Jump to content

Zip-Lock Påsar


RedMeister

Recommended Posts

  • Forumsledning

Om det gäller för att skaffa nescessär så kan jag rekomendera sminkbutikerna.

De har tunna plastsminkväskor av kraftigare zip-lock typ.

Hittade nyligen en perfekt liten påse för 20 kr på GRANIT http://www.granit.com . Betydligt kraftigare plast och förslutning. Bilder kommer senare.

Såg även att det fanns en lämplig på MAKE UP STORE för cirka 30 kr.

Så det är bara att kolla runt lite.

Man får passa på att kolla efter saker för fält när man går på shoppingrunda med flickvännen :tveka:

Link to comment
Share on other sites

Hmm ,O man får väl förklara sig. Tänkte ha dom till mina hemma gjorda mat mixar, typ varma koppen och snabbnudlar och jägar blandning. Storlek typ 2-3 liter. Tycker att det kunde vara smidigt att bara hälla på varmt vatten i påsen och skaka. Eller?

Är det nån som har förslag på andra blandningar?

 

Tack GJ67 Ska kolla dom, vart ligger det? Är det gammla Vansito?

Edited by RedMeister
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Clas Ohlson #34-5810

 

Kan dessa vara av intresse?

 

EDIT: Tyvärr har inte clasohlson öppnat sin butik i Linköping.

 

Passar på att svara i denna tråd istället för att göra en ny:

 

Har experimenterat fram en väldigt fin blandning som fungerar med vatten ända ner till +50 grader och ändå smakar uber. Perfekt för vinterturer när man har "varmt" vatten i termosen på morgonen i sin lilla snöka. Men ingen av påsarna föreslagna här ser tillräckligt starka ut för att hålla i ryggsäcken. Man vill ju inte att hela säcken ska lukta kokos i 2 månader framåt.

 

Förslag mottages varmt!

Link to comment
Share on other sites

Stoppa påsarna i en behållare. Kanske typ en matdosa i plast.

 

Att hälla varmt vatten i en plastpåse och skaka om låter inte så fint. Skulle nog isåfall skaffat en extra matdosa (nästlar i varandra om den ena är tom) eller en liten mjuk polyetenflaska. Man vill inte bränna sig och man vill inte att maten ska rinna ner i ärmen, ut på marken etc.

Link to comment
Share on other sites

Stoppa påsarna i en behållare. Kanske typ en matdosa i plast.

 

Att hälla varmt vatten i en plastpåse och skaka om låter inte så fint. Skulle nog isåfall skaffat en extra matdosa (nästlar i varandra om den ena är tom) eller en liten mjuk polyetenflaska. Man vill inte bränna sig och man vill inte att maten ska rinna ner i ärmen, ut på marken etc.

 

Perfekt idé. Har man en tupperware burk/flaska så kan man ha blandningarna där i (4-6 påsar) och ta ut de när det är matdags, sen sänker man ner en och viker kanten över burken och fyller på, så slipper man disk och annat otäckt! :blink:

 

edit: hittar man biologiskt nerbrytbara påsar vore det ännu bättre, bara att dumpa under närmaste sten.

Edited by almkvist
Link to comment
Share on other sites

Clas Ohlson #34-5810

 

Kan dessa vara av intresse?

 

EDIT: Tyvärr har inte clasohlson öppnat sin butik i Linköping.

 

 

Jag har köpt dessa påsar och testat både i hemmet och i skogen. Hållbarheten är enligt mig ganska bra, (mycket bra om man ser till priset) Jag har aldrig haft sönder en påse, har dock inte försökte heller. Låset fungerar väldigt bra de första gångerna, men slits väldigt fort om man öppnar och stänger det ofta, dock verkar det hålla igen bra ifall man ser noga till att man har stängt hela låset.

 

Som en reservpåse eller en påse man inte öppnar så ofta så ser jag dessa som ett bra alternativ.

Link to comment
Share on other sites

edit: hittar man biologiskt nerbrytbara påsar vore det ännu bättre, bara att dumpa under närmaste sten.

 

Att tänka på med dessa är att de KAN ge ifrån sig vissa ämnen vid uppvärmning (hälla varmt/hett vatten i) som kanske inte är så skadliga för storatalleniskogen men som kan vara ganska obra för dig.

 

Detta från min värnplikt då komposterbara påsar förbjöds i snuskburken av denna anledning.

sanningshalten i detta överlåter jag till forumets kemister att stöta och blöta.

 

mina 2,5 ören

Link to comment
Share on other sites

Kolla Willys? Om ni har dom på orten..Såg sådana här, fast jag bor lite långt norrut för att du ska kunna svänga förbi här :happy:

 

Annars brukar det gå bra å gnälla lite på lokala ica handlaren så brukar denne kunna beställa hem.

Tar en 3dagar i värsta fall...

Link to comment
Share on other sites

Kolla Willys? Om ni har dom på orten..Såg sådana här, fast jag bor lite långt norrut för att du ska kunna svänga förbi här 0:)

 

Annars brukar det gå bra å gnälla lite på lokala ica handlaren så brukar denne kunna beställa hem.

Tar en 3dagar i värsta fall...

 

Det ska jag göra, willys finns ju här i Östersund T.o.m :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...