Nestor Posted February 29, 2004 Report Share Posted February 29, 2004 (edited) Satt och degade lite i soffan nu och kom att börja fundera på om en omladdningsmekanism liknande den i en Winchester skulle funka att använda på ett prickskyttegevär. Då skulle man ju inte behöva släppa handen för att dra i manöverhandtaget utan bara behöva flippa handen och fortfarande ha fingret på avtryckaren. Vet inte om det är så bra men varför inte? Om annat lär ju starka fingrer eller någon hjälpmekanism behövas Edit:SKRIV I SÄR OCH SKRIVIHOP Edited February 29, 2004 by Hendrix Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Innuendo Posted February 29, 2004 Report Share Posted February 29, 2004 Då skulle det nog bli en omladdningsmekanism som liknar winchester mod 88, vilket förövrigt är enligt mig den bästa bygelrepetern på marknaden. Det skulle nog kunna funka att ha i ett prickskyttegevär, felte är att en sån mekanism kan krångla om man inte hanterar den på rätt sätt. Vilken kan vara svårt i stressade situationer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raffsec Posted February 29, 2004 Report Share Posted February 29, 2004 Jag tror det skulle bli problem när man ligger och skjuter samt så är väl inte den mekanismen så pålitlig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wolfie666 Posted February 29, 2004 Report Share Posted February 29, 2004 Satt och degade lite i soffan nu och kom att börja fundera på om en omladdningsmekanism liknande den i en Winchester skulle funka att använda på ett prickskyttegevär.Då skulle man ju inte behöva släppa handen för att dra i manöverhandtaget utan bara behöva flippa handen och fortfarande ha fingret på avtryckaren. Vet inte om det är så bra men varför inte? Om annat lär ju starka fingrer eller någon hjälpmekanism behövas Edit:SKRIV I SÄR OCH SKRIVIHOP ja annars så kan man ju ha ett halvautomatisk bössa tex "psg 1" det är ju kanske det bästa i det ansendet. Annar antar jag att "manuella" bössor fortfarande är det bästa. Jag träffade en kille som var grymt snabb på att ladda om prickskyttegevär 90 tex. Det är nog en teknikfråga tror jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UAV Posted February 29, 2004 Report Share Posted February 29, 2004 Det blir generalknas om man vill använda tubmagasin och Winchesters mekanism på vapen med spetsiga projektiler. Rekylen kan få bakomvarande patrons spets att slå till farmförvarande patrons tändhatt. Det är därför tubmagsin främst används på jakt- och hagelvapen med deras hålspetsammunition och hagelpatroner. Rätta mig om jag har fel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Innuendo Posted February 29, 2004 Report Share Posted February 29, 2004 DEt var därför jag nämnde winchester mod 88 som har normalt magasin och en mycket komplicerad bygelrepeter där även avtryckaren följer med så att man inte kan klämma sig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fk_urb Posted March 2, 2004 Report Share Posted March 2, 2004 Kanske kan Sommer&Ockenfuss mekanism vara något för dig. "Straight pull pistol grip" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts