Jump to content

Recommended Posts

Tro mig, de finns här :) Andelen SOLDF-oholics skall icke underskattas :)

Hehe, de bör man nog inte göra.

 

Förmodar att de är ganska jämt mellan militärt aktiva och helt civila här på forumet.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Då det lutar åt att jag kommer att tillbringa de närmsta åren på Gotland så Undrar jag om det finns någon/några här som kan kan ge mig lite vägledning till de olika HV/NSS förbanden (Det var väldigt lite info på hemvärnet.se)

/Slugg

Link to comment
Share on other sites

Tyvärr är (nästan alla) av Gotlandsgruppens hemsidor ett sorgekapitel. Men här kan jag kort redogöra för hur strukturen ser ut, och kommer att se ut från och med nästa år.

 

1 Bat

3 Kompanier, södra Gotland, norra Gotland och Gotlands Insatskompani. Det "södra" kompaniet har en insatspluton under uppbyggnad. Tror de började förra året med det.

 

Är du intresserad av att gå med i Gotlands Insatskompani ring 0498 - 295000 och sök Peter B. För de andra kompanierna är jag lite osäker, du får fråga i växeln.

 

Har du några bekymmer eller andra frågor kan vi ta dessa via PM.

Link to comment
Share on other sites

Tack för erbjudandet Hajper jag kommer att utnytja det. Sanolikt kommer jag flytta över i December eller Januari så när jag vet hur saker och ting blir så börjar jag jaga lämplig plats i organisationen

Finns det en 2:a batalajon också?

Har någon en url till någon sida som beskriver något av förbanden i gotlandsgruppen?

 

/Slugg

Link to comment
Share on other sites

Gotlands Insatskompani (lämnar mycket övrigt önska tyvärr... , vi är betydligt mer aktiva än vad sidan ger sken av..)

 

Ordern för ihopslagning av två bataljoner till en. Här kan du kanske hitta något matnyttigt.

 

Order bataljon

 

 

Lite allmänt om GLG

 

För att undvika ev. fördröjningar vid övergång etc. så ta kontakt och visa ev. intresse så tidigt du kan.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...