Jump to content

Bandvagnsförare?

Guest Ohlson

Recommended Posts

Bandvagnsförare

Ska göra lumpen som det?

Någon som kan beskriva mer vad tjänsten går ut på.

Det enda jag vet är att jag ska tycka in som Bandvagns förare på skaraborgs regemente , skövde.

Edit:

Fullkomligt säker på vad det är jag ska köra är jag ju inte.

Men eftersom det stod Bandvagnsförare på brevet från pliktverket så tror jag det stämmer.

Fast man kan ju inte vara säker.

-----------------------------------------------

Edit

Ingen chans att man får köra denna ? s_bv308.jpg

Edited by Ohlson

Som bandvagnförare kommer du tillsammans med en annan bandvagnsförare (co-driver) framföra en bv 206, i ngn av dess varianter (stab, sjv, samband etc.) Som förare deltar man även i sin grupps andra uppgifter. Till exempel så hjälper bv-förare på en sjvgrp till med omhändertagandet av skadade, bv-förare i en stabsgrp hjälper till och upprättar samband (master, kablage, frekvensnycklar etc.) Huvudansvaret är dock fordonet med allt som hör där till och det är ganska många rutiner som är kopplat till det.

/RP

tilläggas kan, att du kommer att få ratta FMs roligaste fordon förutom gripen. Vagnen kommer trilskas och gå sönder lite här och där men efter muck kommer du sakna den på heltid. :lol:

Och ni som gömmer er i plåtburkar ska bara vara tysta!

//fu. Vikström som vill ha tillbaka Rut :lol:

En bandvagnsförare tillhör det truppslag som förbandet där han tjänstgör tex ifall du tillhör p4 så är du pansarsoldat etc. :baskerPa:. Jag antar att det är gammla hederliga bv206 du får framföra vilket är jävligt grymt då den tar sig fram där man tror att det inte är möjligt :)

Edited by lvkv skytt

Guest URAXvarg

Med förarbevis för bandvagn är det lättare att komma med på FN-tjänst om du är intresserad av det. Förövrigt tillhörde vagnen på bilden Bravo Romeo på KS06.