QUOTE (Mägz @ Dec 16 2006, 00:31 )

Man måste ju älska plitverket
Var inskriven som PA705 med inryck i april (livskvadron) 2008.
Men jag ville hällre vara på 2.skv så jag ringde runt lite till lite grabbar på LG och de fixade en plats till mig som PB på 2.skv med inryck i sept 2007.
Problemet var att de inte kunde flytte mig utan att pliktverkt hade ett skriftligt önskemål från mig att jag ville det...
Så jag skrev till pliktverket att det fanns en reserverad plats på 2.skv och att det enda de behövde göra var att ringa min kontaktperson på LG för att få det bekräftat...
2 veckor senare får man ett brev på pliktverket.... "Du har blivit omplacerad! Efter dina önskemål har du blivit placerad som Pa805 med inryck i april 2008!?!?!
Ringer ju slälvklart upp killen som handlagt fallet på pliktverket och han påstår att han bara gjort som jag önskat och inte kunde göra något mera...
Man blir ju självklart förbannad när man inser att pliktverket degraderat mig..

.
Så man kontaktar farsan som får ringa C på pliktvektet...grabben ser igenom mitt fall och kommer fram till att något blivit fel?!?!....NO SHIT....
Jag ringer upp några jag känner på LG och de blir skitförbannad över hur pliktverket skött det hela. Så en ganska högt uppsattperson ringer då upp den där C på pliktverket och börjar klaga..

..
Idag tre veckor senare ringer min vän på LG och säger att allt blivit löst och att jag nu är inskriven på 2.skv. som PB....
Tänk vad pliktverket kan röra till det!!!

Jag måste bara fråga dig en sak... Är du helt jävla dum i huvudet?
Det finns ett antal begränsade platser för denna tjänst, ev kommer ett antal platser att försvinna och några kommer kanske att få ett brev hem där det står att deras tjänster inte längre finns.
Sedan hur smart är det att skriva ut att du fått en eftertraktad tjänst via personliga kontakter och en del myglande? Hur stor sannolikhet tror du att det är att ev. blivande soldater hos dig läser detta? vad kommer de att tycka om dig? kanske kommande bef. till dig läser det du har skrivit, vad tror du att de kommer att tycka om dig?
Tänk om du får en soldat som blivit nekad denna tjänst men som kanske skulle passat bättre än dig på denna tjänst. Han läser här inne hur du har myglat till dig tjänsten. Tror du att han kommer att göra allt för att hjälpa eller stjälpa dig?
Tror du att de instruktörer som läser detta kommer att ha en positiv inställning till dig oavsett hur bra jobb du gör? Du har nu mycket att bevisa och vem vet du kanske får lämna 2.skv snabbare än du tror...
Alltså du har verkligen gjort skäl för titeln "Årets Kardanpucko"