Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Det är ju en taktik..
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
A2Keltainen
Det där är inget nytt. Israelerna har redan tidigare begravt resterna av självmordsbombare tillsammans med grislikdelar och förkunnat att de gör så. Det gjorde ingen större verkan, då de potentiella självmordsbombarnas religiösa ledare sa att de kommer att komma till himlen ändå, eftersom de dör i ett heligt krig och det väger tyngre än att begravas blandad med grislikdelar. Man kan läsa om detta i:

Med livet som vapen: En bok om självmordsbombare
Cristoph Reuter
Historiska media
ISBN: 9189442857
Runningback
Helt sanslöst egentligen....
Lockwed
QUOTE (Runningback @ Feb 12 2004, 12:55 )

Men det är det ju i grund och botten att spränga sig själv och en massa oskyldiga också.
A2Keltainen
QUOTE (Runningback @ Feb 12 2004, 12:55 )

Vilket då, att begrava muslimska självmordsbombare med grisar, att tro att man ändå kommer till paradiset trots att man blivit begravd med en gris om man är muslim eller båda? Jag tycker själv att israelernas idé är rätt så smart, och ännu bättre hade det varit om det fungerat i praktiken.
Vikström
jag tror nu att Runningback menade hela situationen...
Sillen
Skulle ju vara trevligt om det funkade. Tyvärr tror jag inte det.
Ibsen
Man ska inte självmordsbomba. Det är bättre att sitta ner och resonera och käka dadlar, eller nåt. smile.gif
Runningback
QUOTE (fu. vikström @ Feb 12 2004, 17:02 )
jag tror nu att Runningback menade hela situationen...

Tack!
scattergun
Ja hela situationen blir lite absurd med idéer om grisfett och annat! Med samma logik borde man från israelernas sida börja dressera grisar till att bära dynamitbehängda selar som kan fjärrutlösas när grisen går förbi ett Fatah-kontor e.dyl.....rena rama domedagsvapnet i palestiniernas ögon!?
Nestor
Suck
Downhill
scattergun @ Posted den Feb 17 2004, 08:45

Ja hela situationen blir lite absurd med idéer om grisfett och annat! Med samma logik borde man från israelernas sida börja dressera grisar till att bära dynamitbehängda selar som kan fjärrutlösas när grisen går förbi ett Fatah-kontor e.dyl.....rena rama domedagsvapnet i palestiniernas ögon!?

HAHA. skönare inlägg får man leta efter ! laugh.gif
A2Keltainen
QUOTE (scattergun @ Feb 17 2004, 08:45 )
Med samma logik borde man från israelernas sida börja dressera grisar till att bära dynamitbehängda selar som kan fjärrutlösas när grisen går förbi ett Fatah-kontor e.dyl.....rena rama domedagsvapnet i palestiniernas ögon!?

Baserat på vad jag läst om konflikten, så kan jag tänka mig ett relativt stort antal judar som inte skulle tveka en sekund att använda den metoden om de trodde den skulle fungera. Jag ser inte heller något direkt problem med metoden, om den faktiskt fungerade och inte ledde till alltför stora förluster av oskyldiga människor.
Bellum
Vilken insikt israelerna verkar ha. Om inte den senaste listen skulle hjälpa borde de pröva med vitlök och kors. Fungerar i alla fall mot vampyrer.

Varför kan inte folk tänka rationellt och logiskt?
scattergun
När man extrapolerar idén med självmordsbombargrisarna kunde man väl tänka sig en mera ytverkande metod. Ta en Hercules och tjugo ton fläskfärs, montera en gödselspridare längst bak i Hercan och spruta ner hela västbanken med Miss Piggy!! Bortsett från att lukten av härsket fläsk skulle göra stället obeboeligt för alla andra än asgamarna kan man nog tänka sig att en och annan palestinier skulle flytta till andra trakter.....
....frågan är väl om man börjar närma sig gränsen för biologisk krigsföring!? laugh.gif
ABP
När man extrapolerar idén med självmordsbombargrisarna kunde man väl tänka sig en mera ytverkande metod. Ta en Hercules och tjugo ton fläskfärs, montera en gödselspridare längst bak i Hercan och spruta ner hela västbanken med Miss Piggy!! Bortsett från att lukten av härsket fläsk skulle göra stället obeboeligt för alla andra än asgamarna kan man nog tänka sig att en och annan palestinier skulle flytta till andra trakter.....
....frågan är väl om man börjar närma sig gränsen för biologisk krigsföring!? 

Tror detta enbart skulle leda till att visa religösa ledare skulle förklara att gris inte är så orent när allt kommer omkring.
Mats
Svamlar jag eller är det inte samma käk som gäller eller inte för både judar och muslimer, dvs kosher?

Finns nåt avsnitt i gamla testamentet...
adhesive
Judar äter ju inte gris men dom som självmordsbombar är ju himla extrema i sin religon så bara att gå nära en gris skulle vara skam
scattergun
QUOTE (ABP @ Feb 20 2004, 20:18 )
Tror detta enbart skulle leda till att visa religösa ledare skulle förklara att gris inte är så orent när allt kommer omkring.

J dom é ganska lösningsinriktade när det gäller att förklara sin omvärld....men man kan ju hoppas att dom är så pass fundamentalistiska att dom fortsätter att ogilla grisar! Men en annan lösning på det hela, nu när vi konstaterat att ingen av dom riktigt gillar griskött, vore väl att skända hela landet, så att palestinier och judar bleve tvungna att flytta nån annanstans, då företrädesvis åt olika håll.

....så om man gjorde en fredsbevarande insats där några tiotal regementen ur den forna sovjetarmén kunde tränas att verka från grisryggen, beväpnade med fläskfiléhandgranater och baconfyllda hålspetskulor i AK-47orna 6n.gif !! Då skulle nog landet inte vara så attraktivt för vare sig judiska apelsinodlare eller bokstavstroende muhammedaner!! Förhoppningsvis kunde judarna flytta till Sjöbo eller motsvarande trevligt ställe. Muslimerna kunde flytta till Australien, där finns det gott om plats!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.