Jump to content

Bomberna i Madrid


Guest Wånge

Recommended Posts

Man vinner inga krig på att skriva insändare eller säga vad man ska göra ifall kriget kommer.

 

Efter kriget kan man säga vad man gjort istället.

Inte skulle jag sitta här å huka om Al Qaida drog av en 500-kilosbomb på kungens födelsedag vid slottet...

 

Då vet vi. We are the enemy of Al qaida!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 92
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Skalden:
Men i Al Qaida-terrorfallet kastar jag pennan åt h-e. Ropar bara Påven korståg då packar jag mina prylar i en Berghaus och hoppar på Ryan Air till Rom...

 

Oj, du det där låter inte riktigt bra. Korståg? Känns lite obehagligt det här tycker jag.. Har du en horn i sidan till Islam? Du tycks ju ha det till USA. Är det några andra på vår planet som inte duger? Eller... vilka duger?

 

Gudrun Schyman och Margareta Winberg är tidigare galningar som försökte sätta sig på mig och svenska folket. Se hur det gick för dom...

 

Och så blev våra politiker galningar också. Är inte de demokratiskt valda? Trodde jag i alla fall...

Har Al Qaida ett horn i sidan till Sverige och mig, vilket dom i ovanstående fall skulle bevisa då får jag ett horn i sidan till dom, låter det konstigt? Eller tycker du att vi/jag skall vända andra kinden till? :baskerPa:

 

Jag tror att de flesta håller med mig om att Margareta Winberg och Gudrun Schyman är galna. Gudrun kallas ju i folkmun "Galne Gudrun" (ist. för Galne Gunnar). Hojtar man "Död åt familjen" och "Svenska män är Talibaner" och sätter sig i en tv-studio med Al Aqsa-brigadernas (en terroristorganisation) sjal runt halsen då är man helt lost in space.

 

Politikerna är demokratiskt valda, ja men vårt demokratiska system bygger mer på partiets nomineringar. Det är i praktiken omöjligt att få bort en av de högre potentaterna genom att göra aktiva personval på blanketten. Partierna väljer sina ledare.

 

Jag föredrar fullständiga personval.

Link to comment
Share on other sites

Men visst jag skulle gärna löpa iväg efter herr Usama och "argumentera" lite med honom. Där håller jag helt med dig. Fast jag vill gärna veta i vilken riktning jag skall springa först!

 

OT

Vad beträffar Gudrun Schyman och Margareta Winberg så försvann den förstnämnda pga 48 vansinnesaffärer där hon ansåg sig stå över vissa andra. (Konstigt det där känner jag igen...)

 

Winberg avskedadesiallafall utåt sett pga missnöje med hennes arbete INOM regeringen.

Så någon ära för det lär du aldrig få...

Jag skrev inga insändare i fallet Galne Gudrun. Säg att jag drog i några tåtar och att dessutom några andra gjorde detsamma och att "droppen urholkar stenen"... ;)

 

Underminering av ledarskapet skulle man kunna kalla aktionen. När galne gudrun avgick då var det fest.

 

Korstågen? Skit i riktningen. Korstågen hade ingen aning om vart dom skulle, se hur det gick. Framåt full fart bara! Det är omöjligt att veta vart man ska om man ska jaga Al Qaida. Titta bara på USA, de irrar ju omkring över snart sagt hela världen. Men om Europa hänger på dom, då får dom den manpower som de saknar och förmodligen lite smartare människor, som dessutom är än mer hänssynslösa. Blir det en "clash of civilisations" mellan USA/EU och Islam då kan vi glömma det som sker nu. Smarta vapen åker ut genom fönstren på en gång.

 

Ära ifallet Winberg/Schyman, vem fan bryr sig om ära? Jag är redan på väg mot nästa mål.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...