Jump to content

Marschgrupp sökes till Nijmegen 2004

Recommended Posts

God middag!

Jag tänker i sommar återvända till Holland för att gå en sväng. Tänkte höra om det är någon som är intresserad av att antingen starta en ny marschgrupp eller ta med en Norrlandsdragon i eventuell befintlig grupp.

Bor i Jönköping, gör värnplikten på K4.

Fullföljde marschen 2003.

Nåväl... Svar uppskattas.

Nja skulle vilja men jag har bara legat inne en månad när marchen går =(. Tror inte befälen på K3 är så pigga på att släppa iväg mig då.

Säg inte det... Jag sökte ju ledighet nu, och jag har bara legat inne två månader.

Kaptenen som är chef för tredje pluton går varje år, så han blev jätteglad när han upptäckte att det var några som ville gå. Det kan nog finnas sådana befäl på din skola också. Ring och hör med dem och säg att du vill gå... =)

Är inte det svenska försvaret mekaniserat än?

Söker marschmedlemar för rull i luftkondionerad ptgb203 med stereo  ;)

Här ska inte åkas några fordon... Nijmegenmarschen är en utmärkt ursäkt att förstöra fötterna helt utan anledning, som ett av mina befäl sade i veckan.

• 5 weeks later...

Omkring 1800 för anmälan kost, logi och medalj.

Nedresa efter egen budget (lifta=gratis, taxi=dyrt)

Någon tusenlapp i fickpengar. Ölen är relativt billig, men tyvärr så finns det en del souvenirer på stan som kan skena iväg :) Någon mer som förköpt sig på holländsk överskottsmatriel på Nijmeegs Joopie?

Summa någonstans runt 4000-4500:- med resa skulle jag tro, beroende på hur dyra vanor du har förstås.

Någon tusenlapp i fickpengar. Ölen är relativt billig, men tyvärr så finns det en del souvenirer på stan som kan skena iväg :D Någon mer som förköpt sig på holländsk överskottsmatriel på Nijmeegs Joopie?

Summa  någonstans runt 4000-4500:- med resa skulle jag tro, beroende på hur dyra vanor du har förstås.

Det är taget Peder :D

Börjar bli lite smått sugen på att gå marschen.. Inte sugen på o sticka iväg en 7 gång? :P

:D

j*vligt sugen på att gå en prommenad i holland. Men, det finns alltid ett men, så har min sambo kommit på att hon fyller år i samband med den... Men nästa år  :worthy:

Går marschen vid annan tidpunkt nästa år eller fyller sambon år nån annan del av året då? ;)

Någon tusenlapp i fickpengar. Ölen är relativt billig, men tyvärr så finns det en del souvenirer på stan som kan skena iväg :) Någon mer som förköpt sig på holländsk överskottsmatriel på Nijmeegs Joopie?

Summa  någonstans runt 4000-4500:- med resa skulle jag tro, beroende på hur dyra vanor du har förstås.

Det är taget Peder :)

Börjar bli lite smått sugen på att gå marschen.. Inte sugen på o sticka iväg en 7 gång? :P

:banana

Jag som ropade "äntligen klar" när jag fick min silver med krona, eller NedNijmSKmkr som vi brukar säga på reglementiska.

Visst suger det i marschtarmen, men det får nog dröja ett par år tills den inre tjänsten hemma stabiliserat sig efter nybygge och familjeutökning. 2006 är jag definitivt med i matchen igen, och sköter du dig så går du för tredje gången det året och får en fin liten grön pin i mål :)

Fann detta efter en snabb titt på sidan för SNK04 (Svenska Nijmegenkontingenten 2004):

Kontingentsdeltagare ska ha anknytning till Försvarsmakten eller någon frivillig försvarsorganisation och vara minst 18 år, d v s vara född före 1986-07-15.