Jump to content

Några frågor


A2Keltainen

Recommended Posts

  • Replies 176
  • Created
  • Last Reply

"Min kompis låg inne som fallskärmsjägare i Gävle och de hade en förhörs och tortyrövning som var tre månader lång. Har kustjägarna lika hårda övningar? Jag tror att kustjägarna är hårdare än fallskärmsjägare. Fallskärmsjägarna kanske är bra på att vandra i fjällen och så, men när det gäller combat så rular kustjägarna."

 

HAHAHA :lol: - Roligt inlägg, att vissa orkar :D

Link to comment
Share on other sites

Hahaha, det var bra gjort! :lol:

 

 

Klasrt man kan såga av pippan ju! Det sa en kompis till mig som kände en kille som var me i SSG att man fick gjöra. De gjör det i SSG åxå! Och jag ska bli Kustjägarfallskärmsmilitöärpolishundförarpansarskyttklarjöringsmekanikerflygbass

kubåtsmatrostorpedteknikerubåtsjaktbefälunderrättelseassistenttolkingenjörpoinjä

sniperstridsbåtsskyttpansarbagnsförabefäl!

 

Det vet jag för att jag såg at de fanss en sån begfattrning i en katalåg som en annan kompis sa att han hade sett. Han va åxå med i SSG. Han säger att de är grymmast i världen och att Speztnas bara är ett gäng fjollor i våtdräkt detsama med SEAL. Jag menar, hur fjolligt låter inte det? Hej, jag är en flottistsöäl! Nä, mesproppar e de hela bunten.

Har jag sagt att min pappa va attackfdykarebefäl? Han räddade kungens hemliga kryssningsfartyg en gång. Han var uppe i luleå och visade hur man nackade spätsnäs när han hörde hur skeppet, som hette HMS Kunglgheten, var så höär nära 300 ton radioaktiva minor från gulfkriget. Då hoppade han ner i vattnet och simmade hela väger till Öresund ioch desarmerade minorna just då kungens skepp var på väg övcer dessa. Han fick en medalj för det. Rosa hjärtat hetter den och denb är superhemlig den tillverkades i ett exemplar bara till honom!

 

Och allt jag sagt är sant! Så det så!

Link to comment
Share on other sites

Jag vill ha en hård tjänst där jag får en tuff basker (grön  :ph34r: eller vinröd), men jag vill inte träna eller slita.

Vinröd? Arméns musikkår är det som gäller för dig! :P

 

@A2

Klockrent! Chock and awe...

 

EDIT: krofvingarr

Link to comment
Share on other sites

ha ha :D kunde inte gjort det bättre!

 

ett inlägg som troligtvis bara förstås av de som varit aktiva på detta forum ett tag. dessvärre kommer troligtvis liknande inlägg (seriöst skrivna) att fortsätta dyka upp även efter detta. och de kommer att komma igen, och igen, och igen...

Link to comment
Share on other sites

Tusan vad folk började slänga in huvudet här... Bara för att jag sitter och asgarvar. Ingen lämplig verksamhet när man sitter på jobb...

 

@A2 Så himla kanon!!! Tårarna sprutar och ont i magen har jag!!

 

NÅLA...

Link to comment
Share on other sites

Om det här inlägget inte nålas eller läggs in i FAQn vare det synd. Det här är ju genialt.

 

Men som sagt, frågan är om folk som kan tänkas skriva motsvarande förstår ironin. Risken finns att de håller med och kommer med nya korkade frågor.

 

Det där med ryssfemmorna och 240n - GLOCKRENT.

Link to comment
Share on other sites

A2K: Heter du Per Snögren?!!

 

utsidans forum

 

Fallskärmsjägare: Fjollor som tror att de är något

Kustjägare: Grymma

Fjälljägare: Förbannat hårda, lever flera veckor på bark och rötter

 

Hehe, snacka om troll :huh:

Link to comment
Share on other sites

Du verkar inte riktigt frisk, men ska ändå försöka svara på dina frågor.

Vilket förband är hårdast?

Detta är en mycket svår fråga att besvara. Man måste först och främst kolla på iq:n hos befälen. Är den låg då blir det hårdare fysiskt. "Det man inte har i huvudet får man ha i benen". Å andra sidan, om du har smarta befäl finns risken att du måste använda din egen hjärna för att förstå vad de menar. För det andra spelar klimatet stor roll. Alla vet ju att hårdheten är omvänt propotionell mot temperaturen. Dvs. låg temperatur -> hård utbildning, hög temperatur -> lätt utbildning. För det tredje spelar din egen inställning stor roll. Tycker du att utbildningen som du genomför är hård, ja då är den hård. Tycker du att du genomför en lätt utbildning, då finns det andra som tycker att den är hård. Dvs. alla utbildningar är hårda.ö

 

Är flygbasjägarna riktiga jägare?

Flugbasjägarna är lika mycket jägare som tältjägarna, lappjägarna, (jul)mustjägarna och alla de andra. Skillnaden ligger främst i vilka de jagar. Ta lappjägarna som exempel. Jag tror inte att det är många som vågar jaga en arg lapp, jag skulle i alla fall inte våga det. :ph34r:

 

Vilken automatkarbin är bäst?

Automatkarbin, ak, Anna-Karin. Den Anna-Karin som är bäst är den som inte bli avundsjuk när du tänker på Sara.

 

Min brorsa har en kompis som känner en som är med i SSG. Han sa att de är bättre än Navy SEAL:s, SAS och Spetsnaz. Stämmer det?

Självklart. Vi är ju bättre än alla andra, det vet ju alla. Den som säger emot är en landsförädare! :camo:

 

Vilken kniv ska jag köpa?

Du skall endast använda reglementerad utrustning, dvs det som du blir tilldelad. Har läst massor med inlägg om knivar, men alla vet ju att det inte är tillåtet att tänka själv, förrutom när du får order om det.

 

Jag vill ha en hård tjänst där jag får en tuff basker (grön  :uzi eller vinröd), men jag vill inte träna eller slita. Har ni några tips på bra tjänster åt mig?

Återigen, tjänsten blir det du gör den till. Vill du ha en basker med en speciell färg - köp civilt.

 

Jag har funderat på att bli attackdykare, men jag undrar om jag måste kunna simma för att bli det.

Är du dum eller? Hur har du tänkt att verka i vatten och kan inte simma? Nu börjar jag nästan tro att du är dum på riktigt. Självklart måste du kunna simma.

 

Är det ok att ta med sin kulspruta hem och såga av pipan på den?

Nej, det är det inte. Du får inte göra åverkan på materielen.

 

Min kompis låg inne som fallskärmsjägare i Gävle och de hade en förhörs och tortyrövning som var tre månader lång. Har kustjägarna lika hårda övningar?

Tre månader?! Enligt mina befäl får man bara genomföra den typen av övningar som du nämner i en tid av max 24h. Befälen har alltså gjort fel! Nu måste vi kontakta värnpliktsnytt. Kan du ge mer detalierad information?

 

Får man lära sig flygsparkar när man gör lumpen?

Det beror på var någonstans du genomför din värnplikt. Kort svar: nej.

 

Varför slösar försvaret en massa pengar på saker som bomber och kanoner när butterflies och nunchas funkar lika bra?

Det fungerar inte lika bra.

 

Jag slog till en kille med nunchas, och han ramla ner i backen direkt. Hur mycket mer bevis kräver ni?

Jag skulle vela se dig göra samma manöver när du har >10m till fienden.

 

Jag undrar om jag kommer att få ta emot besök av min flickvän när jag ligger ut i fält? Jag undrar också om det är ok att jag tar med mig min egen soffa och TV till lumpen?

Om du inte kan klara dig utan din flickvän rekommenderar jag dig att även hon ska göra lumpen på samma stället som du ska. Då kan ni träffas varje dag!

Det sistnämnda får du fråga dina befäl om.

 

Jag kommer att ha en Volvo 240 när jag rycker in och jag undrar om jag får köra i den i lumpen istället för försvarets bilar[...]

Ja, det får du göra, men knappast när du har tjänst.

 

Är det någon som har bilder av Sveriges hemligaste militära skyddsobjekt som ni kan lägga upp här på SoldF?

Jag tror att vi har en spion här.Vilket land har du tänkt att sälja informationen till? Hur mycket pengar får du?

 

Måste jag bära försvarets uniform när jag gör lumpen, eller är det ok att jag använder min svarta ursnygga SAS uniform som jag har när jag och mina kompisar kör paintball?

Ja, det måste du.

 

Vad är det för dumma politiker som bestämt att Sverige inte ska kärnvapen? Kanske samma dumma politiker som tagit alla pengar från försvaret.  :uzi  :ak:  Vem som helst kan ju fatta att kärnvapen är det som gäller. Inse vad fienden ska bli paff när vi bombar honom med kärnvapen. Jag menar, hur mycket har kanoner och tanks att komma med mot kärnvapen?  :camo:  Inte mycket. Det är kanske dags för politikerna att vakna upp och se sanningen. Bara för att några skuma vänstertyper är rädda för strålning, så kan vi inte offra hela svenska försvaret genom att inte ha nukes. Sverige MÅSTE ha kärnvapen och vi MÅSTE ha det nu. Vi borde även skaffa några hundra B-2or för att kunna bomba Ryssland med kärnvapnen om de försöker anfalla oss. Jag såg ett program på Discovery om B-2 och de är skittuffa.

Diskussionen har genomgåtts tidigare. SÖK!

 

 

Hur blir jag sniper?

Får man välja vilket snipergevär man vill, eller måste man ta det som försvaret har? Jag tycker att det

För det första. I sverige heter det prickskytt och inget annat. För det andra, du blir inte prickskytt, utan du föds som en. För det tredje, kolla på http://www.lumpen.nu om du vill ha mer information.

Link to comment
Share on other sites

Snowflax:

 

Uhm...snälla, säg itne att du har missat att A2K's hela inlägg var en fet blaffa av drypande sarkasm...snälla..!

 

Eller så hoppas jag att ditt svar var minst lika ironiskt, men för seriöst formulerat för mig att uppfitta..?

 

:uzi

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...