QUOTE (tommyli @ Oct 14 2005, 22:18 )

QUOTE (Wigsten @ Oct 8 2005, 20:46 )

En kompis till mig ligger på Livskvadron nu, ryckte in i Augusti, samtidigt som dom MPJ som är under utbildning. Enligt honom så hade 2:a skvadron precis haft en veckas överlevnadsutb, och skulle nu ut på baskermarsch. Dom körde tydligen väldigt mycket "fysisk fostran" vid inryck, så det lär bli hyfsat hårt för oss.

Blir ni aldrig trötta på att gämföra och se vilka tjänster som är hårdare än andra...
Exempelvis ett baskerprov ska vara vara lika svårt för den starke likväl som för den svagare i gruppen, oavsett typ av tjänst och förband... detta beroende på att man hjälper varann så att gruppen kan lösa sin uppgift. Det handlar inte om att vara någon rambo.. Det blir den starkares SKYLDIGHET att hjälpa den svagare med exempelvis packning om detta krävs för att uppgiften ska lösas.
Vare sig du är vakt, skytteslusk, jägarkåt eller what so ever... det är du tillsammans med din grupp som ser till hur jobbig tjänsten blir.
Du "Tommyli", jag måste faktiskt erkänna att jag inte riktigt förstår vad det du skrivit har med mitt inlägg att göra...? Det är väl en självklarhet att man hjälper varandra inom gruppen, och jag förstår inte vartifrån du skulle ha fått att jag tycker motsatsen.
För övrigt så valde jag inte MPJ för att jag ville ha det hårt i lumpen, då hade jag blivit Jägare istället. Men vad menar du med att "det är du tillsammans med din grupp som ser till hur jobbig tjänsten blir"? Det är väl rätt självklart att olika tjänster är olika krävande?
QUOTE (Victor @ Oct 10 2005, 16:58 )

Menar du att 2:a skvadron körde väldigt mycket fysisk fostran? Inte mycket fys på Livskvadron eller?
Tydligen inte. Jag vet ju inte vad som menas med mycket och lite fys, men min kompis som sagt, som ligger där nu var rätt besviken. Han skulle ha blivit MPJ från början, men hamnade på MP, och enligt honom var det alldeles för mycket lök. Men det beror ju helt på vilka förväntningar man har. Allt är relativt, kort sagt.