Help - Search - Members - Calendar
Full Version: The Onion från VK1.
SoldF.com Forum > Soldathemmet - Icke militära Forum, C Ing > Dagrummet
A2Keltainen
Notera när tidningsnumret i fråga gavs ut och läs sedan de två artiklarna till vänster på sidan:

http://www.theonion.com/4006/history.html

Dokumentet går att ladda ned som PDF om man klickar på bilden av den infogade sidan. Den litterärt skolade får säkert även behållning av den lilla notisen om säljaren i Prag längst ned till höger på sidan. biggrin.gif
Fu Dahlberg
QUOTE (A2Keltainen @ Feb 11 2004, 13:40 )
Den litterärt skolade får säkert även behållning av den lilla notisen om säljaren i Prag längst ned till höger på sidan. biggrin.gif

Hahaha! laugh.gif ;)
bör dock läsas på på orginalspråk för den riktiga blink.gif brow.gif surprise.gif känslan biggrin.gif
109 Eken
Hahaha laugh.gif

"After this bold offensive its only 931 720 458 inches to Berlin"

"Lovely patterns that phosgene gas makes, don't you think""

"And a nice, lemony sort of scent, as well. Not bad at all"

Hehe säljaren i Prag var kul med, min svenska lärare skulle vara stolt Malajn.gif
Etranger
Hehe säljaren i Prag var kul med, min svenska lärare skulle vara stolt

Eken: Både stolt och bedrövad skulle jag säga. vissel.gif
109 Eken
Eken: Både stolt och bedrövad skulle jag säga.

Det var ett försök till s.k. humor från min sida, men som en vis man sa; ironi är svårt, särskilt i skriven form ;)
Etranger
Ok, 1-0 till Eken biggrin.gif
Lt P
Hehe, min typ av humor. Jag förmodar att det är onödigt att påpeka att det är en nutida konstruktion och inte en gammal tidning på riktigt.
Haegg
Jag har surfat in på The Onion till och från i några år nu. Deras fejkade historiska förstasidor är det bästa med den sajten. Jag minns klassiker som löpet från utbrottet av andra världskriget som beståd av två gigatiska bokstäver - WA - och en hänvisning att bokstaven är kom i fortsättningsartikeln på sidan 3 då den inte fick plats.

What do you think som är en satir över vad mannen på gatan tycker är också rätt bra.

Hmmm...När jag var inne på The Onion nu så fick jag upp ett reklamfönster som täckte hela skärmen och som blinkade reklam för någon japansk bil eller liknande. Datorn slocknade ett par sekunder efter förnstret poppat upp. Hände två gånger. Någon mer som råkat ut för det?
A2Keltainen
QUOTE (Lt P @ Feb 12 2004, 08:18 )
Hehe, min typ av humor. Jag förmodar att det är onödigt att påpeka att det är en nutida konstruktion och inte en gammal tidning på riktigt.

Jag har för mig att The Onion kommit ut i pappersform i "hur många år som helst". Men det innebär givetvis inte att förstasidan inte är en nutida konstruktion.
Lt P
QUOTE (A2Keltainen @ Feb 12 2004, 08:45 )
QUOTE (Lt P @ Feb 12 2004, 08:18 )

Jag har för mig att The Onion kommit ut i pappersform i "hur många år som helst". Men det innebär givetvis inte att förstasidan inte är en nutida konstruktion.

Jo nog har den funnits ett bra tag, men bara så att ingen tror att satiren verkligen är samtida med 1:a världskriget.
A2Keltainen
QUOTE (Lt P @ Feb 12 2004, 09:58 )
Jo nog har den funnits ett bra tag, men bara så att ingen tror att satiren verkligen är samtida med 1:a världskriget.

Jag antog först att satiren var samtida, men när jag tänker efter så blir jag väldigt tveksam till att den är den. Så jag medger att du med största sannolikhet har rätt och att jag hade fel.
Fu Dahlberg
QUOTE (A2Keltainen @ Feb 12 2004, 12:16 )
QUOTE (Lt P @ Feb 12 2004, 09:58 )

Jag antog först att satiren var samtida, men när jag tänker efter så blir jag väldigt tveksam till att den är den. Så jag medger att du med största sannolikhet har rätt och att jag hade fel.

Efterson "Förvandlingen "kom ut i novellform under 1915, och kafka aldrig blev speciellt känd före efter hans död, så jo... Feb 1915, Ye right!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.