Jump to content

Redigera pdf?

2Sharp

Recommended Posts

Någon som vet hur man bär sig åt för att redigera i ett pdf dokument?

Jag vill lägga in text i en ansökan... och sedan skriva ut det eftersom jag skriver som en kratta...

:baskerPa:

Om du har den senaste versionen av Acrobat reader kan du kopiera allt och lägga in det i Word och skriva.

Slut

Frågor?

Testade med det och då försvinner de rutor som jag skall fylla i... det blir bara en gröt med texten...

Jag skall fylla i en redan färdig ansökan, så jag kan inte bygga något själv :baskerPa:

Det går att ändra i ett pdf-dokument utan att ha Adobe Acrobat installerat, dock måste man ha möjlighet att spara dokumentet i pdf igen och det kan man inte göra om man inte har Adobe Acrobat installerat men det finns ett litet gratisprogram som heter pdf 995 som går att ladda ner på pdf 995. Installera programmet så ska det inte vara några problem. Observera att programmet installerar sig som en skrivare. Öppna sedan dokumentet i Acrobat Reader och fyll i det du ska, välj "skriv ut" och leta upp pdf 995 bland skrivarna och tryck på "skriv ut"-knappen så ska du få upp en ruta där du väljer var du vill spara dokumentet. Detta ska funka för så gjorde jag med min sambos flyttanmälan när hon skule flytta in.

2Sharp har du pagemaker installerat?

Om du har det så montera in pdf:en sedan så gör du en textruta där du vill skriva och skriver ut.

Annars för att kunna ändra i pdf:en så måste man ha programmet Pitstop, fick rådet från min far som arbetar dagligen med pdfs och dylikt.

Hoppas det går bra!

Inget pagemaker installerat, jag installerade "pdf 955" men hur i h-vete gör jag för att ändra/skriva in text i pdf dokumentet??? Det går ju inte att klicka i rutan där jag skall skriva???

Varför, varför kan det inte vara lättarbetat? :-(

Inget pagemaker installerat, jag installerade "pdf 955" men hur i h-vete gör jag för att ändra/skriva in text i pdf dokumentet??? Det går ju inte att klicka i rutan där jag skall skriva???

Varför, varför kan det inte vara lättarbetat?  :-(

Vilken version av Acrobat Reader använder du? Jag använder 6.0 men funktionen jag nämnde funkade i 5.0 också. När jag klickar där jag vill skriva i pdf-dokumentet så får jag upp den här rutan:

adobe.gif

Får du också det? För i så fall så ska det funka. Det kan ju också vara så att det är nåt knas med pdf-dokumentet i sig.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...