Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Problem med spelinstallation
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
The Swede
Fick för mig att installera mitt gamla Panzer General nu när jag skaffat ny dator.
Döm om min förvåning när jag inte lyckades.
Installationsprogrammet kläckte ur sig följande:

Memory Extended (XMS)
Required 2760K
Current: 919K

Hur löser jag detta?
Datorn är en Celeron 2,4GHz med 384MB RAM så där ska det inte vara något problem.
Operativsystem XP SP1

The Swede pansar2.png
Womack
Kan det inte vara för att du har windows xp? Du har ingen äldre burk du kan testa det på?
Jag har haft problem med att installera äldre spel på Xp.
Power King
Troligtvis är spelet inte kopatibelt med win XP utan bara med WIN 9x. Men du kan emulera spelet. Tror faktiskt det finns en sådan funktion i win XP.
Lonnelid
Höger klicka på exe filen och välj kompatiblitets fliken och se om det hjälper att välja win9X läge. Fixar endel men inte all problem
freakscene
Testa vad som står på denna sidan så kanske det funkar

http://www.ad-pecjak.si/Pg/default.htm
Panzerfaust
Vet inte hur Xp funkar, men prova höger klicka på exe filen, så ska det finnas en flik som heter "minne". Kan även vara som tidgare sagt att det inte går att köra på win Xp.
Jag använder 98 av många skäl, ett starkt skäl är just äldre spel som inte är kompatibla med win XP.

Om minnes grejen går att ändra i Xp så kan man mixtra lite med det.
så här kan det seut (på 98 iaf).
(Ldme är i mitt fall spelets exe fel.)
för stor... men här finns ett exempel.

Man kan även prova saker som att köra ut ljud osv... Ofta får man mixtra med gamla spel på nya datorer.
Micke123
Panzer General fungerar utmärkt på min dator med xp utan att jag har behövt mixtra med någonting, men min version är också DOS-versionen på diskett. Om du har CD-versionen är det möjligt att det är problemet men försök ladda ner spelet (DOS-versionen) och se om det fungerar. Tror det ska finnas på www.the-underdogs.net

När frågan ändå är uppe: Pacific General som jag har på CD fungerar inte alls trots att jag försökt fixa med kompatibiliteten. Förslag?

Micke
Panzerfaust
QUOTE (Micke123 @ Feb 17 2004, 20:04 )
Panzer General fungerar utmärkt på min dator med xp utan att jag har behövt mixtra med någonting, men min version är också DOS-versionen på diskett. Om du har CD-versionen är det möjligt att det är problemet men försök ladda ner spelet (DOS-versionen) och se om det fungerar. Tror det ska finnas på www.the-underdogs.net

När frågan ändå är uppe: Pacific General som jag har på CD fungerar inte alls trots att jag försökt fixa med kompatibiliteten. Förslag?

Micke

Vad är det för fel då?
varför startar det inte?
Micke123
När jag försöker installera står det "Didn't work:result 21".
JBP
QUOTE (Micke123 @ Feb 18 2004, 19:06 )
När jag försöker installera står det "Didn't work:result 21".

Microsoft uttömmande svar på tal heheh kan dyka upp det mesta konstigheter i windows... JBP--> bong.gif <-- Bill Gates
Soneson
Ladda ner programmet VDMsound och starta spelet med det. Kan funka.

Jag kan prova att maila det till dig förresten, vad är din mailadress?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.