QUOTE (Tjalle @ Feb 21 2004, 17:58 )
Ja, fy fan. Det värsta är vad dom kan tänkas använda hunden till. När jag gick på en kurs som anordnades av brukshunds-klubben med min hund, så berättade en utav instruktörerna att det ibland stjäls hundar för att användas som "träningsredskap" till kamphundar inför illegala hund-fighter.
Det är knappt så man vågar lämna hunden utanför affären längre. Vilka jävla idioter det finns alltså.
Stämmer bra. Jag lämnar inte min hund vid affären, trots att han är reserverad mot främlingar gör jag det inte. Ofta så är det så att man har dom som träningsredaskap som du säger, men många gånger stjäls valparna och säljs vidare... Snabb affär 2000:- för en renrasig rottwailer tex.
I norge har detta också varit ett problem. Där används hundarna ofta i olagliga hundkamper.
Man blir rätt förbannad när man ser sånt. En annan grej som jag själv avstyrit vad gäller hundar vid affären är alkisar. Kom ut vid affären och alkisar mata en hund med öl och skrek hund jävel osv... Gjorde en "strids stjärna" av kopplet till min hund. Har en dosa, så jag gjorde en ögla längst ner vid karbinhaken och tryckte på stoppen så linan va slak.
Äh, vafan... dom va ju 4 st

Räkte emd en smäll på låret på en av dom så drog dom. Utan min trogan vän hadde jag nog blivt ner slagen själv.