Jump to content

Båtnamn


Nestor

Recommended Posts

Hej,

Jag har uppfyllt en pokjdröm och köpt en egen Utter Sportbåt :winner:

 

Nu är det så att båten heter Anette men jag gillar inte det namnen.

Någon som har lite bra idèr på vad en 4meters sportbåt med en 25 snurra skulle kunna heta?

 

 

464074_shl_s.jpg

En Selco, likadan som min.

Link to comment
Share on other sites

Lite strange tips kanske, men min mamma döper hennes bilar efter den som hade namnsdag den dagen hon köpte dem :lol:

Btw så köpte jag båt för tre år sedan, och den är inte heller döpt :winner: Tänkte tillämpa den pricipen mamma har, men det råkade vara så att det var en mansperson som hade namnsdag den dagen, Algot, och jag vill gärna att det ska vara en "hon" 8-/

 

*edit* Stavfel.

Link to comment
Share on other sites

Egentligen betyder det ju otur att döpa om en båt, men om man bortser från det skulle man kunna ta något från den nordiska mytologin, som på patrullbåtarna. Hugin, Munin, Starkodder eller nåt åt det hållet. Eller så tar man namnet på nån trevlig flicka, om man inte vill vara så möpig... :)

Link to comment
Share on other sites

Ironiskt... jag såg bara rubriken och tänkte spontant "Anette" och det första jag läser är att det är båtens nuvarande namn...

 

Eh... Nenne är annars ett bra namn. Det heter min båt, efter en söt servitris jag endast såg en kväll på resturang Man in the Moon i Stockholm.

Link to comment
Share on other sites

Inte Titanic! Ett par unga killar hadde en båt här i våran hamn... någon gång på 80 talet vill jag minns, kan inte exakt årtal. Dom döpte den till Titanic. Vet inte hur lång tid det tog, men jag tror dom va sju som drunka den där natten, nu va ju båten överfull, max 6 ombord men det va väl 20 stycken. Men det är ändå ett dåligt namn :unsure:

 

Ett annat tips, köp en större snurra! Jag hadde en 60 hästare på min och min va ännu mindre, bara en sits... som en formel 1 bil B)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...