Jump to content

Husdjur?

Nestor

Recommended Posts

Har du något husdjur?

Själv så har jag två katter,Blomman, bondkatt och Ramses "Bullen" Abessinier. Två hundar ,Tango och Stella, Belgiska Vallhundar

Riktiga mysysar hela bunten :)

Guest strvkomp

Har en jakt/attack/spannings tax som heter Molle.

Hade också en brun Labrador som hette Tjifen i 13 år. Han gick tyvärr bort i sommras så nu funderars det på vad vi skall ha för ny hund.

Två Katter Findus&Ludde vilka ständigt ligger i krig ungefär som mellan skåne och sverige :baskerFN:

Sen ett gäng med fiskar som håller på att kola av en efter en av någon underlig anledning

PingisÖga

Oj oj, hur var det nu...? I storleksordning: 3 st dvärggetter, 4 st Whippetjyckar, 8 st katter, ca 25 st dvärghöns + 4 st kycklingar och tillsist ett oräkneligt antal möss som vi delar stugan med. Hade kaniner tidigare men de var förjävliga på att rymma för getterna hjälpte till att göra hål i stängslet. Kaninerna bor förnärvarande på annan ort i landet. Och JA, vi bor på landet. /Gusten :blink:

Ville döpa den yngsta till Stålhandske men regeringen hemma sa nej :blink:

Fick bli Sotis i stället.

Ok, då vet vi vem som bestämmer där :ph34r:

Hmmm... Kanska inte ska säga för mycket nu, regeringen har ju en hel del att säga till om här också... ;)

Hade en svart-vit bondkatt som hette Sture när jag växte upp, världens snällaste och goaste katt (såvida du inte var en råtta eller mus, då låg du sanslöst brunt till!). Han blev nästan 18 år gammal och det tycker jag är rätt gammalt för en katt (som visserligen var sanslöst bortskämd).

Flickvännen och jag är överens om att skaffa två katter när vi köper hus. Inga katter när vi bot i lägenhet dock, katter ska få springa fritt tycker vi.

Numera har jag ett akvarium där det ibland kan synas en fisk. Har tidigare haft en grekisk landsköldpadda och vandrande pinnar. Pinnarna blev eterneller (stavning?).

Utöver en fisk lite då och då har jag en iller vid namn Leo. Den är av M/lillebror. Bra kombination. Kan även tjäna som hund, katt och ja, va fan man matar honom med för mat som helst... Han är snäll (när han sover...) :baskerFN:

En irländsk setter (en hund för er som undrar) vid namn Sigge, en svart bondkatt vid namn Sven-erik och så har min lillasyster en häst vid namn Saga i ett närliggande stall. Har dock inte så bra koll på vad det är för ras på den.

Edit: Det är en haflinger.

Guest Lt. Payne

En st. flatcoat retriever tik som bara hatar när jag tar fram uniformen..

Då surar hon och vägrar komma fram.

Dottern fick en sibirisk hamster häromdan, om den inte slutar spring i hjulet på nätterna lär den inte leva till sommaren..

Jag :Malaj: hamstern.

/Grisfingrar.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...