Jump to content

Klädesplagg att ha under skottsäker väst?


Victor

Recommended Posts

Jag har tröttnat på vanliga t-shirts, fuktabsorberande underställ och allehanda plagg att ha under västen. Oavsett hur jag gör så blir det svettigt som f-n!

 

Har hört talas om någon sorts t-shirt med tjocka ribbor på att ha under västen vilket skapar ett tunt luftfyllt utrymme mellan västen och lagret under. Tycker det låter som något för mig. Någon som provat detta och kan ge en kortfattad utvärdering? Någon som vet var man kan köpa ett sådant plagg?

 

/V

Edited by Victor
Link to comment
Share on other sites

Jag har tröttnat på vanliga t-shirts, fuktabsorberande underställ och allehanda plagg att ha under västen. Oavsett hur jag gör så blir det svettigt som f-n!

 

Har hört talas om någon sorts t-shirt med tjocka ribbor på att ha under västen vilket skapar ett tunt luftfyllt utrymme mellan västen och lagret under. Tycker det låter som något för mig. Någon som provat detta och kan ge en kortfattad utvärdering? Någon som vet var man kan köpa ett sådant plagg?

 

/V

Det låtersom du menar den tröjan som 5.11 sålde för ett par årsen.Jag vet att man kunde köpa den på terräng då men jag tror inte att dom har den kvar.Jag har inte själv använt den typen av tröja men det jag har hör om den så är det vissa som tycker att den var jättebra medan andra tyckte att det va som vilken tröja som helst.Själv använder jag en funktionströja från 5.11 köpt på terräng för mycket pengar (runt 300:-) eller en likadan fast svart köpt på stadium för 99:-.

fördelen är att tröjan transpoterar iväg fukten så att tröjan är torr mot kropen men fukten åker ut i västen så man får tvätta den ganska ofta men det är en lösning som är funkis för mig

Link to comment
Share on other sites

Jag har haft kollegor som prövat tröjan du refererar till. Den var väl sådär.

Tyvärr så släpper ju skyddsvästen inte ut fukt, så det spelar nog ingen roll vilket material man har under västen. Själv har jag alltid bomulls t-shirt på sommaren och m90 skjorta på vintern, funktionsmaterial undviker jag pga av att det så snabbt blir dålig lukt efter några tvättar.

Att inte ha på sig västen så tight är det enda som hjälper lite när det gäller fukt/svett.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...