QUOTE (Sundman_MA03_BA02_KS01 @ Feb 15 2004, 15:21 )
QUOTE (Fu Kjellberg @ Feb 15 2004, 03:02 )
Här är alla 3 interna magfickorna på vänster sida.
Sitter även 1 på höger sida längst ut.
Dom längst ut kan även användas till typ radio/walkie-talkie mm.
Eftersom jag är född kritisk måste jag bara ställa några frågor. Då ni ligger och skjuter! hur praktiskt är det att då har maggen under vänster överarm, det ser ut som om de sitter väldigt högt upp på överkroppen. Är man höger skytt är det lite opraktiskt att ha maggen "under" kroppen. Sen undrar jag över bakstycket. Blir det inte bättre med ett helt bakstycke istället för 3-4 spännband som kan fastna, samma där fram, dragkedja och 2 stycken spännen. Nu är det inte så att jag sågar er rigg, jag bara undrar hur ni tänkt. Idén som sådan ser väldigt proffsig ut.
Själv gillar jag den nya stridsselen där jag får sätta fickorna precis som jag vill ha dom, utan att vara låst vid inbyggda fickor.
Sen undrar jag givetvis var ni köpt materialet, funderar på att bygga en egen "taktisk" vapenrem.
Dom yttersta kommer nog inte att användas till magasin. Men det är bättre att ha alternativet än att inte ha det. Skulle det sita mag där så är det dom sista man använder. Dom 2 framtill är typ som duellfickor/snabbficka.
Det är dom 2 maggen som används först.
Angående ryggen ville vi ha den öppen för ventilationens skull.
Men ändå ha ett räddnings handtag som dom flesta chestrigs inte har.
Ok att det ser meckigt ut med banden på ryggen men meningen är att du kan justera riggen påtagen med det systemet.
Sen täcks ju banden av ett vätskesystem eller en uppdragssäck.
Där fram känns det tryggt att ha både dragkedja och spännen om murphy hälsar på.
Angående att ligga och skjuta så har vi inte hunnit fälttesta ännu.
Riggens huvudsakliga syfte är till SIB bla.
CHA-CHA-CHAJävlar vad vi skrattade i natt
Ps Det mesta av materialet är köpt från Recon.