...  :baskerHV:

Hiss till månen finns det teorier om att det skulle gå. Det handlar dock itne om en konventionell hiss.

Och påskägg i mjukvara är inte heller det något nytt.

Din syrra har med andra ord fel.

Kan bidra med en grej som våra befäl försökte lura i oss när jag låg inne..

1.april, ingen hade tänkt på att det var de..

Våran PC gav order om att vi idag skulle ha Lejon Attack på fötterna till våra M/Ä uniformer istellet för Paradkängorna när vi skulle gå högvakt för han tyckte att dom var så fräcka, sköna och matchade våran blåa uniform. :baskerHV:

Själv blev man duktigt förvånad och irriterad när man läste att man beslutat att förbjuda ALL skoterkörning i hela Jämtland under två år, va i h-vete! Får väl skylla att man köpte det för en stund på dålig sömn eller nåt.

Länstidningen

/Aron

Min personliga favorit.

En bensinstation annonserade om att man sålde brandskadad bensin till halva priset. När stationen öppnade var kön väldigt lång och de som köade var måttligt roade.

Brandskadad bensin. :)

I morse i radiosporten: nån kvinnlig längdhoppare som hade hoppat världårsbästa genom att göra en volt. Enligt Christian Olssons tränare ska även Christian hoppa med en ny teknik på OS. :)

Det som gör det hela lite extra roligt är att man för ca 20 år sedan provade att hoppa längdhopp med volt. Resultatet blev i snitt 50 cm längre hopp. Hoppet såg helt annorlunda ut då man hoppade med huvudet först och utförde volten för att därefter sträcka ut benen och landa. Så Radiosporten var inte helt ute och cyklade.

/Johan ES

hmm undrar varför dem inte har fortsatt med det då! :P

...

Jag fatt inte ....

så hon förklara för mig  :)

sammanfattning av det här kan man väll säga att de borde ta bort det sen när 1 april har vart anars kanske folk går på det...  :)

Det där var inget aprilskämt, fenomenet kallas påskägg och är någonting som programmerare roar sig med när de får tid över. I MS Word finns det ett flipperspel, i Ericssons T68 finns (Nokias) snake mm mm.

Gör en sökning på Google så hittar du säkert hur man får fram det.

Idag, på gympan, kom den asiatiska utbyteststudenten och pep nått om att min pappa väntade på mig borta i koridoren. Den som vet det så gillar jag inte min pappa så överdrivet och blev ganska fundersam. Men eftersom jag inte såg hopnom så gick det snart upp för mig att hon behagade skämta med mig. 6 sekunder senare kör hon samma skämt med en annan. :wub:

Förr året gick jag på en sån blåsning. Lokalnyheterna (Skaraborg TV4) sa under det nedbrunna huset vid torget i Skövde så hade man hittat en gammal offerplats sen vikingatiden. Vilken man planerade att restaurera som ett kulturobjekt. Jag köpte allt ihop. Sen för ett antal år sedan så lurade radio Skaraborg min far så illa att han var nära på att lämna allt han hade för att åka ner till honborga sjön, där en mycket ovanlig trana hade setts, en så kallad "träsktrana" som inte hade synt i sverige innan. Som tur är så ringde vi till en bekant som är en utav sveriges främsta ornitologer och frågade han om han hade sett en sån trana. Han förklarade då att vi hade gåttt på en blåsning. I år så hade Västnytt (TV4 skaraborg) något liknande då de sa att en albino trana hade skymtats vid honborga sjön. Vilket jag i år inte köpte =) (min enterknapp har dött, så det är särför det är lite packat) http://www.sr.se/cgi-bin/skaraborg/nyheter...?artikel=393105 <-- SR Skaraborgs skämt i år.. Mycket tranor i år =)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...