Jump to content

Omladdling a`la Winchester

Nestor

Recommended Posts

Satt och degade lite i soffan nu och kom att börja fundera på om en omladdningsmekanism liknande den i en Winchester skulle funka att använda på ett prickskyttegevär.

Då skulle man ju inte behöva släppa handen för att dra i manöverhandtaget utan bara behöva flippa handen och fortfarande ha fingret på avtryckaren.

Vet inte om det är så bra men varför inte?

Om annat lär ju starka fingrer eller någon hjälpmekanism behövas

Edit:SKRIV I SÄR OCH SKRIVIHOP

Edited by Hendrix

Då skulle det nog bli en omladdningsmekanism som liknar winchester mod 88, vilket förövrigt är enligt mig den bästa bygelrepetern på marknaden.

Det skulle nog kunna funka att ha i ett prickskyttegevär, felte är att en sån mekanism kan krångla om man inte hanterar den på rätt sätt. Vilken kan vara svårt i stressade situationer.

Satt och degade lite i soffan nu och kom att börja fundera på om en omladdningsmekanism liknande den i en Winchester skulle funka att använda på ett prickskyttegevär.

Då skulle man ju inte behöva släppa handen för att dra i manöverhandtaget utan bara behöva flippa handen och fortfarande ha fingret på avtryckaren.

Vet inte om det är så bra men varför inte?

Om annat lär ju starka fingrer eller någon hjälpmekanism behövas

Edit:SKRIV I SÄR OCH SKRIVIHOP

ja annars så kan man ju ha ett halvautomatisk bössa tex "psg 1" det är ju kanske det bästa i det ansendet. Annar antar jag att "manuella" bössor fortfarande är det bästa. Jag träffade en kille som var grymt snabb på att ladda om prickskyttegevär 90 tex. Det är nog en teknikfråga tror jag. :):lol::D

Det blir generalknas om man vill använda tubmagasin och Winchesters mekanism på vapen med spetsiga projektiler. Rekylen kan få bakomvarande patrons spets att slå till farmförvarande patrons tändhatt. Det är därför tubmagsin främst används på jakt- och hagelvapen med deras hålspetsammunition och hagelpatroner.

Rätta mig om jag har fel.