xteam Posted March 2, 2004 Report Share Posted March 2, 2004 Expressen Ogillar skarpt när sånt här händer :( xteam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JAS Posted March 2, 2004 Report Share Posted March 2, 2004 Usch ja :( Men det verkar iaf som om de klarat sig nåt så när. Inget livshotande iaf. Förbannat trist är det. /JAS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
404 Skenberg Posted March 3, 2004 Report Share Posted March 3, 2004 Tråkigt Jag hoppas att alla inblandade fick bara lindriga skador och att de mår bra trots der som hände Alltid tråkigt när en sådan här olycka händer oavsett vem som är inblandad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MP/Säk0405 Posted March 6, 2004 Report Share Posted March 6, 2004 Hoppas befälen har överseende med olyckan oxå så det första inte blir en stor utskällning! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
13175Ohman Posted March 6, 2004 Report Share Posted March 6, 2004 (edited) Oj, det var ju inte bra! Men min fråga är hur gjorde dom. Jag var bandvangsförare under min tid i lumpen och man körde ju på ganska "omöjliga" ställen, men inte välte den. Var det förarmisstag? Edited March 6, 2004 by 13175Ohman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Badboy Posted March 6, 2004 Report Share Posted March 6, 2004 (edited) I reportaget står det att vagnen har kanat av en väg, vilka ju kan vara hala.. ;) Dessutom var det tidig på morgonen. När jag själv körde Bv i kolonnkörning under lumpen, så var man inte långt borta från att somna ett antal gånger. Somnade en gång då vi stod och väntade på korsande trafik i en korsning... /Magnus B Edited March 6, 2004 by Badboy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Froddan Posted March 6, 2004 Report Share Posted March 6, 2004 Ingen blev skadad i alla fall, och det vet vi alla är (i kör nu grabbar) huvudsaken! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baan Posted March 7, 2004 Report Share Posted March 7, 2004 fick höra om olyckab under TSÖn nu i remene.. så fick alla ringa hem (om de ville) på FMs bekostnad eftersom det var visst en hel del oroliga föräldrar, antar att många inte har så bra koll på vad deras barn egentligen gör för tjänst bl a min mamma som förväxlade vår 20 bil med 206an vad jag hört somnade föraren bakom ratten, om det är spekulationer eller fakta vet jag inget om.... dessutom blev alla förare tillsaga x antal gånger att se till att andre föraren inte somnar när vi skulle köra hemma från övningen (efter att själva olyckan ägt rum några dagar innan) så det är väl inte helt omöjligt att det är sömnbrist.. visserligen för man ju sömnliggare vilket ska garantera föraren antigen 6 eller 5+3 timmar sömn per 24h period, men min erfarenhet är att det viktiga är att man skriver sömnliggarn och skriver att man sovit sin period och fått namnskriften och att det inte alls är lika viktigt att man verkligen sovit sina timmar. Inställningen kommer både från vpl och befäl.. kanske inte så jättebra om man vill undvika trötta förare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gustav-TS Posted March 7, 2004 Report Share Posted March 7, 2004 En utredning är tillsatt som skall ta reda på vad som orsakade olyckan. Att den välte berodde sannolikt på att diket var så brant som det är på den platsen. /Gustav-TS, som tjänstgör som FBI på det kompaniet där den drabbade KP-troppen ingår. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Badboy Posted March 7, 2004 Report Share Posted March 7, 2004 (edited) Att den välte berodde sannolikt på att diket var så brant som det är på den platsen. Hehe, den var ju oväntad, här har sherlock Holmes har varit framme! =) Det verkar ju rimligt att det inte gick att skråa med 206:an i det aktuella diket! :P (Var bara tvungen, när du lägger upp den på det viset!) /Magnus B Edited March 7, 2004 by Badboy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts