GA KA Posted February 27, 2004 Report Share Posted February 27, 2004 Jag brukar beställa ganska mycket böcker via Adlibris och Bokus. På den senaste tiden har jag märkt en sak som gör mig förbannad. När det gäller Adlibris tillgång och leveransmöjligheter stämmer det alltid. Står det att boken finns att leverera så finns den. När det gäller Bokus så stämmer det aldrig. Jag har till dagens datum beställt flera böcker ifrån Bokus. Står aldrig att böckerna är slutsålda på hemsida. Så vad händer efter några dagar? Då kommer mailet ifrån Bokus om att de inte kan leverera boken. Man börjar misstänka att Bokus har satt detta i system. Så det jag har lärt mig är att om boken inte finns på Adlibris så finns den inte på Bokus heller även om Bokus hemsida anser annorlunda. Så stötta Adlibris som till skillnad ifrån Bokus verkar kunna vara ärliga ifrån början. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vysotskij Posted February 27, 2004 Report Share Posted February 27, 2004 Behövde en mattebok inför forskarstudierna förrförra sommaren. Bokus hemsida: Den kommer om sex dagar. Bokus per mail: Den blir försenad och kommer om någon vecka. Bokus per telefon: Boken är restnoterad och blir ytterligare någon vecka sen. Bokus per brev: Boken kommer inte att komma. Allt samtidigt som min kompis, som beställt samma bok någon dag EFTER mig, fick den inom en vecka. Så jag håller verkligen med om att Adlibris bör stödjas framför Bokus. Trevliga människor jobbar där också. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lundberg Posted February 27, 2004 Report Share Posted February 27, 2004 Vill inflika att även CDON.COM säljer böcker, vissa till riktigt hyggliga priser. Har själv beställt boken Stalingrad, pocket eng. vers., därifrån. Den hittade jag i brevlådan två dygn senare. 69 kr + frakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.