Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Bästa tactical shootern??
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dataenheten
Sttochen
6n.gif Finns ju som bekant en del sådana...vilka tycker ni är bäst?
Smocken
just nu är det americas army som gäller, där kan man whip fkklinkens ass fun_icon_nana.gif
Klinken
QUOTE (Smocken @ Feb 12 2004, 15:10 )
just nu är det americas army som gäller, där kan man whip fkklinkens ass fun_icon_nana.gif

Bwahahahaha.....................tillåt mig att småle!! Du kanske vill att jag ska copy-pasta in våran statistik här på forumet?

Fridens liljor // Fk Klinken
Mats
Operation Flashpoint, finns lite svenska grejer och mycket utländska.

Man kan fixa in indirekt eld och underhållsförband och på så vis föra in lite fler dimensioner.

Mycket bra avvägning mellan realism och rolighet.

Se gärna: MekBat
PingisÖga
MekBat har inte varit uppdaterad på ett bra tag nu
någon som vet vad det har blivit av dom?
AK-47
Glöm inte SWAT 3 ph34r.gif klassiker...

Min top-lista ser ut så här

1. silent hill 1,2,3 är mtt favorit spel allt är så peeerfekt!!!!!!
2. Half-life (väntar på 2an)
3. Resident Evil (bra bra bra döda zoombies 2.gif ) specielt code:veronica e bästa!

så ser d ut rlwhore.gif
ABP
Vill nog påstå att SWAT3 är den överlägset bästa "Tactical Shooter"

Har aldrig sett en så bra AI förrut som den mina Team medlemmar har.
dxl
QUOTE (AK-47 @ Feb 12 2004, 19:08 )
1. silent hill 1,2,3 är mtt favorit spel allt är så peeerfekt!!!!!!
2.  Half-life (väntar på 2an)
3.  Resident Evil (bra bra bra döda zoombies  2.gif  ) specielt code:veronica e bästa!

inte så mycket shooter där va?

Gillar starkt OPF och DOD
AK-47
QUOTE (ABP @ Feb 12 2004, 19:18 )
Vill nog påstå att SWAT3 är den överlägset bästa "Tactical Shooter"

på sin tid va den mäktig biggrin.gif
Panzerfaust
OPF och DOD som klar tvåa...
Vilket bevisar att grafik inte är allt. smile.gif

OPF är grymt, med artilleri addon så blir det bara bättre.
Allt finns ju där, från prickskytt-smygare till bomb flyg.
Trots att det är så mycket i ett spel är det ändå relativt bra gjort.
Finns realism ändå lixom.

Det största besvikelsen för mig va helt klart BF1942.
Dock hittade jag på en realism pack, men fanns knappt nån server med den.
Mats
QUOTE (PingisÖga @ Feb 12 2004, 17:08 )
MekBat har inte varit uppdaterad på ett bra tag nu
någon som vet vad det har blivit av dom?

De lever och har det bra.
AK-47
DOD e grymt brukar bli beroende framkallande litte gran..Bazakoos e inte tillräckligt kraftiga måste nästan träffa i huvud med den...

OPF va rätt ok men jag slutade spela då man skulle springa efter befälen llr vem det var, i skogen
Nifelhel
Shit va trist! Vilken glädje man kände när man läste trådtiteln. men ack så besviken man blev när man öppna densamma. Jag trodde i min iver att det handlade om riktigt skytte... Inte om dataspel... :( sad.gif
Mats
QUOTE (Nifelhel @ Feb 12 2004, 21:31 )
Shit va trist! Vilken glädje man kände när man läste trådtiteln. men ack så besviken man blev när man öppna densamma. Jag trodde i min iver att det handlade om riktigt skytte... Inte om dataspel...  :(  sad.gif

Ja? Vad ska man göra när man bara får plats med cykel å verktygslåda å inget riktigt stridsfordon i förrådet?
Pansardvärg
OFP och AA är de spelen som går varma på min burk!
Nifelhel
QUOTE (Mats @ Feb 12 2004, 21:35 )
QUOTE (Nifelhel @ Feb 12 2004, 21:31 )
Shit va trist! Vilken glädje man kände när man läste trådtiteln. men ack så besviken man blev när man öppna densamma. Jag trodde i min iver att det handlade om riktigt skytte... Inte om dataspel...  :(  sad.gif

Ja? Vad ska man göra när man bara får plats med cykel å verktygslåda å inget riktigt stridsfordon i förrådet?

Kolla på min avatar..så kan du nog räkna ut det själv.... ;)
Mats
QUOTE (Nifelhel @ Feb 12 2004, 21:54 )
Kolla på min avatar..så kan du nog räkna ut det själv....  ;)

Det ena utesluter väll inte det andra? Även om det blir för lite av det andra.

Och var i din avatar är stridsfordonet? Jag ser bara nån -> Malajn.gif

;)
panzerkampfwagen
Har precis återupptäckt glädjen med Flashpoint. Särskilt efter att ha tankat ned Finnish Defence Forces Mod. Slår OWN o SFP med hästlängder... :P
[Bedlam]
mmm glöm inte att fdf har lånat väldigt mycket från andra moddar..
så det är mer ett ihop plock med helt perfekta ändringar på orginalets skit ljud och effekter..

FDF rular allt som finns till ofp för tillfället.
UAV
Är det ingen som gillar Battflefieldmoden Desert Combat? Stridsfordonen må vara löjliga när de kan styras och försvara sig med en endast en man i besättningen, men det är förbannat roligt. Indirekt eld kan ju endast beställas genom att skytten ser genom eldledarens kikare, men att skjuta efter koordinater hade väl blivit för lätt då fientliga baser är fasta.

Är det någon som kan verifiera min teori om att projektilerna i CS träffar direkt och att det inte krävs någon framförhållning? Har jag rätt så är det en starkt bidragande orsak till att jag tycker CS är så jävla tråkigt.
Raptor
Nja, det finns en viss färdtid i CS för kulan men inte så att man behöver ta hänsyn till den. Oftast är banorna så små att det bara är att elda på direkt mot gubben.

Själv föredrar jag:
Raven Shield - Snyggt och roligt
OPF - (Som är råfräck med OWN och SFP oavsett vad folk säger).
DoD - Skojigt men jag tröttnar på det ganska snabbt när lagkamraterna inte hänger med för fem öre.
CS - En klassiker. Dock blir jag väldigt lack på AWP-horor. Förstör spelet.
HL,OF, BS - Främst de två första. Vad blue shift handlade om kan jag bara gissa.
Torak
Tycker att SWAT 3 ar fortfarande den mest realistiska (eller i a f mest trovardiga) tactical shooter som finns. Grafiken ar ju inte sa tokbra ur modern synpunkt, men AI och vapeneffekter ar overlagsna det mesta.

OFP ar ganska kul, men det ar ju knappast realistiskt.

Delta Force: Black Hawk Down ar inte det minsta realistiskt, men det ar kul som tusan och ger ett ganska bra intryck av realism; jag kan tanka mig att det ar en ganska trovardig bild av SiB.

CS vagrar jag spela, mindre realistiskt spel har jag aldrig provat.

Raven Shield ar mycket kul, mycket snyggt, men vapnen ar ju sa otroligt orealistiska.... riktbilderna var fel, inga oppna riktmedel, felaktig vapenverkan, treskottssparr pa L85A1.... Och C-mag pa bullpup-gevar.
AK-47
Glömde SOF as skönt och skjuta så tarmar åker ut från gubbens mage ph34r.gif
dxl
QUOTE (AK-47 @ Feb 12 2004, 19:56 )
DOD e grymt brukar bli beroende framkallande litte gran..Bazakoos e inte tillräckligt kraftiga måste nästan träffa i huvud med den...

Du skjojar nu eller?
bazookan/piaten/panzershrecken är för att spränga SAKER inte spelare.

*dxl som faktiskt spelat i friEnds*
C DK012
Glöm för all del inte våran svenska stolthet; Silent Heroes till bf1942, bästa modden hittills! Om man slipper snordyvlarna som inte kan stava till Teamplay, så är det bland det roligaste man kan göra...

Åsså Ravenshield kanske... ;)
Limp
Flashpoint är klar favorit när det gäller realistiska shooters. Synd att fordonsbiten är så usel dock, den borde de ha skippat helt och koncentrerat sig på fotsoldaterna.

Kommer fortfarande ihåg ett uppdrag där man skulle göra ett eldöverfall på en kolonn med BMP... 1?. La upp det efter konstens alla regler och lyckades på första försöket biggrin.gif
AK-47
QUOTE (dxl @ Feb 13 2004, 15:01 )
bazookan/piaten/panzershrecken är för att spränga SAKER inte spelare.

*dxl som faktiskt spelat i friEnds*

Jag använder den vid båda tillfällen..

men ibland kan den faktiskt vara användbar på spelare t ex en dörr som är på lång avstånd där du vet att någon är,e det bara och skicka iväg några raketer
ibland dödar man fun_icon_nana.gif
SBP
SWAT3 är nog den jag tycker är mest realistisk, har kört den i många år och kommer att fortsätta. För det verkar ju som nästa spel i serien läggs ner (SWAT UJ)...

CS kan jag inte med. Kan inte med allt hoppande.
gurden
Har du prövat ww2online? Jag spelar spelet och kan bara hålla med nedanstående citat:
"World War 2 Online?

Many of us have dreamt about the virtual 24/7 battlefield and hoped that it would eventually be realized; I, for one, had been wishing for something like this to happen ever since my first days of computer gaming back in the eighties and the Commodore 64 - imagine being a part of a great battle, taking place over several weeks or months, with the fighting going on even when you are at work or sleeping, a neverending virtual war with persistant outcomes to success or failure.

Then imagine an online computer simulation with fidelity standards on par with anything that the game market has to offer, where the difficulty and challenge are proportional to the rewards and where teamwork wins the day. Take a step further and imagine being part of an armoured assault with 40 german PzKpfw III panzers charging down a hill toward french defensive positions; or why not be a part of a Spitfire squadron assigned to intecept Luftwaffe bombing raids, or be a simple foot soldier down in the mud dashing from building to building trying to avoid the enemy tanks roaming around while participating in firefights against the enemy infantry.

World War II Online (WWIIOL) launched two and a half years ago in a way that have become infamous in the industry and gaming community for a variety of reasons, and the game has been struggling with this reputation ever since. This is very unfortunate, since today, 2 years after its release, the game is beginning realize its potential and liveing up the the expectations that we computer gamers rightfully have. WWIIOL is by no means a 'finished' or 'perfect' product in its current state, to say anything along that line would be a lie, but for many thousands of players WWIIOL is simply the best, almost 'the only', game there is and the game is continously being developed and new content added.

I refer to WWIIOL as a game, but it's so much more than a game, and as such its very difficult to learn and you will perhaps find that you will never master it - there's always something new to learn. This may scare some people away, but for thos seeking new challenges I'm sure WWIIOL will preseant a formidable task.

Currenly WWIIOL models the German invasion of the low countries and France in the spring 1940, and the sides consist of Germany, France and Great Britain with vehicles and equipment from 1940-41, some of which never seen before in a computer simulation. It's worth to mention the british Matilda MkII, Cruiser Mark IV tanks, the french Somua S35 and Char B1 Bis and the german PzKpfw II, III and IV to mention a few.
The Aircraft modelled includes Bf109E-4, Bf110C-4, Junkers Ju-87B Stuka, Hawker Hurricane I & II, Spitfire I & V, Dewotine 520, Curtiss Hawk H75A-3, Bristol Blenheim Mark I, Heinkel 111 and several others. "

Och nu även jagare och fraktskepp på den marina sidan istället för bara patrullbåtar. Att få köra jagare kräver dock att man har en högre rang i flottan vilket kan vara lite frustrerande.

"There's a lot more to be said about the different aspects of WWIIOL but for brevity I will only mention that there's a small naval aspect as well (that will be developed and fleshed out in time), as well as an infantry aspect that has recently had an overhaul to get on par with other FPS online shooters. Make no mistake though, being a grunt in WWIIOL is nothing like an Quake match...

As you might have suspected this is a player to player recommendation about WWIIOL. We have no finacial interest in the game, and no economical gain from recruiting players. The reasons for us to promote the game like this is three, namely:

1) By recruiting more players we get a more intensive war, a richer experience and a new challenge

2) By recruiting more players we help CRS (the developers) to increase their staff and the pace in which they can add new content to the game

3) It's a damn good game that's been overlooked by many due to poor marketing and/or the horrific launch two and half years ago

Now before you register and download the software and boot it up for the first time it's advisable that you read up on the game a bit - it's known to be confusing for new players, and this first impression can be daunting. To avoid this I recommend that you check out and read the following :

Online game manual
About the User interface
Sim's Survival Guide

Here's the official WWIIOL site:
WWIIOL official site

Another advice: when you log in to the game and spawn your first rifle man - tell people "Hi I'm new to this game, can you help me out?" and you're 100% guaranteed to get help from someone. There's no snotty or snobby attitudes towards new players in WWIIOL (well almost none;).

You can buy a CD-key online for $19.99 which includes one free month of play. You can do that here:
Sign up and buy WWIIOL online

So what is the more to say? Maybe that WWIIOL isn't your standard online game. It has decent but no stellar graphics. It has bugs and issues and many of the other problems that plagues all online games; but most important, WWIIOL offers a unique experience unlike any other. Once you get warm in the clothes you might want to hook up with a group of other players (in WWIIOL known as a "squad" - the equivalent of other games "clan" or "guild"), but it's absolutely not necessary, even if the community and teamwork aspect of WWIIOL is what really sets it apart from the crowd.

For scandinavian players can recommend visiting the WWIIOL Nordic HQ if you have any questions about the game - there you will have the chance to get them answered in your own language!

If you do decide to test the game and happen to play on the Axis side, tune your radio to channel "41" and give us a holler ("us" being me and my squad, Kampfgruppe Wiking in the 4th Panzer Division) - during european timezone there's almost always one of us online happy to help any new players out.

Hope to see you all in France!

Regards
Jesper
a.k.a. "Vrichter"
and the member in KGW"

Även jag är med i KGW. Kolla in Kampfgruppe Wiking
Torak
QUOTE (AK-47 @ Feb 13 2004, 13:57 )
Glömde SOF as skönt och skjuta så tarmar åker ut från gubbens mage  ph34r.gif

Provade SoF, var inte sa fortjust i det. Tyckte SoF 2 var kul, men blev mycket irriterad pa vapeneffekterna. Realistiska vapeneffekter ser jag garna i dataspel, men da ska det vara realistiska, inte sadar lojliga effekter. Stangde faktiskt av dem efter ett tag, det blev for mycket. Tycker det ar lite orovackande nar jag pratar med folk som tycker det ar kul med sana effekter.

Dock ar det ju ett ypperligt spel for att avreagera sig, da ar det mycket kul. biggrin.gif
Tivaljör
Just nu spelar jag mycket AA, men innan det kom så var det enbart Ghost Recon som gällde för mig
(sen kom ju moden "Swedish Force - For King & Country" också smile.gif )
Panzerfaust
QUOTE (AK-47 @ Feb 13 2004, 14:57 )
Glömde SOF as skönt och skjuta så tarmar åker ut från gubbens mage  ph34r.gif

Är väl inte vad jag kallar tactical shooter...
I mina ögon skall ett spel först och främst vara så realistisk som möjligt, vilket SOF inte är... tycker mer att det är en Duke Nukem 3d i snyggare format.

Edit:
Faen, jag gillar inte AA.
Hittade inga bra servrar och när jag spelade det så va ju det där påäng systemet helt fucked up, folk sprang och tog livet av sig med mina granater osv med flit.
Sen va det alldels för mycket snockisar. Man sa "jag rensar rummet" kastade in granater så springer nån jä*la fjortis idiot in ändå... Dom förstörde ett mycket bra spel så jag lirar det inte mer. Enda gångerna jag spelar online nu är när jag själv kan vara admin i tex OPF. Då kickar jag direckt folk som töntar runt och förstör för dom seriösa. Önskar man hittar ett spel som inte går att spela klokt om man inte kör med team work... är ju alltid nån ensam varg som förstör. Alltid.
Och AA är det spelet jag stött på mest såna.
adhesive
1. Ghost recon
2. AA
3. DOD
4. SOF
7 Black hawk down
Panzerfaust
QUOTE (adhesive @ Feb 16 2004, 23:28 )
1. Ghost recon
2. AA
3. DOD
4. SOF
7 Black hawk down

Vart tog 5an och 6an vägen?
adhesive
skrev fel innan trodde det var liksom "krigspel"

C&C generals close combat och starcraft men det var fel
Raptor
Visste inte riktigt var jag skulle peta in denna bilden men det fick bli här.

Bakgrunden är i alla fall terrorist hunt på Warehouse. Tagit position uppe på taket och sedan är det helt enkelt bara att knäppa varenda jäkel som kommer upp för trappan. I just det här fallet så borde kanske Terroristerna gjort en utvärdering över om trappan var en sådan bra förflyttningsväg trots allt.
biggrin.gif

Screenshot från Ravensheild
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.