Jump to content

Ny dator?


Fu Frippe

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply
  • 3 weeks later...

Sådan "tur" hade inte jag med mitt nybygge.

 

Intel Q9550, 2.8Ghz Core2Quad

Gigabyte GA-EP45-DQ6 moderkort

4Gb Corsair Dominator XMS2-8500 DDR2 minne

Antec TPQ 1000W PSU

Leadtek GTX260 896Mb DDR3

Coolermaster HAF932 chassi

 

Ska återanvända hårddiskar, ljudkort (SB XFi) och andra delar från gamla burken.

 

Fick hem alla delarna idag, chassi från ett ställe och resten från ett annat...tyvärr så har någon lyckats tappa chassit under transport så illa att hela rubbet är snett :baskerPa: Tur i oturen att det bara var ett tomt skal och inte hade någonting monterat.

 

Dock snackat med stället jag köpte från och fixat gratis byte till ett nytt chassi utan några problem alls. Nackdelen är att chassit måste skickas "overnight airfreight" från Melbourne, det just nu är fredag kväll och måndag är en helgdag här nere...så blir till att snällt vänta tills åtmindstånde tisdag innan jag kan börja bygga :banghead:

 

Så nu blir man tvingad att sitta en hel helg stirrandes på ett gäng kartonger istället för att ha kul med en ny dator :Malaj:

Link to comment
Share on other sites

hehe, visserligen inte men har man väl hostat upp en tusenlapp för en låda så vill man gärna få den hem i fungerande skick. :unsure:

 

Fick hem utbytes lådan idag och gå bara och väntar på att en sista liten order as AS5 och en SATA DVD brännare ska komma och sedan blir det monterings dags.

 

Kommer bli intressant att se vilken skillnad det blir i 3dsm, photoshop och zbrush med helt ny burk, gamla började bli en aning seg mot slutet men då var den också kring 4 år gammal. Märktes speciellt efter att jag skaffat dubbel skärms uppsättning kring en månad sedan, en 1600x1050 och en 1280x1024 skärm från samma GF 6800 Ultra kort fick datorn att gå på knäna!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...