Jump to content

300 Spartan Workout?


Spartacus

Recommended Posts

Hehe frågan är hur man kan veta hur spartanerna såg ut? Kanske var småfeta med massor muskler istället för dessa slimmade smågrabbar på 20-25? :rockon:

 

Jag tvivlar på att de var "rippade" iallafall.

Link to comment
Share on other sites

Hehe frågan är hur man kan veta hur spartanerna såg ut? Kanske var småfeta med massor muskler istället för dessa slimmade smågrabbar på 20-25?

 

Jag tvivlar på att de var "rippade" iallafall.

 

Jag tror att namnet "spartan workout" syftar mer på att man inte behöver tillgång till ett stort gym för att träna.

 

Mina fem ören :rockon:

Link to comment
Share on other sites

Hehe, den träningen kommer knappast rendera i en liknande muskulatur som den i filmen "300". Sån här träning som visades passar sig dock utmärkt om man ska in i lumpen t.ex! Och sen ställer jag mig mycket tveksam om han i filmen verkligen klarade 30 strikta pull-ups i rad? Ok, inte omöjligt, men det är jävligt mycket!

Link to comment
Share on other sites

Hehe frågan är hur man kan veta hur spartanerna såg ut? Kanske var småfeta med massor muskler istället för dessa slimmade smågrabbar på 20-25?

 

Jag tvivlar på att de var "rippade" iallafall.

 

Jag tror att namnet "spartan workout" syftar mer på att man inte behöver tillgång till ett stort gym för att träna.

 

Mina fem ören :)

 

 

Då går ju den där kneeling shoulder pull eller vad han kallade den bort, jag menar , hur många har en sån apparat hemma?

Link to comment
Share on other sites

Hehe frågan är hur man kan veta hur spartanerna såg ut? Kanske var småfeta med massor muskler istället för dessa slimmade smågrabbar på 20-25?

 

Jag tvivlar på att de var "rippade" iallafall.

 

Jag tror att namnet "spartan workout" syftar mer på att man inte behöver tillgång till ett stort gym för att träna.

 

Mina fem ören :)

 

 

Då går ju den där kneeling shoulder pull eller vad han kallade den bort, jag menar , hur många har en sån apparat hemma?

Det går faktisk att göra samma övning fast emot ett bord. Enda skillnaden är att du håller i bordskivan och drar din kropp upp mot skivan, samma muskler fast lite tyngre.

:)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hmm men vad tror ni annars om passet då? testade första veckans styrke pass precis och det gick bra faktiskt och många övningar kändes bra, http://www.iwantsixpackabs.com bara att regga sig där , jag kan säga att jag inte tränat överdrivet mycket men tror ni det kan vara okej att börja med sådanna pass som han kör, dock 4 ggr i veckan 2 intervall (kommer nog variera det med marsch och annat) och 2 styrke pass, rycker in i januari så ska försöka skaffa bästa grunden tills dess, är lite sent ute men vafan!

 

(har tränat kondis en gång i veckan innan kan va värt att nämnas!)

Link to comment
Share on other sites

Efter att ha kikat runt på sidan den senaste veckan kan jag iallafall rekomendera den till alla som är trötta på vanliga sit-ups. Det finns över 70 magstärkande övningar där (min favorit är "The plank"), mer än hälften har jag aldrig ens hört talas om. Nu är jag inte alls lika omotiverad att köra igång mitt träningspass längre. Jag har prövat på en del andra av övningarna också och jag måste säga att jag trivs väldigt bra med dem. Så att rekomendera om ni vill ha lite variation.

Link to comment
Share on other sites

Efter att ha kikat runt på sidan den senaste veckan kan jag iallafall rekomendera den till alla som är trötta på vanliga sit-ups. Det finns över 70 magstärkande övningar där (min favorit är "The plank"), mer än hälften har jag aldrig ens hört talas om. Nu är jag inte alls lika omotiverad att köra igång mitt träningspass längre. Jag har prövat på en del andra av övningarna också och jag måste säga att jag trivs väldigt bra med dem. Så att rekomendera om ni vill ha lite variation.

 

Jag har hört av en sjukgymnast att den effektivaste magträningen fås om benen och överkroppen kontraheras samtidigt. En av övningarna han gör på filmen drar han liksom benen mot magen samtidigt som magen åker mot benen --> en variant av en sådan övning där ben och överkropp jobbar i samklang.

 

I övrigt tycker jag hans figur är liite missvisande. Okej magmusklerna kan nog åstadkommas genom den träning han visar men dom där armarna får man jobba betydligt längre för än tre ministyrkepass/vecka.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Hehe frågan är hur man kan veta hur spartanerna såg ut? Kanske var småfeta med massor muskler istället för dessa slimmade smågrabbar på 20-25?

 

Jag tvivlar på att de var "rippade" iallafall.

 

Jag tror att namnet "spartan workout" syftar mer på att man inte behöver tillgång till ett stort gym för att träna.

 

Mina fem ören :dribble:

 

 

Då går ju den där kneeling shoulder pull eller vad han kallade den bort, jag menar , hur många har en sån apparat hemma?

 

Man kan inhandla ett par gummislangar (finns med varierande grad av hårdhet) och fästa i väggen där hemma.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Hehe, den träningen kommer knappast rendera i en liknande muskulatur som den i filmen "300". Sån här träning som visades passar sig dock utmärkt om man ska in i lumpen t.ex! Och sen ställer jag mig mycket tveksam om han i filmen verkligen klarade 30 strikta pull-ups i rad? Ok, inte omöjligt, men det är jävligt mycket!

 

 

När Gerard Butler gästade Late Night Show with Conan O'brien så sa han själv att han fick gå igenom väldigt hård träning.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
När Gerard Butler gästade Late Night Show with Conan O'brien så sa han själv att han fick gå igenom väldigt hård träning.

Stämmer bra det. Vad jag har hört så finns det inga fejkade muskler i filmen, utan de tränade helt enkelt upp sig till den nivån.

Har för mig att det gick rätt fort också, typ tre månader eller något sådant. Fast det var ju naturligtvis med en riktigt duktig tränare som såg till att de inte skadade sig.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...