Jag har under drygt två veckor vetat om det, men inte velat säga något förrän det blev officiellt.
Inte ens BlåGula har fått reda på det förrän idag.
Under Fredsbaskrarnas årsmöte 2010-03-27 fick jag mottaga Fredsbaskrarnas medalj "The Nordic Blue Berets MEDAL OF HONOR" i valör Brons.
Motiveringen lyder:
Henrik har genom sitt forum givit fredssoldater (både blivande och varande)
och deras anhöriga möjligheten att kommunicera med likasinnade.
Självklart är det inte jag som ensam skapat detta, utan det är ju givetvis så att det är medlemmar och de hårt arbetande BlåGula som sett till att forumet blivit den mötesplats det blivit.
Det är ett i mina ögon formellt erkännande och uppskattande av det vi på SoldF Forum står för och bidrar med.
Jag vill passa på att tacka alla BlåGula och medlemmar för er insats och hoppas att vi i tillsammans i framtiden kan utveckla SoldF till något mycket mer än idag.
Försvarsmakten står ju inför en rad nya förändringar i närtid, förändringar som gör att även vi på SoldF måste tänka nytt och framåt för att vara en betydande mötesplats även i morgon.
TACK!
/Henrik Svensk
Kim Svensson var med och fotograferade och det är hans bilder som bifogas nedan.
I am the War Lord and the wrathful God of Combat and I will always lead you from the front, not the rear.
/Richard Marcinko, Commander (Retired), US Navy Seals