"Beslut om inskrivning
Beslut
Pliktverket skriver in dig för värnplikt.
Du placeras som PA805 MP/Säk-gruppbefäl.
Du kommer att göra din grundutbildning vid LG i Kungsängen med början under juli 2007. "
Jippi!
Betyder det att du hamnar på livskv?
Ingen aning.. Det är det ända som står... Får väl ringa o kolla...
Var osäker att jag skulle få något i huvudtaget...
tjenenixen!
jag fick ett brev från pliktverket igår B) :
"Pliktverket skriver in dig för värnplikt.
Du placeras som PA805 MP/Säk-gruppbefäl. Du kommer att göra din grundutbildning vid LG i Kungsängen med början under juli 2007. Utbildningstiden är 327 dagar."
Jag har förstått att det skiljer sig lite från mellan om man rycker in i januari eller juli. Kan någon förklara för mig vad skillnaden är, har inte så stor lust att läsa igenom 47 sidor...
Om det är en stor skillnad finns det möjlighet att byta. När jag mönstra sa de bara att jag kunde välja mellan januari 2008 och juli 2007 och inget om att det skulle vara någon skillnad så jag valde juli eftersom det passade bäst för mig.
Puss och kram
jag fick ett brev från pliktverket igår B) :
"Pliktverket skriver in dig för värnplikt.
Du placeras som PA805 MP/Säk-gruppbefäl. Du kommer att göra din grundutbildning vid LG i Kungsängen med början under juli 2007. Utbildningstiden är 327 dagar."
Jag har förstått att det skiljer sig lite från mellan om man rycker in i januari eller juli. Kan någon förklara för mig vad skillnaden är, har inte så stor lust att läsa igenom 47 sidor...
Om det är en stor skillnad finns det möjlighet att byta. När jag mönstra sa de bara att jag kunde välja mellan januari 2008 och juli 2007 och inget om att det skulle vara någon skillnad så jag valde juli eftersom det passade bäst för mig.
Puss och kram
Undrar precis samma sak.. Valde också Juli eftersom det passade mycket bättre...
Ni kommer väl rycka in på Livskvadronen? Alltså de "vanliga" MP som får lära sig att rida och lite sånt .. eller har jag helt fel?
Du har nog ganska rätt. "Upprätthålla ordning och säkerhet inom försvaret" är väl den primära uppgiften, sen ingår naturligtvis den omtalade ridutbildningen.