Jump to content

Tusenmilablick

SERG. B

Recommended Posts

................................................................................

................................................................................

.........................

Ovanstående är en illustration av vad som brukar röra sig i huvudet när man ser ut sådär. :baskerPa:

Skulle den snorisen ha en "tusenmilablick"??

Det ser mer ut som om han funderar på om han skall spela playstation2 eller dra en handtralla till Lena Phillipsson under melodifestivalen när han kommer tillbaks till logementet.

Tusenmilablick....

Marine2_1000yard.jpg

Bilden är tagen i Marinkårsbasen i Khe Sanh, april 1968

Och..

Marine_1000yard.jpg

Bilden föreställer en underofficer 2nd Battalion 5thMarines i närheten av DMZ oct 1966 under Op Prarie

OT: det blev tyvärr ett veck pga av att den sista bilden är egentligen 2st A4

Två av de militära blickar som fångat mig mest finns i boken;

Acts of War - The Behavior of Men in Battle

Richard Holmes

The Free Press

1989

där den första bilden är på bokens framsida och föreställer en amerikansk soldat med riktigt lurig blick, och den andra bilden är i bildsamlingen i mitten av boken och föreställer en fransk medicinofficer i Indokina 1954, som sitter med uppgiven blick bredvid sin patient som nyss dött. Den senare bilden har jag även sett i andra böcker, och den verkar ha lite av standardbild av sig i litteratur inom området stridspsykologi.

Den första bilden kan ses här:

http://www.amazon.com/gp/reader/0029148510...252#reader-link

Jag sökte efter den senare bilden, men kunde inte hitta den på nätet.

A2Keltainen

Den första bilden på omslaget till "Acts of war" säger jag bara sh*t!

Det ser ut som han har gått igenom helvetet och djävulen har fastnat i honom.

Kanske är det därför han ler...creepy usch :(

Jag ryser fortfarande varje gång jag ser den bilden, trots att jag sett den bra många gånger. Det skulle vara intressant att veta vad som rörde sig inne i hans huvud och som orsakade det där leendet. Han ser inte direkt ut som en person man skulle vilja se i sin lägenhet när man vaknar mitt i natten...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...