Guest Ohlson Posted February 28, 2004 Report Share Posted February 28, 2004 (edited) Bandvagnsförare Ska göra lumpen som det? Någon som kan beskriva mer vad tjänsten går ut på. Det enda jag vet är att jag ska tycka in som Bandvagns förare på skaraborgs regemente , skövde. ___________________________________________ Edit: Fullkomligt säker på vad det är jag ska köra är jag ju inte. Men eftersom det stod Bandvagnsförare på brevet från pliktverket så tror jag det stämmer. Fast man kan ju inte vara säker. ----------------------------------------------- Edit Ingen chans att man får köra denna ? Edited March 4, 2004 by Ohlson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Posted February 28, 2004 Report Share Posted February 28, 2004 Är du säker på att du inte menar stridsfordonsförare? Sök i så fall på "stridsfordonsförare". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Racoon Pioneer Posted February 28, 2004 Report Share Posted February 28, 2004 Som bandvagnförare kommer du tillsammans med en annan bandvagnsförare (co-driver) framföra en bv 206, i ngn av dess varianter (stab, sjv, samband etc.) Som förare deltar man även i sin grupps andra uppgifter. Till exempel så hjälper bv-förare på en sjvgrp till med omhändertagandet av skadade, bv-förare i en stabsgrp hjälper till och upprättar samband (master, kablage, frekvensnycklar etc.) Huvudansvaret är dock fordonet med allt som hör där till och det är ganska många rutiner som är kopplat till det. /RP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vikström Posted February 29, 2004 Report Share Posted February 29, 2004 tilläggas kan, att du kommer att få ratta FMs roligaste fordon förutom gripen. Vagnen kommer trilskas och gå sönder lite här och där men efter muck kommer du sakna den på heltid. Och ni som gömmer er i plåtburkar ska bara vara tysta! //fu. Vikström som vill ha tillbaka Rut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse o Posted February 29, 2004 Report Share Posted February 29, 2004 Instämmer jag saknar "min" bandvagn mycket rolig att köra. Inte kul att maskera en stabs bandvagn (antenner) :( . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vikström Posted February 29, 2004 Report Share Posted February 29, 2004 (edited) OT stannar man så länge att man maskerar vagnen så brukar man väl byta till högantenn och då kan man ju skruva av fordonsantennerna. slut OT edit: <------- kolla! stor stripsmeny! Edited February 29, 2004 by fu. vikström Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ohlson Posted March 6, 2004 Report Share Posted March 6, 2004 Vad räknas bandvagnsförare som ? Mek. infanteri? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lvkv skytt Posted March 6, 2004 Report Share Posted March 6, 2004 (edited) En bandvagnsförare tillhör det truppslag som förbandet där han tjänstgör tex ifall du tillhör p4 så är du pansarsoldat etc. . Jag antar att det är gammla hederliga bv206 du får framföra vilket är jävligt grymt då den tar sig fram där man tror att det inte är möjligt Edited March 6, 2004 by lvkv skytt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindeberg Posted March 6, 2004 Report Share Posted March 6, 2004 Bv206 leads the way! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest URAXvarg Posted March 6, 2004 Report Share Posted March 6, 2004 Med förarbevis för bandvagn är det lättare att komma med på FN-tjänst om du är intresserad av det. Förövrigt tillhörde vagnen på bilden Bravo Romeo på KS06. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ohlson Posted March 6, 2004 Report Share Posted March 6, 2004 får se efter muck om det blir intressant med FN tjänst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larsan Posted March 8, 2004 Report Share Posted March 8, 2004 Otroligt OT Imitt förarbevis finns följande BV: 202 206 208 308 Även om 202 inte ens finns kvar längre lyckades jag få ha kvar den i mitt nya bevis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hagsell Posted March 8, 2004 Report Share Posted March 8, 2004 jag har bara åkt bandvagn men det var skit kul även om man fick lite blåmärken han körde som fan men en riktig upplevelse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts