Jump to content

Var man kan köpa en M90 L Öken Uniform ??


MikeMan

Recommended Posts

Ökenvarianten heter 90K, om jag inte är helt ute och cyklar. Vet inte om den är fastställd än eller om den fortfarande är försöksmodell. Försöksuniformer får endast användas under angiven försöksperiod mm så det är inte säkert att man har någon användning av den när försöksperioden är över.

 

Om du vill köpa den hittar du den antagligen på samma ställen som 90L, dvs Tradera och liknande. Ingen av dem är till försäljning på regementsshopen eller motsvarande och man kan lätt misstänka att huvvuddelen av de 90L som säljs på tradera inte är ärligt införskaffade.

Link to comment
Share on other sites

Hej 106

 

Tack för ditt inlägg.

Och samt tack för det korrekta namnet på Öken uniformen.

 

Tradera. Känns som att man får börja titta lite där.

Har du någon annant bra ställa där man kan hitta dess båda ?

 

Då jag är rätt ny på att samla på Sv Utr. har samlat på US Army SF Unif och Märken i nästan 8år.

Men på Svenska unif och Märken är jag rätt Grön.

Link to comment
Share on other sites

Hej 106

 

Tack för ditt inlägg.

Och samt tack för det korrekta namnet på Öken uniformen.

 

Tradera. Känns som att man får börja titta lite där.

Har du någon annant bra ställa där man kan hitta dess båda ?

 

Då jag är rätt ny på att samla på Sv Utr. har samlat på US Army SF Unif och Märken i nästan 8år.

Men på Svenska unif och Märken är jag rätt Grön.

 

 

Har ocksa letat efter M90K men hittills ingen lycka. Sa vitt jag vet har jag aldrig sett en M90K pa tradera. M90L nan enstaka gang. :rocketl:

Link to comment
Share on other sites

Har ocksa letat efter M90K men hittills ingen lycka. Sa vitt jag vet har jag aldrig sett en M90K pa tradera. :rocketl:

 

Kan ju bero på att den hittills endast delats ut till styrkan i Afghanistan och de första som fick ut den precis har kommit hem. Den finns ju inte i alltför stor upplaga ännu.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Har ocksa letat efter M90K men hittills ingen lycka. Sa vitt jag vet har jag aldrig sett en M90K pa tradera. :banana

 

Kan ju bero på att den hittills endast delats ut till styrkan i Afghanistan och de första som fick ut den precis har kommit hem. Den finns ju inte i alltför stor upplaga ännu.

 

Hej The Swede

 

Tack för inlägget.

Skulle någon snubbla över en M90K eller M90L hör gärna av er.

Då jag söker efter dom till min Uniforms samling.

Söker Även Basker samt Utb tecken

Inom alla grenar. någon som vet var man kan hitta några ?

Link to comment
Share on other sites

Om du läser forumreglerna kan du se att köp/säljannonser EJ är tillåtna på SoldF Forum.

Dina inlägg ligger på gränsen till vad som är tillåtet och jag ber dig därför sluta fråga efter medlemmar som kan tänkas sälja/skänka etc. uniformer till dig.

Det är tillåtet att fråga efter inköpsställen men ej tillåtet att fråga om någon har något till salu.

FU90K lär dessutom inte finnas tillgänglig på civila marknaden varför eventuella objekt till salu torde vara stöldgods.

 

The Swede

BLÅGUL

Link to comment
Share on other sites

Om du läser forumreglerna kan du se att köp/säljannonser EJ är tillåtna på SoldF Forum.

Dina inlägg ligger på gränsen till vad som är tillåtet och jag ber dig därför sluta fråga efter medlemmar som kan tänkas sälja/skänka etc. uniformer till dig.

Det är tillåtet att fråga efter inköpsställen men ej tillåtet att fråga om någon har något till salu.

FU90K lär dessutom inte finnas tillgänglig på civila marknaden varför eventuella objekt till salu torde vara stöldgods.

 

The Swede

BLÅGUL

 

Hej Igen The Swede

 

Sorry, jag har totalt missat att läsa igenom Forumreglerna Ang Köp/Sälj

Skummade just igenom dom. Du har helt rätt

 

Mycket ledsen, då det ej var min mening. Nu vet jag vad.

 

Jag trodde att det var som med utländska uniformer typ det amerikanska systemet ACU /BDU, att det fanns en " Militär version " och en för den civila markanden.

Som sagt försöker att sätta mig in i det M/90 och framåt systemet.

 

Mvh

// Mike

Link to comment
Share on other sites

M90 i olika varianter finns på www.mil-con.se, vad gäller baskrar har jag för mig att det finns på militaryshop, tror de även har jägarbågar.

 

Hej B.A.

 

Tack för ditt inlägg och info

Strålande då får jag kolla där.

God Jul & Gott nytt år

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Undrar också lite med öken uniformen, har inte sett den på nåra senare bilder från afghanistan, har de slutat använda den där nere tro?

Varför tog det så lång tid för sverige att införskaffa en öken uniform ändå? Vi måste ju vara den enda landet där nere som inte har en öken uniform.

Link to comment
Share on other sites

Det verkar som om den pa skalman har blivit sald.

 

Trots priset sa fick man ju ganska mycket for pengarna (Skjorta, jacka, byxa och hatt) :/

 

Anvandningsomradet i Sverige ar ju dock ganska minimalt, badstranden kanske. Kan dock inte neka till att jag skulle garna vilja ha ett set sjalv. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...