QUOTE (Skalman @ Dec 14 2006, 00:05 )

Träningen går uselt, uselt säger jag! Jag får ta mig i kragen. Det senaste jag gjorde var att marscha 8 km i söndags...
Bor du i stockholmsområdet och känner för att ha någon att marchera bredvid så sänd ett PM.
QUOTE (GoranS @ Dec 14 2006, 00:20 )

Träning? Heh, jag jobbar på att bli frisk men det går inget vidare när man ådragit sig en kronisk sjukdom...utsikterna för att fullfölja utbildningen ser mycket dåliga ut tyvärr, vilket är tråkigt med tanke på att det verkade vara ett trevligt gäng med bra befäl och bra regemente, av infohelgen att döma.
2 km på infohelgen avverkades på 9:45. Kände mig inte ens värdig chokladen som utdelades efteråt. Om konditionen ändå var mitt största problem, suck. Nåväl, vi ses i januari...även om det kanske blir en blixtvisit i uniform.
Ush, trist att höra! :(
Alltid sorligt när folk ådrar sig sjukdommar, speciellt kroniska. Jag hoppas att du kryar på dig!
QUOTE (Mägz @ Dec 14 2006, 19:04 )

Är detta något positivt eller negativt?
Själv tycker jag ju att det bara finns positiva saker med detta. Klart den lämpligaste som befäl ska vara det. Fråga är om man inte ska ha gemensamt inryck för 2.skv och Liv.skv (har varit på tal) då många människor ofta (till en början) tycker att de hamnat på fel ställe....
Vad tycker ni?
Svårt att säga utan insyn i systemet. Tidigare inryck ger de blivande gruppcheferna större erfarenhet, de blir säkra på sig själva och kan statuera bra exempel för resten av gruppen. Deras kunskap gör att de blir gruppens naturliga ledare och den alla vänder sig emot och lyssnar på automatiskt. Dessutom kan det nog vara skönt att som nyinryckt ha en mera erfaren soldat i sin närhet som inte är en YOFF.
Ja, jo, det ligger nog lite "fadder" över min syn på PB-elverna.
//P