QUOTE (Victor @ Aug 28 2005, 12:22 )
QUOTE (Livdragonen @ Aug 28 2005, 06:38 )
QUOTE (Victor @ Aug 26 2005, 16:25 )
Om jag har fattat alla inlägg i den här tråden rätt så kommer jag alltså att hamna på Livskvadron där de "vanliga" MP håller till. Alltså kommer jag INTE bli MPJ, har jag fattat det rätt?
Också, har "vanliga" MP också kravet 49 minuter på milen?
Vad spelar det för roll? Om det skulle vara ett mindre krav på milen på Livskv än 2 skv? Skulle det då innebära att du skulle tränat mindre och därmed fått det bättre på Livskv? Då ska du nog tänka igenom om MP tjänsten kanske är lämplig för dig? MP/MPJ tjänsten innehåller en hel del fys med inrikting på löpning.
iallafall 04/05 dom andra utbildningsåren kan jag inte uttala mig om.
Men tänk lite nu va! Besserwissersvar undanbedes! Varför skulle det innebära att jag ska träna mindre om jag visste att kravet på milen för en vanlig MP inte var 49 min? Det skulle INTE innebära att jag tränade mindre om jag visste att kravet på milen inte var 49 min för en vanlig MP.
49, 45 eller 55... det spelar enligt min mening ingen som helst roll då detta är krav som inte är övermänskliga utan som vilken person, med lite motivation, skulle kunna klara. Att tjänsten sen blir tuffare och coolare för att man har ett löparkrav som ligger 6 min under det som grann-skvadron har är bara skitsnack.
Enligt min mening så bör inte dessa två tjänster jämföras på detta sätt.
2.Skv är en jägarliknande tjänst med en hel del fysiska krav.
Liv.Skv däremot är militärpoliser i traditionell mening. Detta är enligt mig en av de mer varierande tjänsterna inom FM och jag skulle inte byta till nå'n "coolare" tjänst som har hårdare fyskrav.
Som parentes kan jag tillägga att man gått ifrån trafiktjänst mer, då MP är lite onödigt att använda till detta och vi har ju trors allt trafiksoldater idag.
Allt för mig (va tvungen att avreagera mig lite, men hoppas jag svarade på nån fråga)