INNAN NI RÖSTAR!!Testa hur det funkar med portal:
SOLDFFORUM PORTAL!Bokmärk gärna denna sida och testa en tid:
http://forum.SoldF.com/ipdl.phpGivetvis återstår en hel del fintrimmning, bla från vilka forum man skall ta inlägg, se över vilka som visas osv.
Som jag ser det finns två stora fördelar.
1.
Sökbox på första sidan.Är det enklare att söka gör fler det, speciellt som nybörjare som inte hittat alla knappar och länkar.
2.
Lyfta fram viktiga inlägg och nyheterIbland vill vi blågul informera om vissa saker, men allt som oftast kommer de i skymundan av nån tråd om BigBrother eller baskrar.

Nackdelen är att vägen till själva forumsöversikten är lite i skymundan.
En tanke är att lätta upp med ett antal ikoner och förbättrat skin.
Sadant tar dock lite tid innan det är klart.
/Henke
Fu Sjöstedt
Feb 25 2004, 14:59
Tänker köra med portalen en dag eller två innan jag röstar, tror nog i och för sig att man vänjer sig (eller har inget val om det
blir portal

).
Första intrycker verkar rätt ok, räknar med en del "fippel" innan slutgiltiga versionen, men för att citera min lille Stf:
"Alla kloka beslut baseras på ett korrekt och gediget beslutsunderlag."
[OT Är 202 cm - 110 kg, så de flesta benämns "lillen".. :P slut OT]
Tycker det verkar vara en utmärkt ide!
Som du säger blir det lättare för BlåGul att informera osv
Undrar över en sak...den rutan med omröstningen som man ser i portalen...är det tänkt att där ska ligga viktiga omröstningar som blågul vill ha stort deltagande i? För det tycker jag verkar vara ett bra sätt iaf att få alla att hitta den snabbt och lätt. Även lättare att komma åt vissa andra saker så det ser bra ut!
Inför portalen!
/JAS
Jag gillar det inte alls. Översikten är sämre och det känns allmänt plottrigt. Jag förstår dock att den inte är färdig. Det vore dock intressant att se vilka portaler ni har som inspiration/målbild. I vilket fall vore det bra om de två formerna kunde leva kvar brevid varandra.
Om man inte tycker om portalen går det väl fortfarande att bokmärka översikten?
Helt rätt Limp!
Tanken är isåfall att göra portalen till startsida, men sen måste man ju in i översikten. Den sidan (dvs det som nu är startsida) kan man mycket väl bokmärka som sin personliga startsida.
På så vis kan de som är vana vid den få det precis som vanligt, medan nybörjare och andra som gillar portalen har den som start.
En liten brist tycker jag är att bara våra nålade inlägg lyfts fram.
Cali-skinnet gör sig dessutom bäst i Portalläget då den enligt mitt tycke har en bättre sortering av rutorna i vänsterkolumnen.
Tycker det är en okej idé. Fast du borde fixa portalens inlägg från senaste inlägg (antar att det är de) till enbart nyheter, som punkt 2 föreslår. Enklare för nya medlemmar och så är det mera portal-aktigt, IMO.
Men som de flesta andra tycker så tycker jag också att det känns plottrigt och svår orienterat.. Men med ett nytt skin så låter det helt wunderbar.
Helt klart en Ja röst. Eftersom vi ändå kan välja individiuellt i inställningar.
QUOTE (Ralph @ Feb 25 2004, 17:47 )
Jag gillar det inte alls. Översikten är sämre och det känns allmänt plottrigt. Jag förstår dock att den inte är färdig. Det vore dock intressant att se vilka portaler ni har som inspiration/målbild. I vilket fall vore det bra om de två formerna kunde leva kvar brevid varandra.
Väntar fortfarande på exempel på andra portaler som liknar vad ni vill med portalen när den är färdig.
Jag tycker det verkar trevligt med en portal det tar ju som sagt ett tag att vänja sej men sen så kan då jag mestadels se fördelar. Gillar funktionen att kunna se "alla" aktiva trådar på samma gång.
En senaste inlägg ikon
annars okej förutom lite plottrigt
mvh
MeanMangE
Feb 27 2004, 02:17
Finns alltid en risk att man tappar kontakt med forumen när man har portal. Har varit med om det förr. Men det är alltid trevliga att komma in till en lite startsida innan man ser sig om.
TheStroyer
Mar 11 2004, 11:59
jag tycker det verkar som en mycket god idé
Om det tycker jag nej ....
Har testat det o tycker inte om det ....
Den lider av lite "information overload", helt enkelt för mycket information för att det ska gå rikitgt snabbt att ta in...
Max en sida (1280x1024) tycker jag, annars riskerar allt som ligger under den synliga sidan (som användarna måste scrolla till) att ignoreras.
Portaler kan fungera, men är de för kompakta (för mycket information) så finns risken att användarna skippar de och lägger in bokmärken direkt mot forumet.
Jag röstade "kanske" - om ni lägger in lite ikoner och bantar ner mängden information som tror jag på det.
Bra iniativ dock!
Jag har nu efter att ha använt portalen ett tag vant mej vid den och tycker det är mycket bra med en portal.
Maximus
Mar 14 2004, 19:08
Tror att det kan vara bra med portal! Tar ett tag innan man vant sig men sen funkar det jätte bra
Froddan
Mar 18 2004, 19:23
Håller med Maximus. Sen är det ju upp till var och en om man vill nyttja den, och man ser ju efter ett tag hur många det är och om det är lönt att fortsätta underhålla en portalen.
Låter bra men som portalen funkar just nu så är den inte så bra.
De låsta inläggen ligger ju konstant på förstasidan. Bättre att man lite mer kan välja som admin och även nya trådar syns.
Jag har tagit ner ett antal andra portallösningar för invision board som jag kommer kika närmare på.
QUOTE (henke @ Mar 18 2004, 20:10 )
Låter bra men som portalen funkar just nu så är den inte så bra.
De låsta inläggen ligger ju konstant på förstasidan. Bättre att man lite mer kan välja som admin och även nya trådar syns.
Jag har tagit ner ett antal andra portallösningar för invision board som jag kommer kika närmare på.
Finfint!
Maiden
Apr 11 2004, 01:19
Hmm, detta var ingen höjdare, kan ju iof ta et tag att vänja sig.
Tycker dock att det är bra som det är nu, lätt att hitta och överskådligt och bra
Är inte nödvändigt med en portal. Forumet är otroligt bra som det är
johanp
Apr 25 2004, 13:33
gillade inte alls portalen, dock hade det mest med färgsättningen att göra, skulle den se ut som forumets design så skulle det säkert vara en bra idé.
@JohanP: Du måset ha missuppfattat något.
Portalen finns givetvis i alla teman/skin som forumet kan visas i.
Du väljer väldigt enklet vilket skin du föredrar i portalen i en listbox på vänster sida. Det är så enkelt att jag själv föredrar att gå till portalen för att byta skin, än att mecka mig in vägen via "Min Kontrollpanel"
Om det är det gröna skinnet du vill ha heter det "SoldF.com Flat Green 1.2".
------------------------
@Alla
Skall det bli portal kommer det bli en annan version i vilken vi blågul kan bestämma mer vilka inlägg som syns på förstasidan och på så vis enklare kan lyfta fram information vi särskilt vill få er att uppmärksamma, tex stora intrikes/världs/försvars - nyheter, driftinformation, exeptionellt bra trådar, osv.
Tycker att det verkar helt ok, men som med allt annat så tar det ett tag innan man vänjer sig.
Idéen är bra, men tycker att det är för mycket info. Banta ner allt till en sida så man slipper skrolla. Mina förslag är:
Välkommenrutan - besökinfo är överflödigt, ha kvar visa nya inlägg, mina kontroller och flytta visa om man fått meddelanden i denna ruta också. Logga ut kan bli en knapp uppe till höger.
Sök är jättebra, men dra ner storleken på höjden på knappen och flytta avancerad sökning till en knapp till höger för att spara plats.
Sajtnavigering ser finfin ut.
Skal bör väljas ngn annan stanns - i mina kontroller t ex
Viktiga röstningar räcker det väl bara med en rad - rubriken (själva frågan alltså)
Senaste disskutioner nås via länkar - klarar jag mig utan.
Ny artiklar kan vara intressant, men komprimera ner dem till en rad.
Rekomenderade sajter vill jag också ta bart.
Inläggen räcker det nog att det bara visas rubrik och text... samt att de kan visas i två kolumner.
Detta var bara lite idéer på hur jag skulle ha gjort, kanske ngt inspirerar. Att skaffa en portal är en jättefin idé- men jag tycker verkligen att 'Less is More'.
Mycket bra.
Om man desutom kan få med SoldF.com lite tydligare så blir det ju perfekt
Portalen funkar den med den nya adressen? Jag tyckte den var bra och skulle gärna vilja se att den funkar igen.
Tack! Ska försöka fixa till det./Henke
Groaghach
Oct 6 2005, 13:59
Vad har hänt med portalen?
Har jag missat ngt eller har portalen försvunnit? Jag hittar inte portalen längre.
Groaghach
Kimster
Oct 6 2005, 16:42
Forumet har en ny uppdaterad motor vilket berättas om i soldf-forumet. I början saknas då alltså vissa saker som fanns tidigare pga en rad olika anledningar.
När saker kommer tillbaka vet vi inte helt då det tar olika tid att fixa det ena eller andra. Allt från 1min till 1v.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.