Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 01/17/2019 in all areas

  1. 1 point
    Börj med att sätta upp en målsträcka, tex 1 km. Sen joggar du så mycket du klarar i ditt försök att springa den kilometern, när det blir för jobbigt så vilar du genom att gå raskt i några minuter för att sen börja jogga igen. Målet är att du ska kunna jogga sträckan utan tt behöva stanna. Inom 4 veckor bör du ha kommit så långt att du kan jogga hela sträckan i ett svep. När du fixar hela sträckan så lägger du på några hundra meter till typ 200-300 meter, och så länge du orkar jogga den sträcka du själv sätter upp utan att behöva vila genom att stanna eller gå ner i gående så är du på rätt sida. När du sen orkar jogga tex 3 km i sträck så kan du börja ta tid på dina 2 km och sen lägga fokus på att springa dem fortare och fortare eller komma till en nivå du är nöjd med. Men till en början så skit i klockan och tidtagning, bara ut och spring.
  2. 1 point
    Jag hade lagt upp löpträning med ett pass i veckan där du tränar din förmåga att springa långt och lugnt. Slutmålet bör vara att springa 5 eller 10km i ett jämt tempo utan att behöva stanna. Det andra passet bör vara intervaller. Supertusingar kan vara ett alternativ. https://www.marathon.se/traning/intervaller-alla/battre-snabbhet-med-supertusingar Under intervallträning bör man ligga nära men inte på 100%. Intervallerna bör föregås av 1-2km lugn jogg som uppvärmning. Mycket info finns även i FMTK appen.
  3. 0 points
    Hur gick mönstringen? skulle vara roligt att veta
This leaderboard is set to Stockholm/GMT+01:00


×