Hur man skriver inlägg
Posted Monday 12 May 2003, kl 23:01
Det brukar då ofta se ut på detta sättet:
"[B][SIZE=1][COLOR=red]text, text, text."
Det funkar inte och resulterar i att jag och mina kollegor får gå in och rätta era inlägg.
Om ni använder "taggarna" [B] [I] [U] som finns ovanför textrutan, samt rutorna för typsnitt, storlek och färg MÅSTE ni klicka på dom omedelbart innan den text ni vill ändra och sedan måste ni klicka på knappen "Stäng alla taggar" som finns längst till höger i den raden.
Snälla, försök göra rätt i fortsättningen.
The Swede
Posted Monday 12 May 2003, kl 23:14
Ta en titt längst upp till höger på era inlägg. Där finns en liten ruta som det står "ÄNDRA" på.
Använd den istället för att skriva flera inlägg på raken.
Ta bort inlägg kan ni inte göra själva, utan gå då in och ändra i inlägget och skriv TA BORT. Eller skicka ett PM till oss.
"För Balkbron i Tiden" /Kadett M-E Wallin
Kom ihåg, Murphy är där ute... och väntar.
Posted Monday 12 May 2003, kl 23:22
Dessutom är ju funktionen förhandsgranska väldigt användbar.
Posted Tuesday 13 May 2003, kl 07:03
"Förhandsgranska" är en funktion som fler borde upptäcka (sitter till höger om "skicka" knappen)
En annan bra sak är att vänta några minuter innan man svarar på ett inlägg som man blivit upprörd av.
The Swede
Posted Tuesday 13 May 2003, kl 07:14
Visst, men för en gammal eldfängd koleriker... Flera minuter, jissesEn annan bra sak är att vänta några minuter innan man svarar på ett inlägg som man blivit upprörd av.
The Swede
Man kanske kan lägga en fem-minuters fördröjning på skriverierna?
:basker:
Posted Wednesday 21 May 2003, kl 08:40
Men nu har jag i varje löst mitt problem, jag får helt enkelt använda en annan browser än explorer när jag ska använda kodknapparna i mina inlägg...
Posted Wednesday 21 May 2003, kl 11:45
Posted Wednesday 21 May 2003, kl 12:32
Där KAN jag använda knapparna, men inte här...
/TangoXray
SEMPER METAM CONTINGIMUS
-vi når alltid målet -
Posted Wednesday 21 May 2003, kl 12:41
Posted Wednesday 21 May 2003, kl 14:59
jag vill veta allt.. in i minsta detalj.. .
Guest_Andrew_*
Posted Wednesday 21 May 2003, kl 15:19
fick ialla fall jag dock löst det sig genom att uppdatera webläsaren.
Posted Wednesday 21 May 2003, kl 18:49
Får upp en felmedelande ruta där det står kryptiskt:ööhm men vad händer när ni använder dem ?? inget alls eller ?? Funkar typsnitt o färg prylarna då ?
jag vill veta allt.. in i minsta detalj.. .
"Ett fel har uppståt under körning.
Vill du göra en felsökning.
Rad: (olika nummer för de olika knapparna)
Fel: Ett objekt förväntas."
Dett blir när jag pekar på knapparna. Om jag med hjälp av tangenterna sedan säger nej och där efter klickar på knappen jag tänkt klicka på från början så fungerar det......alltså jag flyttar inte markören under tiden.
Posted Wednesday 21 May 2003, kl 19:13
Posted Wednesday 21 May 2003, kl 22:03
Posted Monday 30 June 2003, kl 00:01
Som den totala analfabet på datorer och dess olika funktioner jag är, så är jag innerligt tacksam för all hjälp jag kan få.
Keep up the good work!
Posted Monday 07 July 2003, kl 15:49
Alla förkortningar som används i forumet finns tyvärr inte i SoldF 2001.
Kan någon hjälpa mig ?
MÖP? OT? (Off topic?) mfl
Posted Monday 07 July 2003, kl 15:58
MÖP = Militärt Överintresserad Person = Majoriteten på forumet ;)
MIP = Militärt Intresserad Person = Används av dem som inte gillar ovannämnda
iaf = I AllaFall
osv = och så vidare
BS = bullshit
vpl = värnpliktig
mao = med andra ord
mm = med mera
iofs = ioch för sig
PBV = Pansarbandvagn
Amf = Amfibie
Kav = Kavalleri
Lv = Luftvärn
ra = Radio
mtrl = Matriel
tgb = Terrängbil
KJ = Kustjägare
FSKJ = Fallskärmsjägare
FJS = Fallskärmsjägarskolan
MP = Militärpolis
J- Jägar- Jakt-
Psk- PansarSkytte-
EOD = Explosive Ordanance Disposal
Fu = Furir
Krp = Korpral
Lt = Löjtnant
Fk = Fänrik
Mj = Major
osv osv...
fylla gärna på med fler så kanske vi gör en mer officiel sida efter att vi fått lite matrial av er.
Tänk på att mycket står i BOKEN - SOLDF så vi försöker hålla oss till den skiten vi använder på forumet.
Edited by Kimster, Tuesday 01 June 2004, kl 11:44.
Posted Tuesday 08 July 2003, kl 10:15
Man tackar
Posted Saturday 19 July 2003, kl 13:52
Den är ypperlig att använda så att man i en aktiv tråd förstår direkt vilket inlägg som svaret avser, kan bli lite konstigt annars om det kommit ett antal svar mellan det inlägg man svarat på och det svar man skrivit.
Tänk dock på att om ni använder den funktionen flera gånger i en tråd så får man med alla svar som quotats.
Gå då in i "quote"-rutan när ni skriver ert svar och ta bort ickerelevant text så blir ert inlägg mycket smidigare att läsa.
The Swede
Posted Saturday 19 July 2003, kl 13:55
antar att det var mitt inlägg i tråden om våldstrappan du reagerade på Swede, ber om ursäkt för det.... skall jag åtgärda nu???På förekommen anledning tar jag upp lite om "Quote"-funktionen.
Den är ypperlig att använda så att man i en aktiv tråd förstår direkt vilket inlägg som svaret avser, kan bli lite konstigt annars om det kommit ett antal svar mellan det inlägg man svarat på och det svar man skrivit.
Tänk dock på att om ni använder den funktionen flera gånger i en tråd så får man med alla svar som quotats.
Gå då in i "quote"-rutan när ni skriver ert svar och ta bort ickerelevant text så blir ert inlägg mycket smidigare att läsa.
The Swede
Posted Saturday 19 July 2003, kl 14:02
Posted Saturday 19 July 2003, kl 15:11
Själv brukar jag klippa bort det oväsentliga och lägga ett "/.../" före och efter det jag citerar (om jag klippt bort text före och efter dvs). Detta är ett korrekt citeringsverktyg!
Exempel:
/.../ Tänkte också fråga om varför folk har så svårt att citera? /.../
Sen är det det här med BILDER i citat.
Det som får mig att må riktigt dåligt är när någon postat ett inlägg med ett par bilder i samt skrivit någon liten text därtill, och nån ska citerar honom.
Istället för att ta bort länkarna till bilderna efter att ha klickat på "citera" låter 90% av användarna här på forumet det hela vara.
Ser ju så otroligt hemskt ut när man ser samma bild om och om igen i tråden. Det behövs inte!
Försök att ta till er lite av dessa "regler".
---------------------------------------------------------

---------------------------------------------------------
Posted Wednesday 06 August 2003, kl 22:38
Där ser man.... jag utgick ifrån att det stod för för OverTime, men men...OT = Off Topic = Nått som inte tillhör ämnet i tråden
Hur gör man om man vill "Quota" två olika inlägg i ett enda inlägg då?
Jag har inte funderat ut hur....
Posted Monday 22 September 2003, kl 15:13
"Varje angrepp mot rikets frihet och självständighet skall mötas med vapen. Varje meddelande att motståndet skall uppges är falskt. Sverige vill försvara sig, kan försvara sig och skall försvara sig" Om kriget kommer, 1952
0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users