Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Saker vi ogillar(läs HATAR), mtrl, kanter, rötter
SoldF.com Forum > Materielverket - Vapen, Materiel, Fordon och Utrustning, C The Swede > Materielplatsen
Sttochen
Jaha, då kom den efterlängtade Pollen till föregående tråd....Have fun...

har tagit ut några av alla hatobjekt....dock tog jag bort en storsäljare, nämligen worthy.gif Kroppskydd 90...e väl för faan inget jobbigt heller??? bong.gif

worthy.gif PBV 401 är inte heller nåt att hata...faan vicken mysig vagn!!!
Sttochen
pansar2.png Det är tillåtet att motivera sitt val också! bong.gif
Nifelhel
Min motivering till att rösta på 304k är den samma som i första tråden...

304k är utan tvekan det största personliga irritationsmomentet... Ett stycke mtrl som gudarna glömde, eller avsiktligen såg till att det j*vlades. Har tejpat, najat, buntbandat, snörat osv you name it. Skiten lossnar, går sönder tveklöst hela tiden. Att få den att sitta bekvämt är omöjligt.  angry.gif 
Fk Bengtsson
Röstade på civil personal, då främst förrådspersonal.

Saknar smilie som bankar huvudet i väggen då detta uttryck passar här.
Lindeberg
Men vänta nu, vad har civil personal för M-nummer? 7.gif dry.gif ;)
Adam Wilhelm
Röstade på civil motståndpersonal eftersom de är de som jag hatar mest!

På mtrl-sidan så måste jag säga 304K
404 Skenberg
Jag vidhåller min tes från den äldre tråden men för er som inte har läst det så här är det igen

[QUOTE] 404 Skenberg Jag får hålla med min vän Phaser på hans punkter om vad man hata eller avsky

Men för att göra en del nytta från min sida

Alla tomma löften som vi får från Hkv om utrustning och allt vad fan och hans moder heter

Alla äldre individer inom bolaget som inte har insett att Hv är förrändrat att det numera gäller att göra sin tid och att vara mer aktiv än förr. Om de inte inser att övn är mer prio än deras förbannade kaffe raster så ................

Alla äldre inom ledningen som sabbar genom att vägra att följa med utvecklingen inom Försvaret medan vi på mark nivå märker det på direkten i skogen när vi får använda mtrl som är rent pasé eller förråldrad inom hela övriga försvaret

All personal som oavsett ålder eller annat anmäler sig till övn men pga att det är kallt eller regnar stannat hemma. Sånt kostar pengar som kunde ha brukats på annat som kunde varit bra för de övriga som faktiskt kom fastän det var kallt eller regnade

Sist men inte minst mitt personliga hatobjekt

Stridsbälte 304k

Ren skit

Var bra en gång i tiden men numera rent utsagt föråldrad

Bytes mot strids väst eller den Brittiska Plce eller den Israeliska Ephod som är bättre än den någonsin kommer att vara
SISU
Är den civila personalen till för oss ? de trodde jag inte dom ..

Men igentligen så hatar jag MÄSTOCKA MEST AV ALLT PÅ DENNA JORD , pga att jag alltid går ner mej o blir blöt o frusen blyg.gif

ps ot jag har hört att Usama bin laden gömmer sej hos MÄSTOCKA MANNEN ..
BertilXerxes
Faan...nu blev det ju svårt...

Civil "personal" på förrådet ligger ju bra till - men dom träffar man ju högst några minuter per vecka (om man har tur)....stridsbältet får man ju jävlas med i flera dygn flera gånger i månaden...

Det får bli stridsbältet.
Bellum
Bidde "valda delar ur SäkI" eftersom mitt favorithatobjekt "hv-farbröder" inte fanns med.
Blomberg
Hade väldiga problem att välja mellan Hjälmen eller 304 K. Efter noggrant tänkande och utprovning (gick ner och drog på mig utrustningen) kom jag fram till att jag VÅLDSHATAR stridsbältet! Fy fan, nu blev hela dagen förstörd. angry.gif
scattergun
Begriper inte hur ni kan hata 304K så otroligt... (Jag tycker väl inte att det är optimalt, men med lite modd så funkar det otroligt bra)
SBP
Måste hålla med scattergun. Mitt sitter kanon (fick ut ett sprillans...) Det jag hade under GU satt oxå kanon. Kan det vara så att man råkar vara byggd efter mallen???
scattergun
QUOTE (SBP @ Feb 23 2004, 14:33 )
Måste hålla med scattergun. Mitt sitter kanon (fick ut ett sprillans...) Det jag hade under GU satt oxå kanon. Kan det vara så att man råkar vara byggd efter mallen???

Antar att 304K byggdes efter män med axlar och midja....nåt som verkar saknas på de som rekryteras idag!! ;)
SBP
Måste vara så. laugh.gif
jed
Det stog och vägde mellan civil personal och 304K.
(scattergun och SBP: ni är missbildade om 304K passar på er, den är nämligen tillverkad av samma elaka gubbe som designade de gröna gympasalsgolvet som brände sönder knän och armbågar när vi trillade på de i skolan biggrin.gif)

304K är obekväm, omöjlig att nå mtrl med kroppskydd 90 på sig, går sönder och är allmänt HELT JÄVLA KASS!!!

Men civilsterna på förrådet vinner ändå med hästlängder efter jag (äntligen) hade en hållare till nya dricksflaskan liggande på bordet framför mig och skulle precis ta den när en surk*ring kommer springande och rycker undan det med orden "Han är ju bara från hemvärnet, de får inga hållare!" Första halvan som hade fått hållaren försvann snabbare än kvickt... *mutter mutter*
SBP
[OT] @jed Jag trillade aldrig. Mitt balanssinne är perfekt. Således...... B) [OT/]
Dedicated
Har bara gamla stridselen att jämföra med, alltså är 304K tillräckligt bra för mig. Däremot hatar jag kragen på skyddsvästen som gör det omöjligt att ligga ner och få till stånd någon som helst vettig skjutställning eftersom kragen och hjälmen möts på ett synnerligen obekvämt sätt!
2Sharp
304K, vilken skit... kasta och använda ica kasse.. den håller bättre.
C DK012
Finns det nåt dummare eller mer arrogant än civilister på ett regemente? (Förutom biblioteksflickan förstås, I'm still in löööv bejbi wub.gif )
Pbmin
Men igentligen så hatar jag MÄSTOCKA MEST AV ALLT PÅ DENNA JORD , pga att jag alltid går ner mej o blir blöt o frusen 

Jag har varit där och det var en dröm jämfört med äckel, skit Bulid i uddevalla. Alla Amf vet vad jag pratar om camo.gif
Lillebror81
304K Suger!!!
Det enda den duger till är när man har kroppsskydd 94 och kan montera en ficka däre fram på västen för att förvara magasin i, resten vägrar jag att befatta mig med.

Civilpersonal kan vara kepiga på vissa ställen men bemöter man dom på rätt sätt och dom har vaknat på rätt sida så kan man få ganska mycket uträttat av dom med. biggrin.gif
Millitant HV-are
Gjort värnplikten och två missioner med den och den duger fortfarande till mig....tills jag får något bättre.....och det vet man ju aldrig när det blir.... vissel.gif
Jonte
DL1000 med tillhörande mes. 304K framstår som ett ergonomiskt mästerverk i jämförelse.
AdamKalle
Av de presenterade alternativen så gjorde de gamla masknäten gröntjänstens fältliv till ett enda stort härke. Speciellt kornskyddsringen, pipan och andra utskjutande delar har en stor förkärlek för att trassla in sig i näten.
Madman
Varför finns inte MB Sprinter med ?
Skuggan
ja, hmm... min röst hamnade på..... Utvalda delar ur Säki (ibland käns reglerna bara paranoida)

hur som helst, skulle gärna lagt fler röster om det gick..
andra saker jag skulle röstat på då är:
Hjälm 90 (gamla inredningen iaf, inte testat nya)
gamla masknäten
civil personal

304K har jag inga problem med, och övriga saker som står där har jag ingen erfarenhet av (ja, spritflaskan och DL1000 har jag iofs erfarenhet av, men inga problem med)
Team Member
SäkI blev mitt val.
Vadå inte gå och skjuta samtidigt inomhus blink.gif 7.gif
LIQUID_
QUOTE (Madman @ Apr 10 2005, 19:31 )
Varför finns inte MB Sprinter med ?

Och hjälm m/37.

Lite OT :

Alternativa användningsområden : Askkopp, handfat i fält, närstridsvapen osv.
Steken
SäkI lätt, kan inte direkt peka på en stor grej som retat gallfeber på mig, mer att man blev små irriterad på en massa säkerhetsregler som bara är ivägen när man ska öva.
JohanErik
Hatar ffa Förrådspersonalen på LG för deras iofs framgångsrika policy att alltid ge sämsta möjliga service till utlandstyrkan. Har nu utbildats två ggr på LG och mitt förakt bara växer... banghead.gif

Därefter en känga till kökspersonalen på samma regemente. Det är otroligt att man kan misslyckas med maten så ofta. bash.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.