APC-mannen Posted May 7, 2002 Report Share Posted May 7, 2002 Kom bara att tänka på helt plötsligt att jag fortfarande kommer ihåg reg.nummer på diverse fordon sedan lumpen. Ja, "fortfarande" låter ju som om jag gjorde lumpen för väldigt länge sedan. Så är inte fallet, men det är ändå 6-7 år sedan och jag har ett annars kort minne... Därför undrar jag om någon sett till dessa pbv 302: 204301, 204304, 204305 Eller kanske en tgb 40 med nr. 340028? Dessa fordon sågs senast på P4 i Skövde i maj -96. Vore ju riktigt skojigt om någon kände igen dessa fordon! Ja just det ja, SISU med reg.nr 13531 är ju också en kär gammal bekant till mig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
APC-mannen Posted March 8, 2005 Author Report Share Posted March 8, 2005 Jag gjorde en efterlysning för 3 år sedan. Kanske någon har sett dessa fordon nu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
APC-mannen Posted July 23, 2009 Author Report Share Posted July 23, 2009 Jag är envis. Jag bara måste få veta vad som hände med dessa fordon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mantas Posted July 23, 2009 Report Share Posted July 23, 2009 Envishet är bra och ger utdelning. XA180 nr 13531 rullade i Bosnien t.o.m BA12 då den togs hem och var en av de första 5 vagnarna som genomgick REMO paketet 99-00. Dessa 5 vagnar skickade sedan till Libanon och rullade på EODplt under LB01. 2002 deltog 13531 på övn Nordic Peace 02. Då 13531 var leasad från Finland fanns den bland de vagnar som 2003 skickades till P18 för att återställas enligt Finska specifikationer och återfördes därefter till Finland. Återkommer med info om pebeveerna och förtibilen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mantas Posted August 3, 2009 Report Share Posted August 3, 2009 Tyvärr ser det ut som dina vagnar, alla tre, fanns bland dom som skrotades för några år sedan. Även 40-bilen är borta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
APC-mannen Posted September 26, 2009 Author Report Share Posted September 26, 2009 Underbart att slippa sväva i ovisshet... Man kan ju alltid leka med tanken att pebborna smältes ner och blev till något som man idag har i sitt hem. Kanske mitt järnspett? Jag antar att pebborna levde ett hårt men fint liv på GU-bat i Skövde. Du verkar ju ha tillgång till något register, hittar du något på 204333? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts