Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Begär förnyad prövning
SoldF.com Forum > Kasern - Militära Forum, C Krook > Pliktverket
Froddan
Vad tycks?

Postar brevet imorgon.

Begär förnyad prövning

Meddelades 2004-02-05 att jag har skrivits in som GC600 Stridsvagn/fordonsplutonbefäl med inryck i januari 2005 på P7 i Södra Sandby.

Begär förnyad prövning gällande beslutet med önskan att omplaceras till tjänsten GP720 Amfibieplutonsbefäl med inryck i juni 2004 på Amf1 Vaxholm amfibieregemente - detta i första hand.

I andra hand begär jag att omplaceras till GP720 Amfibieplutonsbefäl med inryck i juni 2004 på Amf4 i Älvsborgs amfibieregemente.

Vaxholms regemente kommer i första hand främst pga. att regementet är beläget närmare min bostadsort Stockholm än vad Älvsborgs regemente är.

Anledningen till min begäran är av tre skäl.

Efter att granskat diverse värnpliktstjänster noggrant har jag kommit till insikt om att jag är mer intresserad av tjänsten Amfibieplutonsbefäl än Stridsvagn/fordonsplutonbefäl. Detta är av stor vikt då jag planerar att bli yrkesofficer.

Till följd av att jag planerar att söka till yrkesofficersutbildningen är det även av stor betydelse att jag får en gedigen utbildning. Tyvärr har anställda vid P7 uppgett att jag bör förbereda mig på att inte få den tjänst jag lovats av pliktverket, detta av ekonomiska skäl. Följaktligen söker jag även till GP720 Amfibieplutonsbefäl för att garanteras en kvalitativ utbildning.

Jag har dessutom som målsättning att påbörja mina studier så tidigt som möjligt. Om jag beviljas omplacering till GP720 Amfibieplutonsbefäl missar jag endast ett studieår, tillskillnad från de två år jag missar ifall jag utbildas till GC600 Stridsvagn/fordonsplutonbefäl.

Kopior av gymnasiebetyg, mönstringsresultat samt kallelse till vidare prövning för Kustjägarna är bifogade för att styrka min kompetens.

Tack på förhand

Fredrik

Personnummer: X
Telefonnummer: X
Postadress: X

Edit: Mina resultat om det är av intresse:

Styrka: 8
Kondition: 7
Inskrivningsprov: 8
Befälslämplighet: 8
Plikttjänstförmåga: 8

Inga synfel, bra hörsel, frisk som en nötkärna.
jake the snake
Att man bör förbereda sig på en annan tjänst än den man blivit lovad gäller nog för alla KB-elever är jag rädd. Det brukar ju vara så att man gallrar ut de som passar bäst i de olika befattningarna efter ett tag. Du riskerar ju en Rövtjänst även i Amfibiekåren.
IIHF
QUOTE (Froddan @ Feb 15 2004, 19:40 )
I andra hand begär jag att omplacerad till GP720 Amfibieplutonsbefäl med inryck i juni 2004 på Amf4 i Älvsborg.

Göteborg ligger Amf 4 i, inte Älvsborg.

DP gasmask.gif
Froddan
QUOTE (IIHF_Ref @ Feb 15 2004, 21:42 )
QUOTE (Froddan @ Feb 15 2004, 19:40 )
I andra hand begär jag att omplacerad till GP720 Amfibieplutonsbefäl med inryck i juni 2004 på Amf4 i Älvsborg.

Göteborg ligger Amf 4 i, inte Älvsborg.

DP gasmask.gif

Amf4 heter iaf Älvsborgs amfibieregemente. Men texten är ändrad.
Raffe
Amf 4 ligger nämligen granne med Älvsborgs fästning, men som sagt i Göteborg.
Kimster
OT

Namnen behöver inte betyda var saker och ting befinner sig. Det har förmodligen bara med tradition och sitt ursprung förr i tiden att göra.
T.ex 'Örebro Skvadron' på K3 i Karlsborg ligger som till synes inte i Örebro.
dumt exempel kanske.. men ändå . . unsure.gif

slut OT
danno
Narva kompani, låg däremot i Örebro (I3)... ganska långt från Narva.

Danno-som-är-OT -> bash.gif <- BlåGul

edit: stavfel
Sillen
Det där brevet ser perekt ut. Ska nog gå bra ska du se. Huvudsaken tror jag är att man visar intresse för utlandstjänst och fortsatt karriär inom FM.
Regnet
Tyvärr har anställda vid P7 uppgett att jag bör förbereda mig på att inte få den tjänst jag lovats av pliktverket, detta av ekonomiska skäl.

Får jag fråga hur du har kommit i kontakt med p7 för att få ett sådant utalande? De hade vatt intressant för mig att veta då jag rycker in som din gamla tjänst.
Hansson
Mitt råd är att följa upp brevet (som var väldigt bra formulerat) med telefonsamtal. Handläggaren kan ju i realtid kontrollera vad det finns för tillgängliga platser och med några knapptryck ändra din tjänstegöring. Det var åtminstone min erfarenhet då jag meckade med pliktverket för 5-6 år sedan. Damen jag hade kontakt med var också mycket serviceinriktad!
Froddan
QUOTE (Regnet @ Apr 8 2004, 15:36 )
Tyvärr har anställda vid P7 uppgett att jag bör förbereda mig på att inte få den tjänst jag lovats av pliktverket, detta av ekonomiska skäl.

Får jag fråga hur du har kommit i kontakt med p7 för att få ett sådant utalande? De hade vatt intressant för mig att veta då jag rycker in som din gamla tjänst.

Jake the Snake här på forumet via PM.
Froddan
QUOTE (Hansson @ Apr 9 2004, 15:58 )
Mitt råd är att följa upp brevet (som var väldigt bra formulerat) med telefonsamtal. Handläggaren kan ju i realtid kontrollera vad det finns för tillgängliga platser och med några knapptryck ändra din tjänstegöring. Det var åtminstone min erfarenhet då jag meckade med pliktverket för 5-6 år sedan. Damen jag hade kontakt med var också mycket serviceinriktad!

Tack. Men nu har det ordnat sig ända. Rycker in som KJ i sommar. smile.gif
Greenment
grattis till din KJ tjänst, såg många extramönstrande.. många haltade iväg till matsalen , hehe sprang på några som va ute på marsch med packning oxå då jag hade orientering..

ingen vacker syn många verkade ha gett upp..

grattis och återigen lycka till!

Amf1 / Amfibiesoldat..
Froddan
Tack.
Ja, det var många som gav upp. Jag var på den andra mönstringen i mars och där var vi 60 från början, 33 var kvar efter marschen till dag två. Och jo, det var ju en del som haltade, hehe. smile.gif
Signal
Grattis Froddan.
Var i samma sits som dig för några år sen. Blev Gb på PV robot först.
Men Tjatade på dom i 6 mån sen kom jag in på AMF 4
Lycka till

camo.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.