Jump to content

Rolig (?) grej med skärmen


Ibsen

Recommended Posts

Aj ndå, The Swede har nog rätt.

 

Det som ska hända är följande: Skärmen lägger sig åt antingen höger, vänster eler upp och ner. Man blir mysigt spyfärdig när man försöker skriva. Det säger jag. :unsure:

 

Postar detta upp och ner just nu. Så musen är mer eler mindre försatt ur strid skick. Tack för tangentbortets alla kombinationer...

Link to comment
Share on other sites

Skumt... Om inte det är någon specialversion av datorerna här, vilket jag betvivlar, har jag ingen aning om varför inget händer. Hittade kombinationen av en slump. Den funkar på alla datorer i datasalen iaf. Ska kolla om den funkar på datorerna inne på handels HQ:et efter lunchen. Återkommer med raport lite senare.

Link to comment
Share on other sites

HA HA HA .... funkar ju hur bra som helst här på jobbet!

 

Tack för den...nu kommer jag ha kul hela dagen!

 

Fridens liljor / Fk Klinken

Varsegod. :)

 

 

 

 

Sitter på handels HQ nu efter intagande av mindre lämplig fisk + äggsås och inget intagande av förmodligen radioaktiv kokt potatis och kollar om det funkar här, vilken det inte gör... Darn!

Link to comment
Share on other sites

Funkar inte för mig (XP proffesional, NVIdia GeForce grafikkort), men jag ska definitivt komma ihåg den kombinationen, kan bli kul med de lite mindre datorkunniga :)

Link to comment
Share on other sites

antagligen så har ni som får det att funka installerat driv rutinerna till skärmen och därför aktiveras ett program som vänder skärmen

 

 

btw om ni har en 17 eller 15 kvitar tums LCD-skärm(Platt skärm ) kan man vride den så att det blir rätt håll på så sätt om man har en bild som ser ut som ett a3 kan man få den på rätt håll

 

Fattar ni?

Link to comment
Share on other sites

antagligen så har ni som får det att funka  installerat driv rutinerna till skärmen och därför aktiveras ett program som vänder  skärmen

 

 

btw om ni har en 17  eller 15 kvitar tums LCD-skärm(Platt skärm  )  kan man vride den så att det blir rätt håll på så sätt om man har en bild som ser ut som ett a3 kan man få den på rätt håll

 

Fattar ni?

Detta gäller bara skärmar som har en funktion som heter "pivot". Inget som man kan säga gäller generelt 15" och 17" LCD/TFT skärmar.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...