Har börjat att fundera på om jag har valt rätt när det gäller min kommande värnplikt. Jag kommer att göra lumpen som Bevakningsgruppchef vid F 17/Hässleholm.
Jag har fått höra från många håll att det är en "lökig" tjänst, vilket jag har fått höra sen jag mönstrade. Jag vill gärna inte ha en tjänst där det är mest stilla sittande och göra ingeting. Är seriöst rädd för att det ska bli så att jag av egen vilja på söndags morrnar kommer att gå upp och springa hinder bana eller nått bara för att hålla igång.
Jag valde tjänsten för att den verkade intressant vid mösntringen, men nu är jag inte så säker längre på om den är så rolig/utmanande som jag hade tänkt mig. Jag valde den delvis också eftersom att jag skulle kunna tänka mig att jobba som vakt sen efter lumpen.
Men sen nu för en liten stund sen så satt jag och läste tråden om Befattningsbeskrivningar och såg det att på vissa ställen så stog det att Bevakningssoldat/Insatssoldat typ är samma sak. Tycker att Insatsen verkade lite intressantare och lite mer fysiskt att göra.
Så nu undrar jag om det är någon som har några erfarenheter från F17 som Bevak/Insatssoldat? Skulle vara bra att vet om det är värt att göra utbildningen eller om jag ska satsa på att försöka att byta till något annat. Vill väldigt gärna höra vad ni har för tankar och funderingar runt detta.
Blev en del, ni får ursäkta mig för div stav fel och att det kanske inte är så sammanhängande men jag är/var ganska trött när jag skrev detta. Jag är tacksam för svar.