Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Söker: Rysk Materielpropagandafilm
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Störoperatören
Var på en STA "genomgång efter övning" på P10 häromveckan.

Medan man väntade på att salen skulle fyllas upp visades på projektorduken en riktigt cool film där man visade bl.a. (jag är inte så het på ryska system) T-90, Tunguska, S-300V (tror jag) och Mi-28. Det var punkrock-liknande musik i bakgrunden som kan ha varit rysk.

Filmen inleddes med att en T-90 (tror jag) roterade vagnen medan tornet höll sig kvar siktandes emot målet. Sedan visades en massa hopp med stridsvagn. Filmen varade kanske runt fem minuter.

Denna film vill (måste) jag hitta! Någon som vet vad jag talar om för film och var den kan laddas ned, eventuellt vad den heter?

Tack på förhand.
Racoon Pioneer
Jag såg samma rulle och den var totalgrym!!! STA kanske kan hjälpa dig med hänvisning... För övrigt så gick det inte så bra med störsändningen va, inte som vi upplevde det i alla fall. Lite blirr ngn gång, men vart var droppljuden, barnskriken och de omklippta ordrarna? laugh.gif unsure.gif Malajn.gif

/RP
Störoperatören
Störsändningen gick bra. Problemet är bara att vi enbart fick störa skarpt i 5 minuter p.g.a. era blågula. I Tisdags "råkade" vi störa 10 minuter istället för 5 minuter och då blev någon av era majorer jävligt lack på en av våra blågula kaptener.

Kapten lät förövrigt jävligt nöjd över att ha fått en utskällning. Det är nämligen ett säkert tecken på att vi har lyckats. Det sägs ju att alla hatar Televapen smile.gif

Det är ständigt samma problem. Vi får aldrig störa någon längre tid skarpt - för det "förstör" övningen för de andra. Problemet är bara att det är realistiskt. I ett skarpt krig kan man inte räkna med att rycka fram utan att bli utsatt för störsändning.

Audiopsykljud (Från närstörsändare TARAX) såsom du beskriver hoppas vi få leka med på RSÖ:n.

Fan, jag vill hitta den filmen! camo.gif
Zimin
QUOTE (Störoperatören @ Feb 28 2004, 14:32 )
Störsändningen gick bra. Problemet är bara att vi enbart fick störa skarpt i 5 minuter p.g.a. era blågula. I Tisdags "råkade" vi störa 10 minuter istället för 5 minuter och då blev någon av era majorer jävligt lack på en av våra blågula kaptener.

Kapten lät förövrigt jävligt nöjd över att ha fått en utskällning. Det är nämligen ett säkert tecken på att vi har lyckats. Det sägs ju att alla hatar Televapen smile.gif

Det är ständigt samma problem. Vi får aldrig störa någon längre tid skarpt - för det "förstör" övningen för de andra. Problemet är bara att det är realistiskt. I ett skarpt krig kan man inte räkna med att rycka fram utan att bli utsatt för störsändning.

Ahhh, ljuva minnen... jag var störledare då det begav sig!

Roligast är att störa ett tag och sedan låta flera på nätet göra förbindelseprov och sedan slå på igen... då kan man dessutom plocka en hel massa koordinater.

Hälsa 5:e!
henke
Här finns fritt med info, bilder och VIDEOS på Ryska prylar.

RUSSIAN DEFENCE EXPORT
http://www.roe.ru/exprod.htm

Fler länkar till internationella försvarsmateriel-tillverkare hittar du här:
http://www.SoldF.com/links_vapen_mtrl_int.html
Vikström
Dom filmerna kan starkt rekommenderas! Och musiken! Svenska försvarsmakten och svensk försvarsindustri står sig slätt med sin porrfilmsmusik när man jämför med dess ryska mästerverk! Temat till Five-0 gör sig onödigt bra i en T-90s film biggrin.gif
henke
Vad gäller musiken så är det i många av de ryska videosarna "Mission Impossiblie"-musiken från den gamla TV-serien på 80-talet.
Tvivlar starkt på att de är laglydiga nog att ha köpt rättigheter till den.
Efter 20 fordon med samma musik blir den rätt tröttsam.

USAF 2000 - videon är däremot ett mästerverk i inledningen...
smile.gif Tror den finns länkad någonstans här på forumet.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.