Jump to content

ranger.se

Olof Filip

Recommended Posts

• Replies 126
  • Created
  • Last Reply

Svar: Ja.

Men vi håller hårt på att inte "förstöra" ubildningen. Genom att berätta hur övningar slutar eller några löch trick. För ovissheten är underbar!

Jag kan hålla med om att forumet är mycket inskränkt och domineras av folk som redan känner varandra eller FBUare som skall rycka in om 2 år som jägare.

Ranger.se ser ju ut ungefär som här. Tyckte att jag kände igen ett par nicks också..

Soldf håller bra kvalité och här är en god mix av människor som deltar. Aktiva moderatorer som rensar upp och delar ut uppsträckningar åt den som miss-sköter sig... Här finns allt ifrån :/ till :D och de flesta förefaller i varjefall ha gjort GU. Jag håller mig nog till Soldf. Inget ont om jägarsajterna generellt, men de forum som är kopplade dit brukar balla ur med en massa tjafs efter ett tag och ofta är de de som inte ens gjort lumpen som flamsar till det..

• Super Administrators
Eftersom blågul avbröt diskutionen i ett ämne skulle jag villja fortsätta.

Varför ser ni kritiskt på ranger.se?

Trodde jag gjorde mig ganska tydlig i mitt inlägg om forumet, delvis då om hur användarantalet förhåller sig med varandra och antalet "aktiva" medlemmar. Länk

Vad är det du inte förstår?

Varför frågar du ?

Varför jämför du ? ..med hänvisning till din signatur du 'hade'.

Jag kan säga så här "från en personlig vinkel" utöver det jag skrivit innan - När "ni/ÖB" kallar er för jägarnas "Lunarstorm" börjar jag skratta.

När folk av vissa specilla karaktärer spelar många ett spratt (du vetnog vem jag menar) och ingen gör nått åt det, verkar inget av det som sker där speciellt seriöst.

Att du sen i mitt forum kommer och säger att några borde gå in på ranger.se och ställa frågan som de nu hade !? ...jaha ungefär som att ranger är bättre på detta. = jag undrar du pysslar med.

(obs, som förtydligande till ni som inte förstår så pratar jag i egenskap som en medlem av båda forumen och inte blågul)

Olof Filip, ranger.se är inget militärt forum, det är en humorsida i stil med skrattnet mfl. Varför då undrar du säkert...

1) När forumet startades upp hade man diverse moderatorer som sysslade mer med pajkastning än jag nånsin sett hos en vanlig medlem på detta forum.

2) Inkompentensen är fulländad. De ytterst få faktafrågor som kommer besvaras oftast med fel svar från samtliga. Skulle nu någon mot all förmodan gissa rätt svar kommer genast 200 svar "Jag tror oxå att det är det" EFTER att den som ställde frågan sagt att det var rätt.

Vid de Quizar som ranger har visas oftast hela fordon upp och de brukar ta veckor innan nån ens gissar. Vid Quizar på soldf visas en mutter upp eller liknande och rätt svar brukar komma inom en timme med bakgrundsfakta o allt.

Bland höjdpunkterna finns att rangerfolket inte ens ser skillnad mellan en helikopter o en lyftkran....

3) Urkundsförfalskning. Jacobssen eller vad han nu hette som startade upp ränjer har i de infotrådar han skrivit saxat matrialet direkt från mil.se med undersidor. Trots detta påstår han att det är hans egna text.

4) Medlemmarna på ranger är en samling lättlurade människor. Ranger har en medlem som utger sig själv för att vara med i SSG. Han har med bilder på soft airgun team o annat skräp lycktas få hela ranger att avguda honom. Bara det att killen har när man frågar honom fel på precis allt. Han kan inte ens de mest banala saker som vilket namn utrustningen har som han själv påstår att de använder. Dessutom så påstår han att han varit Fk i 8 år....

Han är med andra ord mycket lätt att genomskåda. Men de folk som råkat påpeka på ranger att killen är en praktbluff har själva blivit påhoppade med snack om förtal osv.

Samma fåntratt gjorde ett försök på SoldF, blev ifrågasatt direkt, genomskådad och har därefter inte synts till här inne. Han insåg att kunskapen är lite högre på SoldF och han inte skulle kunna lura folket här inne.

5) Tuffast coolast hårdast-trådarna står som spön i backen. Personligen spyr jag på dem de gånger som de dyker upp här på SoldF. Detta trots att de bara kommer upp en tiondel så många gånger här jämfört med ranger. På ranger fylls dom trådarna snabbt med faktatunga inlägg som "Coolt" "balt!" "Urheftigt" (notera stavningen)

6) Ranger uppmanar sina användare att skriva så många inlägg som möjligt.

Listan över de som skrivit flest inlägg presenteras som "Bästa inläggsskrivaren"

Säger en del om vilken nivå de vill ligga på.

7) 99% av medlemmarna är wannibies som inte tillför ett smack till någon debatt.

Man får tag i lika mycket fakta där som ett porrfilmsbolag hittar nya skådisar på ett ålderdomshem!

8) Det värsta av allt, ingen på det forumet har ens insett punkt 1-7!

EDIT: Hmpf...

Trodde jag gjorde mig ganska tydlig i mitt inlägg om forumet, delvis då om hur användarantalet förhåller sig med varandra och antalet "aktiva" medlemmar. Länk

Vad är det du inte förstår?

Varför frågar du ?

Varför jämför du ? ..med hänvisning till din signatur du 'hade'.

Jag kan säga så här "från en personlig vinkel" utöver det jag skrivit innan - När "ni/ÖB" kallar er för jägarnas "Lunarstorm" börjar jag skratta.

När folk av vissa specilla karaktärer spelar många ett spratt (du vetnog vem jag menar) och ingen gör nått åt det, verkar inget av det som sker där speciellt seriöst.

Att du sen i mitt forum kommer och säger att några borde gå in på ranger.se och ställa frågan som de nu hade !? ...jaha ungefär som att ranger är bättre på detta. = jag undrar du pysslar med.

(obs, som förtydligande till ni som inte förstår så pratar jag i egenskap som en medlem av båda forumen och inte blågul)

Jag frågar därför ranger.se verkar ha ett dåligt ansende och jag vill veta varför.

Jaha. Det där med lunarstorm får stå för de som skriver det.

Det forumet är till för är jägare och de som skall rycka in som det. Där skilljer sig det från SoldF, då huvuddelen här har muckat för tio år och undrar om det fortfarande är lika svårt att byta band på Bv206. (inte tillgänat nån, bara exempel)

Varför jag skrev att de skulle titta där också var för att hjälpa dem i sin 'forskning'. :lol: Om vi är bättre, är inte upp till mig, dig eller nån annan än de som frågar i så fall.

NÄSTA:

Olof Filip, ranger.se är inget militärt forum, det är en humorsida i stil med skrattnet mfl. Varför då undrar du säkert...

1) När forumet startades upp hade man diverse moderatorer som sysslade mer med pajkastning än jag nånsin sett hos en vanlig medlem på detta forum.

2) Inkompentensen är fulländad. De ytterst få faktafrågor som kommer besvaras oftast med fel svar från samtliga. Skulle nu någon mot all förmodan gissa rätt svar kommer genast 200 svar "Jag tror oxå att det är det" EFTER att den som ställde frågan sagt att det var rätt.

Vid de Quizar som ranger har visas oftast hela fordon upp och de brukar ta veckor innan nån ens gissar. Vid Quizar på soldf visas en mutter upp eller liknande och rätt svar brukar komma inom en timme med bakgrundsfakta o allt.

Bland höjdpunkterna finns att rangerfolket inte ens ser skillnad mellan en helikopter o en lyftkran....

3) Urkundsförfalskning. Jacobssen eller vad han nu hette som startade upp ränjer har i de infotrådar han skrivit saxat matrialet direkt från mil.se med undersidor. Trots detta påstår han att det är hans egna text.

4) Medlemmarna på ranger är en samling lättlurade människor. Ranger har en medlem som utger sig själv för att vara med i SSG. Han har med bilder på soft airgun team o annat skräp lycktas få hela ranger att avguda honom. Bara det att killen har när man frågar honom fel på precis allt. Han kan inte ens de mest banala saker som vilket namn utrustningen har som han själv påstår att de använder. Dessutom så påstår han att han varit Fk i 8 år....

Han är med andra ord mycket lätt att genomskåda. Men de folk som råkat påpeka på ranger att killen är en praktbluff har själva blivit påhoppade med snack om förtal osv.

Samma fåntratt gjorde ett försök på SoldF, blev ifrågasatt direkt, genomskådad och har därefter inte synts till här inne. Han insåg att kunskapen är lite högre på SoldF och han inte skulle kunna lura folket här inne.

5) Tuffast coolast hårdast-trådarna står som spön i backen. Personligen spyr jag på dem de gånger som de dyker upp här på SoldF. Detta trots att de bara kommer upp en tiondel så många gånger här jämfört med ranger. På ranger fylls dom trådarna snabbt med faktatunga inlägg som "Coolt" "balt!" "Urheftigt" (notera stavningen)

6) Ranger uppmanar sina användare att skriva så många inlägg som möjligt.

Listan över de som skrivit flest inlägg presenteras som "Bästa inläggsskrivaren"

Säger en del om vilken nivå de vill ligga på.

7) 99% av medlemmarna är wannibies som inte tillför ett smack till någon debatt.

Man får tag i lika mycket fakta där som ett porrfilmsbolag hittar nya skådisar på ett ålderdomshem!

8) Det värsta av allt, ingen på det forumet har ens insett punkt 1-7!

Hmm var ska jag börja? Snabba och kvicka komentarer - dålig dag?

För att börja någonstans så tar jag punkt 1 till och börja med. (jag vill understryka att jag INTE är någon representant från ranger och det endast är mina åsikter)

1) Låt så vara. Nu är det inte så.

2) Svar till första meningen: Right back at you. Ranger är ny startat och medlemarna består som sagt till huvudelen av personer som just mönstrat eller som vill möstra till jägare. Det är relativt ny-startat och har därmed lågt medlems antal. Samtidigt är sällan några online, dygnet runt, som här - folk har liv också. Känns det igen?

3) ingen kommentar

4) Du kan knappast dra alla över samma kam där.

5) Vad kan du förvänta dig av en massa ny-mönstrade som längtar efter att hålla i sin första ak?

6) kan inte hålla med om att det pågår någon hetsjakt på inlägg.

7) Kan hålla med på den första delen.

8) Fel. Det värsta är att ni inte ser någon förändring på sidan.

Inte det minsta dålig dag, dock behöver det inte bara vara dåliga dagar man säger sanningar på...

Beträffande din kommentar om kunskapen på SoldF visar den enbart att du inte vet vad du pratar om.

Fortsätter att klarlägga mina punkter:

1) Helhetsintrycket av forumet påverkas av detta, inget snack om saken.

2) Ranger är inte nystartat, startades 17 juni 03. Det är inte vad jag kallar nystartat. Lär tydligen ha funnits någon föregångare till den dessutom. Att inte ha lycktas få upp standarden på den tiden är förvånande

3) Här var vi uppenbarligen av samma åsikt, bra.

4) Jag drar inte alla över en kam. Ponera att någon på ranger skulle genomskådat honom, varför ifrågasätter ingen honom utan fortsätter kyssa hans knän?

5) Normalt uppträdande förväntar jag mig. Inget mer. Men om man inte vet vad det är.... Se här även punkt 7!

6) Jag har aldrig använt ordet hetsjakt. Men faktum är att det viktigaste för många på ranger är antalet inlägg. Det står ranger fritt att välja detta sätt men det är högst främmande för min del.

7) Den andra punkten vi var överens om. Bra.

8) Jo, förändring ser vi, ännu vidrigare layout än innan. Vad nu det har med innehållet att göra då det håller samma låga nivå som tidigare.

• Super Administrators
Jag frågar därför ranger.se verkar ha ett dåligt ansende och jag vill veta varför.

Jaha. Det där med lunarstorm får stå för de som skriver det.

Det forumet är till för är jägare och de som skall rycka in som det. Där skilljer sig det från SoldF, då huvuddelen här har muckat för tio år och undrar om det fortfarande är lika svårt att byta band på Bv206. (inte tillgänat nån, bara exempel)

Varför jag skrev att de skulle titta där också var för att hjälpa dem i sin 'forskning'.  ,O Om vi är bättre, är inte upp till mig, dig eller nån annan än de som frågar i så fall.

Jo, som att gå in i affären och tala om för kunden framför ägaren att de säljer bättre mattor på andra sidan gatan. ..men jaja bara jag som revirpinkar kanske.

Men jag reagerade på när du påstod att det fanns "special kompetens" ..som om vi inte hade några jägare på forumet ? (yea right) de syns och hörs.. det kan nog ingen missa.

Hade du velat hjälpa dom hade du svarat på deras fråga. Eller bett någon av dina polare svara, för de lär finnas på SoldF kan jag misstänka. Eller så hade ni skrivit svaret på erat forum och visat dom inlägget.

Så hade jag löst det iaf.

..och vi vet att du inte representerar ranger, 'Freden' kallas du där om jag inte är helt o cyklar. Så jag/vi har sett dina inlägg tidigare.

..och nej, ett 9mån gammalt forum är inte speciellt "nytt".

Kimster: Jag vill inte trampa någon på fötterna. Först och främst vill jag säga att SoldF håller hög standard samt att ranger.se inte skall ses som någon form av konkurrent till SoldF. För bredden saknas.

Jag tycker att jag löste uppgiften på ett bra sätt och ni lär ju knappast ha tappat några medlemmar/läsare för det.

,O

4) Jag drar inte alla över en kam. Ponera att någon på ranger skulle genomskådat honom, varför ifrågasätter ingen honom utan fortsätter kyssa hans knän?

Svar: Det ägnades en hel tråd åt det. Som du förmodligen missat. Sedan en bra tid tillbaka finns han inte kvar på forumet. (kanske bäst att söka så hittar man svaren?)

• Super Administrators

Nej, att tappa några användare tror jag inte, det inte det jag menar heller. Men man kanske ska tänka lite och visa lite hänsyn och respekt mot dom som sliter för att göra detta till ett bra forum.

Hade du haft ett forum hade du inte heller velat ha nån som kom in påstod att det fanns bättre kompetens på ett annat ställe i detta sammanhanget, och det tror jag du håller med om.

Nog om det, jag tror du har fått en del svar på din fråga. Även om du inte håller med på vissa punkter så tror jag ändå du fått en uppfattning om vad det handlar om och varför det är som är.

• BlåGul -1
Samma fåntratt gjorde ett försök på SoldF, blev ifrågasatt direkt, genomskådad och har därefter inte synts till här inne.

Vem var det???

Har jag missat nåt?? :rocketl:

Nä. Inte egentligen.

Någon blev rättad ganska snabbt efter att ha talat om att han var häftig.

Sedan blev det inte häftigare.

• BlåGul -1

stang.jpg

Någon får försöka motivera mig att trycka på den knappen igen,

annars tar jag bort den här tråden om ett tag.

Ni får skynda er till "det andra forumet" och avgöra själva. Puss på er alla såldäffare.

• BlåGul -1

Tydligen höll inte alla med mig.

oppna.jpg <- tråkigare knapp.

Men men. Då vill jag se lite vettiga inlägg, gärna från båda håll.

Försök övertyga någon om att det finns anledning att besöka Ranger.se ;)

Svar: Det ägnades en hel tråd åt det. Som du förmodligen missat. Sedan en bra tid tillbaka finns han inte kvar på forumet. (kanske bäst att söka så hittar man svaren?)

Undrar när det säger pling!

Läste precis ett antal trådar på ranger.se och det var tyvärr ingen trevligt upplevelse. :(

Låg nivå och bara en massa tyck-tyck. Undrar hur många som egentligen vet vad de snackar om?

Och sen alla dessa värdelösa träningstips. Jag blir nästan rädd.

Sedan hoppas jag verkligen inte alla de där vapentokiga, inte överdrivet klyftiga grabbarna med rambo-komplex verkligen ska bli jägare.

Edit: Men det är fel att generalisera. Det verkar trots allt finnas en del gedigna grabbar där, och ett och annat vettig inlägg fanns ju.

Har varit in på ranger och kollat.

Håller med om att det är kasst, om man jämför med soldf´s forum.

Skall man inte jämföra dessa två ser jag inte problemet. Finns värre forum.

Men visst suger det. Dock så tror jag inte att det är folk där som är sämre än här. Utan "ledarna" som inte håller koll. Skulle inte soldf ha sina regler skulle det nog se likadant ut. Kan mycket väl vara så att månag av dem som ni kallar wannabie jägare som förpestar ranger´s forum, lika gärna finns här. Under andra namn och en annan attityd. Vad är ett forum utan Ingar och kimstrar som springer med blåslampa och hänglås dagarna i ända? :baskerFN:

Sen är det ju så att Ranger förmodligen inte har "personalen" som krävs för att driva det på samma sätt som Soldf. Kan man nog inte heller med den lilla skaran som finns där. Förmodligen skulle det sluta med 10 aktiva medlemmar.

• BlåGul -1
Men det lär ju knappast få fler efter all oförtjänad kritik...

Intressant idé med ett jägarforum, men av nån anledning håller folket här inte med :(

Det är ingen ny, och ingen originell idé med "jägarforum"

Det är väl heller inte ovanligt att det blir knas av det.

Känsligt ämne det där med jägeriet tydligen.

Mycket av kritiken mot Ranger.se ser jag som befogad, och en del välförtjänt.

Vilken kritik är obefogad tycker du?

OJ så duktiga vi är här då. *host* :D

Om jag ville säga ordet "jägarkomplex" så skulle jag det.

Men det vill jag inte, för då skulle nog några, inte nämnda, ta illa vid sig.

Visst kan jag hålla med om att många förändingar skulle behövas göra.

Och det är kul att ta annan kritik än "det suger" motsvarande...

Men till slut vill vill jag bara nämna:

Att JAG tycker om det för många av de man gjorde lumpen med hänger där. Och att SoldF.com är det ultimata forumet av sin typ, i sverige. Samt att ranger.se INTE skall varken jämföras med eller konkurera med SoldF. - Det är en annan målgrupp.

Om jag ville säga ordet "jägarkomplex" så skulle jag det.

Men det vill jag inte, för då skulle nog några, inte nämnda, ta illa vid sig.

OT

En fiskmås kan räkna ut vem du syftade på.

Återigen skriver du utan att veta vad du säger.

Titta på tex Kimster o fundera på om han har jägarkomplex.

Beträffande min egna jägarkomplex så längtar jag jättemycket efter att gå 8 mil, inte äta något alls, spana på en vägkorsning i 4 dar utan att se en hare ens, skjuta 2 skott med ärtbössan och sen gå hem igen, Oj vad jag längtar...

Slut OT

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...