Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Hundvalp stulen
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
Nestor
Hundvalpsstöld
Ibland undrar man ju hur det står till i vissa personers hjärna.
Sno en valp, då har man sjunkit lågt
Tjalle
Ja, fy fan. Det värsta är vad dom kan tänkas använda hunden till. När jag gick på en kurs som anordnades av brukshunds-klubben med min hund, så berättade en utav instruktörerna att det ibland stjäls hundar för att användas som "träningsredskap" till kamphundar inför illegala hund-fighter.

Det är knappt så man vågar lämna hunden utanför affären längre. Vilka jävla idioter det finns alltså.
Panzerfaust
QUOTE (Tjalle @ Feb 21 2004, 17:58 )
Ja, fy fan. Det värsta är vad dom kan tänkas använda hunden till. När jag gick på en kurs som anordnades av brukshunds-klubben med min hund, så berättade en utav instruktörerna att det ibland stjäls hundar för att användas som "träningsredskap" till kamphundar inför illegala hund-fighter.

Det är knappt så man vågar lämna hunden utanför affären längre. Vilka jävla idioter det finns alltså.

Stämmer bra. Jag lämnar inte min hund vid affären, trots att han är reserverad mot främlingar gör jag det inte. Ofta så är det så att man har dom som träningsredaskap som du säger, men många gånger stjäls valparna och säljs vidare... Snabb affär 2000:- för en renrasig rottwailer tex.

I norge har detta också varit ett problem. Där används hundarna ofta i olagliga hundkamper.

Man blir rätt förbannad när man ser sånt. En annan grej som jag själv avstyrit vad gäller hundar vid affären är alkisar. Kom ut vid affären och alkisar mata en hund med öl och skrek hund jävel osv... Gjorde en "strids stjärna" av kopplet till min hund. Har en dosa, så jag gjorde en ögla längst ner vid karbinhaken och tryckte på stoppen så linan va slak.

Äh, vafan... dom va ju 4 st unsure.gif Räkte emd en smäll på låret på en av dom så drog dom. Utan min trogan vän hadde jag nog blivt ner slagen själv.
Tjalle
Bra gjort Panzerfaust. Alltså jag har full förståelse för folk som ogillar hundar, men när man ser någon misshandla en hund så blir jag så jävla sur att det inte är långt ifrån en käftsmäll.

Hoppas att dom hittar hunden och att förövaren åker på ett längre fängelsestraff.
Nifelhel
Panzerfaust när du ändå är igång och pryglar alkisar så kan du prygla kvinnan i artikeln oxå.
I min värld är hon ett stolpskott som lämnar en 11veckor gammal valp i sin bil i "En halvtimme, möjligtvis trekvart".
Inte så stor sannolikhet att dem kommer att hitta valpen, än mindre hitta förövaren.
Panzerfaust
QUOTE (Tjalle @ Feb 21 2004, 20:39 )
Bra gjort Panzerfaust. Alltså jag har full förståelse för folk som ogillar hundar, men när man ser någon misshandla en hund så blir jag så jävla sur att det inte är långt ifrån en käftsmäll.

Hoppas att dom hittar hunden och att förövaren åker på ett längre fängelsestraff.

Min plikt ph34r.gif

Ofta så dyker hundarna upp.
Sist va det en familj som fått en rottis ("ung hund" eller valp... mins inte) stulen.
Efter aftonbladets artikel så hörde någon dam av sig och hadde köpt hunden av en ung kille "tyckte inte hunden verkade ha det så bra hos honom så jag tänkte väl att jag kunde köpa den".
Hon köpte den på stan typ... Va en hittelön på 10 000:- om jag inte mins fel, så man kan ju fråga sig om tanten va den oskyldiga tant hon påstod sog vara, i vilket fall kom hunden tillbaka. Hon såg artikeln och förstod att det va den hunden och hörde av sig till familjen. wub.gif

Ska jag va ärlig så skulle jag tackat nej till en summa pengar. Har gjort det förr, anser att det är var mans plikt att lämna in stöldgod osv utan hitte lön. Lite ot där men... aja.
Panzerfaust
QUOTE (Nifelhel @ Feb 21 2004, 21:29 )
Panzerfaust när du ändå är igång och pryglar alkisar så kan du prygla kvinnan i artikeln också
I min värld är hon ett stolpskott som lämnar en 11veckor gammal valp i sin bil i "En halvtimme, möjligtvis trekvart".
Inte så stor sannolikhet att dem kommer att hitta valpen, än mindre hitta förövaren.

Tro mig, reagerad på det också.
Dels att hon inte kan se skillnad på en kvar och en halvtimme. Sen att det är en valp. Okej att man inte kan säga exakt 1tim 45min eller 2 tim. Men snackar vi 15 min eller 30 min bör man ha koll.

Folk är slarviga med sina hundar, råder ingen tvivel om den saken.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.