Help - Search - Members - Calendar
Full Version: SAS - Are You Tough Enough - Uncut
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
mange_
Väldigt attraktivt pris på den här dvdn, tänk på att frakten ingår också.. (69hkd~62sek)

http://www6.cd-wow.com.hk/detail_results_2...oduct_code=2280

Mer info om cd-wow och om hur man beställer hittar ni här!
Airman
Det är ju en ny omgång av den serien. Fasst nu är dom inte i jungeln utan i skottland.
Kanna
CD Wow har en svensk hemsida också: Cd-wow DVD:n finns där också och kostar då 69 SEK.
Vildmannen
Någon som har beställt från CD-wow? Jag ser att band of Brothers-boxen har ett väldigt bra pris. HV.gif
Kanna
QUOTE (Vildmannen @ Feb 24 2004, 13:53 )
Någon som har beställt från CD-wow? Jag ser att band of Brothers-boxen har ett väldigt bra pris.  HV.gif

Jag har beställt cd-skivor från CD-wow ett antal gånger och det har aldrig varit några problem. Räkna med en veckas leveranstid eftersom de skickar grejerna från England.
Torak
QUOTE (Airman @ Feb 23 2004, 22:16 )
Det är ju en ny omgång av den serien. Fasst nu är dom inte i jungeln utan i skottland.

Forsta serien var i UK; det ar lite osakert om det var Skottland eller Wales, men jag gissar pa Wales eftersom det ar dar Sterling Services finns.

Andra serien var djungel, minns inte var den filmades.

Tredje serien ar den nuvarande, den filmas i Namib-oknen.
SBP
Dom visar del 1. Dom är i Skottland. Enligt Barry?? (har jag för mig) så är dom där pga mul-klövsjuka i Wales.
Torak
OK, uppfattat. Barry Davies bor ju veta vad han pratar om. biggrin.gif

Jag far val formoda att de hyrde nagra byggnader daruppe for finalen, da.

Kan namna att Foot-And-Mouth (eller politikervarianten "foot in mouth") blev riktigt allvarlig i Skottland ocksa; vara grannar fick elda upp sina far, men korna fick de behalla. Det forstorde ocksa var vattentillforsel; brasan var rakt ovanpa kallan vi fick vart vatten ifran.

Sa kommunen fick som de ville - vi kom in pa det kommunala natet. Men de fick i alla fall betala for't!

Annu jobbigare ar att vi nu maste fa avloppstanken tomd ibland, eftersom kemikalierna i kommunvattnet tar kal pa alla bakterier som forut brot ner avloppet.... angry.gif
Dahlberg
QUOTE (Torak @ Feb 24 2004, 15:10 )
QUOTE (Airman @ Feb 23 2004, 22:16 )

Forsta serien var i UK; det ar lite osakert om det var Skottland eller Wales, men jag gissar pa Wales eftersom det ar dar Sterling Services finns.

Andra serien var djungel, minns inte var den filmades.

Tredje serien ar den nuvarande, den filmas i Namib-oknen.

Här i Sverige visade de djungel-episoderna först. Nu är det Scottland. Förmodligen så visar de Namibia-öknen efter Scottland-episoderna. Undrar varför de inte visar i kronologisk ordning? Eftersom man ju såg en höjning av kvalitén på djungel-episoderna, där deltagarna INTE hade egna olikfärgade huvudbonader, där de inte fick sina vapen föränn efter ett tag (När de vant sig vid det gröna?), "staffen" och instruktörerna hade på sig uniformer, och att deltagarnas intro-filmer inte var gjorda med hem-videokameror.
Torak
I okenvarianten fick de ut all utrustning fran borjan; uniformer, vapen, o s v. De fick bara behalla underkladerna. De borjade med contact drills redan forsta programmet, och i andra programmet fick de kora SiB med explosioner overallt.

Forresten sa skulle en av "fienderna" ge sig, sa han stod pa kna mitt pa golvet med handerna bakom huvudet. Han skots, och naste man in genom dorren satte tva skott i magen pa honom "to make sure"....

Jaja, proffs ar de ju inte.
danno
QUOTE (Dahlberg @ Feb 24 2004, 15:44 )
Här i Sverige visade de djungel-episoderna först. Nu är det Scottland. Förmodligen så visar de Namibia-öknen efter Scottland-episoderna. Undrar varför de inte visar i kronologisk ordning? Eftersom man ju såg en höjning av kvalitén på djungel-episoderna, där deltagarna INTE hade egna olikfärgade huvudbonader, där de inte fick sina vapen föränn efter ett tag (När de vant sig vid det gröna?), "staffen" och instruktörerna hade på sig uniformer, och att deltagarnas intro-filmer inte var gjorda med hem-videokameror.

Du svarar på din egen fråga.

Djungelavsnitten visas först för att första säsongen inte hade tillräckligt hög kvalitet.
oz
Tycker det känns som att det kanske begärs lite väl mycket av deltagarna under de olika momenten. De är ju trots allt civila.
Finns ju skäl till varför man måste ha tjänstgjort som militär i 3 år innan man får söka...
Dahlberg
QUOTE (danno @ Feb 24 2004, 15:54 )
Du svarar på din egen fråga. Djungelavsnitten visas först för att första säsongen inte hade tillräckligt hög kvalitet.

Så sant, så sant... Och det man hittills har sett (ett program) av Scottland-episoderna gör ju att man inte direkt kommer sitta vrål-bänkad framför teven varje måndag... Känns inte lika militäriskt och extremt som det man har sett innan... Hoppas Namibia-episoderna blir bättre, och det verkar det ju som enligt Torak...
Torak
Skottlandversionen blev avsevart battre under seriens gang; de sista avsnitten ar mycket bra, med CQB och allt.

Okenvarianten... jag har bara sett tva avsnitt an sa lange, men jag ar mycket imponerad an sa lange.
Ro/Lt
Åter till topic: 101 minuter om Skotland? Låter lite... Uncut, vad kan man räkna med då?
Torak
Ja, jag undrade om det. Verkar lite kort.....
mange_
Ni som använder t.ex. svenska sidan att beställa ifrån, läs detta! http://www.dvdforum.nu/forum/index.asp?act...d=88992&forum=7

Det är alltså olika priser på de olika cd-wow sidorna..
Fredriksson
Var hittar man igen DVD´n på sidan, har sökt som ett tok!
Kanna
QUOTE (Fu Fredriksson @ Mar 10 2004, 22:48 )
Var hittar man igen DVD´n på sidan, har sökt som ett tok!

Sökte på den svenska hemsidan men den verkar vara slut, det är väl alla MÖP:ar här på forumet som tömt deras lager smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.