Jump to content

Mönstringskraven för Spaningsplutonbefäl?


Recommended Posts

FK600:

 

I-prov: 6

Muskel: 5

Cykling: 7

Syn: 7

Hörsel: 7

 

 

Inte alla men det var de värden jag fick från pliktverket via mail efter förfrågan den 17 Nov 2003 09:12:04. Om du mailar dit så kanske du får ett mer utförligt svar.

Link to comment
Share on other sites

Tjo.

 

Har inte du redan fått en plats Froddan?

 

I.v.f, jag kanske gör bort mig helt när jag skriver det här, men jag uppfattade det som att olika förband hade olika krav på tjänsten som spaningsplutonbefäl. Har jag helt fel eller rätt?

 

I.v.f hade jag följande mönstringsvärden och har fått en tjänst som spaningspb.

 

I-prov: 8

Muskel: 6

Cykling: 8

Syn: 6

Hörsel: 9

Psykolog 8

 

I mina papper står det att jag uppfyller kraven för en chefsbefattning och om plikttjänstförmåga står det "Fyller kravet för att utbildas till en befattning med höga krav på förmåga att tåla psykisk press i krig"

Det är alltså mina värden, och de räckte till tjänsten som spaningspb. Jag har fått inskrivningsbeslut från Pliktverket Norrland och de bekräftar tjänsten :o

 

Vill du fråga något så når du mig på msn [email protected]. Observera dock att jag inte genomfört utbildningen.

Link to comment
Share on other sites

Tjo.

 

Har inte du redan fått en plats Froddan?

 

I.v.f, jag kanske gör bort mig helt när jag skriver det här, men jag uppfattade det som att olika förband hade olika krav på tjänsten som spaningsplutonbefäl. Har jag helt fel eller rätt?

 

I.v.f hade jag följande mönstringsvärden och har fått en tjänst som spaningspb.

 

I-prov: 8

Muskel: 6

Cykling: 8

Syn: 6

Hörsel: 9

Psykolog 8

 

I mina papper står det att jag uppfyller kraven för en chefsbefattning och om plikttjänstförmåga står det "Fyller kravet för att utbildas till en befattning med höga krav på förmåga att tåla psykisk press i krig"

Det är alltså mina värden, och de räckte till tjänsten som spaningspb. Jag har fått inskrivningsbeslut från Pliktverket Norrland och de bekräftar tjänsten 8-/

 

Vill du fråga något så når du mig på msn [email protected]. Observera dock att jag inte genomfört utbildningen.

Nja, men plats har jag fått.

 

Det är en lång historia, försökte förklara kort här: http://forum.SoldF.com/in...showtopic=10128

 

Vet du något kul om span då? Någon bra sida kanske?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...