Jump to content

Forum förslag

Leviathan

Vad tycker du om förslaget ?  

126 members have voted

1. 1. Vad tycker du om förslaget ?

• KATAKLYSMISKT BRA !
      23
    • Bryr mig inte nämnvärt
      30
    • Ungefär lika bra som en MTLB
      24
    • Leviathan borde bannas för dumhet.
      29

Recommended Posts

Jaha, tänkte vara lite kreativ...

Jag saknar något sorts forum med geografisk utgångspunkt, till ex indelat i förband/utbildningorter, eftersom det finns ett stort antal värnpliktiga här så bör även behovet av att prata förbandsrelaterade saker finnas. (jämföra vilket kompani som är bäst, prata om hur kass maten är osv osv)

Den här typen av diskution förs just nu mestadels i "Luckan", och det funkar ju bra, det dåliga är att väldigt mycket diskuteras där och roliga trådar som man kanske själv har ett stort intresse att läsa blir svårare att hitta.

Ämnen som diskuteras bör ju även kunna vara sådana som inte är direkt relaterade till förband utan kanske sånt som vilket det bästa utestället i Boden är osv (skulle gärna vilja veta det eftersom jag inte hittade något bra alls på 15 månader)

Det jag tänkte mig:

Huvudforum "Förband" och undertrådar för F21, I19, P7, Amf4 osv osv. Även nedlagada förband kan ju vara intressant eftersom det är såpass stor ålderspridning. (prata om gamla befäl, lumparminnen som man bara fattar om man varit där osv)

I huvudforumet ska man inte kunna skapa nya ämnen utan det gör man i respektive förbandstråd... (det är alltså begränsat till de förband som vi/blågul tycker är aktuella)

Så vad tror ni ?

Rösta även om du inte gör nåt inlägg.

Ne fan, skulle enbart göra forumet svåröverskådligt och fragmenterat. Hur skoj är det med forum med kanske 1 eller 2 trådar? För det är inte såå många som legat på ex. IB12 osv.

Bra initiativ men en dålig idé

Ne fan, skulle enbart göra forumet svåröverskådligt och fragmenterat. Hur skoj är det med forum med kanske 1 eller 2 trådar? För det är inte såå många som legat på ex. IB12 osv.

Bra initiativ men en dålig idé

Näe, alltså vi måste ju inte ha ALLA förband.

Det märks väl vilka som är aktuella, det jag menade var att man inte behöver låsa sig till de som finns idag.

Det går ju att lösa genom att ha en omröstning eller dylikt för att se vilka förband som det finns många medlemmar från.

Det verkar som förslag 4 leder ....... :angry:

Jo, där får man för att försöka vara rolig. jaja, lite mer feedback vore kul, många som röstar men inte så mycket om vad ni egentligen tycker om förslaget. (men det kanske säger rätt mycket i sig)

Ritar upp ett litet förslag hur jag tänkt det eftersom jag är grymt dålig på att förklara.

"

Soldf

-Luckan

-Transportcentralen

-Garnisionen (förslag på namn, tror inte det går att ha varken regementet eller flottiljen, definitivt inte marinbasen :angry: )

------I19

-----------ämne 1

-----------ämne 2

------F21

------Amf4

------P4/T2

------...

------Nedlagda förband

------Övrigt (Skolor, Skjutfält osv)

"

En fördel är att det här uppmuntrar till lite nya diskutioner som det kanske

inte funnits utrymme för innan, och det finns även plats för de som inte vill

argumentera så mycket utan mest vill prata lite gamla minnen och kanske

samordna nån träff med sina gamla lumparpolare.

Jag vet inte, det kanske inte funkar alls, men jag vill gärna höra varför ni tror att det inte funkar.

Edit, stavning

Edited by Leviathan

Personligen tror jag inte att det skulle funka för att i IB12 (I12) delen skulle jag och jake ganska omedelbart tråka ut varandra, jake låg ju för böfvelen på 5:e! :wub:

Skulle man bredda det hela med ett forum om IB12/I12/Ing2/SWEDEC så kanske man kommer upp i, undertecknad, jake, Swede, Marzocci (stavning!!), hum, vet att jag glömt nån amröjare men kommer inte ihåg namnet, sorry :navy: som mest en 6-10 pers, svårt att föra några längre diskussioner med en sådan begränsad omgivning. Forumsdelen skulle självdö inom en vecka för att bli en spökstad.......

...Marzocci (stavning!!), hum, vet att jag glömt nån amröjare men kommer inte ihåg namnet, sorry  :Malaj:...

Marzcchi ja :/

Och du tänkte nog på EOD :)

Förslaget gillas av mig, dock tror jag det blir lite för få folk i varje tråd. Men det kan nog vara smidigt för inryckande att skriva i Ing2-topicen och få svar på frågor av folk som varit där.

• 4 months later...
  • 2 weeks later...

Jag röstade "Ungefär lika bra som en MTLB" eftersom förslaget har vissa fördelar men inte tillräckligt många i mina ögon. Jag tror, som andra före mig, att det blir svåröverskådligt och kanske inte så många i varje tråd. Och hur många underämnen av värde kan man få i forumsdelen "Dalregementet"? Att exempelvis diskutera de olika kasernernas (A,B,C) fördelar jämfört med varandra eller kanske dryfta vilka delar av övningsområdet som passar bäst för olika typer av verksamhet kan kanske vara intressant för det fåtal (?) på forumet som gjorde lumpen där men ger det något ?

I den mån vi vill diskutera ovanstående ämnen tror jag det räcker med en tråd direkt i befintliga forum.

Uppdelning ger bara mer onödgt indelande och organiserande. Skapa en enskild tråd som Ignis nitidus föreslår, om man nu har behovet.

Ska dessutom nedlagda förband vara representerade, vill jag vara fyrkantig och yrka på att bl a Skånska Tremänningskavalleriregementet och Riksänkedrottningens Livregemente Till Fots bör vara representerade.

Vilket FB ska vara styrande?

Ta en Toy och vänta in FB04, så kan vi prata om det som finns kvar i en enda tråd ...